Skip to main content

Ik heb het probleem dat het geluid van onze Heos systeem spontaan veranderd terwijl wij niks aanraken. Zit je rustig een film te kijken gaat de volume naar 100. Op een aantal forums gelezen dat spotify Connect de boosdoener is. Hoe kan ik spotify Connect van buiten af blokkeren op de experia v10? Ik heb al een keer schade gehad aan mijn Heos bar hierdoor. ik las dat dit ook bij Sonos en Marantz eigenaren ook voorkomt. Hoop dat iemand een tip heeft.

 

mvg,

maurice 

 

Hoi @Maurice_W, ik heb dit nog niet eerder gehoord. Ik ben dan even gaan zoeken, je kan Spotify Connect uitzetten op de apparaten waarop het gebruikt wordt. Lost dat het probleem op?


Ik  heb met spotify contact gehad. Alles geprobeerd inclusief Spotify connect op alle apparaten uitgezet.

Vandaag weer ging de volume een eigen leven leiden. Dit probleem komt niet alleen voor bij HEOS, maar ook gebruikers met een SONOS installatie. 

ZIe tweakers …. 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1888349

Hieronder chat met Spotify……..

Welkom bij de Spotify-ondersteuning. Beschrijf het probleem om aan de slag te gaan.

Goedemorgen, ik heb een probleem met spotify connect. Mensen die ooit op mijn wifi hebben gezetten, hebben nogsteeds verbinding met mijn apparatuur als zij niet meer bij ons zijn en niet via wifi verbonden. Gevolg is dat de volume op onze surround systeem spontaan veranderd. Hoe kunnen julliie dit oplossen. Dit schijnt een bekend probleem te zijn wat speelt bij alle draadloze surround systemen die spotify ondersteunen. Wat voor zin heeft het om op afstand op een andere systeem af te spelen? Kan dit niet geblokt worden?Gelezen

U

 om 10:17, Nov 2:

Bedankt. We gaan ernaar kijken…

Spotify

 om 10:17, Nov 2:

Een adviseur kan je hierbij het beste helpen.

Spotify

 om 10:18, Nov 2:

Er wordt nu verbinding gemaakt met een adviseur.

Onze adviseurs doen hun best om binnen 5 minuten op je berichten te reageren. Als je geen tijd hebt om te wachten, kun je later terugkeren.

Spotify

 om 10:18, Nov 2:

Jan T is nu verbonden en controleert je vraag. Je ontvangt binnenkort een bericht.

Info

 om 10:18, Nov 2:

Goeiemorgen!

Jan T

 om 10:18, Nov 2:

Bedankt voor je contact met Spotify! Mijn naam is Jan en ik help je vandaag graag verder.

Jan T

 om 10:18, Nov 2:

goedemorgenGelezen

U

 om 10:19, Nov 2:

Ik stel voor dat we iedereen even uitloggen van je account, en je wachtwoord opnieuw instellen

Jan T

 om 10:19, Nov 2:

gedaanGelezen

U

 om 10:20, Nov 2:

niks helptGelezen

U

 om 10:20, Nov 2:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1888349Gelezen

U

 om 10:20, Nov 2:

lees dit op tweakerGelezen

U

 om 10:20, Nov 2:

Ik kijk even hoor! dankje

Jan T

 om 10:20, Nov 2:

ik heb noodgedwongen mijn tv losgekoppeld van mijn surround systeem gisterenavond omdat de volume naar 100 gingGelezen

U

 om 10:21, Nov 2:

al eerder schade opgelopen op sounbar hierdoor. gelukkig wel onder garantie gerepareerdGelezen

U

 om 10:22, Nov 2:

ow dat is verveled joh!

Jan T

 om 10:23, Nov 2:

Een mogelijke oplossing is een aparte wifi (guests) voor je gasten, als je router dat ondersteunt.

Jan T

 om 10:24, Nov 2:

Ik zoek nog even verder hoor, klein moment

Jan T

 om 10:24, Nov 2:

heb ik nu gedaan, maar dat lost mijn probleem niet opGelezen

U

 om 10:24, Nov 2:

thanksGelezen

U

 om 10:24, Nov 2:

blijkbaar houdt spotify ipadressen van devices vast op spotify connectGelezen

U

 om 10:25, Nov 2:

dus mensen met een eigen spotify account die eenmaal verbinding hebben gemaakt bij mij, houden de verbinding vast. Oplossing zou zijn op spotify connect in de app uit te zetten. Maar hoe kom je erachter wie het aan heeft?Gelezen

U

 om 10:27, Nov 2:

Ja precies, je kan natuurlijk wel je eigen Spotify connect uitzetten, maar als iemand anders hem nog aan heeft staan..

Jan T

 om 10:30, Nov 2:

Een manier die ik hier heb gevonden, is je account/ app even tijdelijk op offline modus zetten. En daarna weer terugzetten. Dan word de connect verbinding even verbroken als het goed is

Jan T

 om 10:31, Nov 2:

Maar dat zou je dat even moeten testen, en het liefst natuurlijk ook al je gasten vragen om dat ook te doen.

Jan T

 om 10:31, Nov 2:

Ik ga ondertussen nog even voor je zoeken ;)

Jan T

 om 10:32, Nov 2:

ok. probleem is dat mijn dochter met vrienden ook feestjes bij ons thuis hebben gehad . Dus bijna onmogelijk na te gaan of je de juiste te pakken hebt.Gelezen

U

 om 10:33, Nov 2:

Zou mooi zijn als spotify die functionaliteit gewoon eruit sloopt / aanpastGelezen

U

 om 10:33, Nov 2:

dus alleen afspelen over wifi / bluetoothGelezen

U

 om 10:34, Nov 2:

Ja haha, zou handig zijn. ik heb al wat meer klachten gezien. Ik weet zeker dat ze er mee bezig zijn.

Jan T

 om 10:34, Nov 2:

ik bedoel een beetje idioot om muziek vanuit amsterdam af te willen spelen op mijn systeem in HuizenGelezen

U

 om 10:35, Nov 2:

En als je nou het surround systeem opnieuw instelt? Dus even de Spotify account verwijderen en opnieuw instellen? Heb je dat al geprobeerd?

Jan T

 om 10:36, Nov 2:

Ja het is wel een vreemd iets, dat ben ik met je eens

Jan T

 om 10:36, Nov 2:

ik heb al eerder harde resets op mijn surround systeem en modem gegevenGelezen

U

 om 10:37, Nov 2:

dit probleem speelt al 2-3 jaarGelezen

U

 om 10:37, Nov 2:

eerst dacht ik dat het aan mijn systeem lagGelezen

U

 om 10:37, Nov 2:

maar blijkt dus achteraf niet zo te zijnGelezen

U

 om 10:37, Nov 2:

wij kunnen simple weg niet relaxed naar muziek / films kijken zonder angst dat de volume niet spontaan naar 100 gaatGelezen

U

 om 10:38, Nov 2:

dus durven wij het niet meer te gebruikenGelezen

U

 om 10:39, Nov 2:

beetje zonde van zón dure installatieGelezen

U

 om 10:39, Nov 2:

Ja dat is echt vervelend zeg!

Jan T

 om 10:40, Nov 2:

Ik zou je willen vragen om alle met connect verbonden apparaten opnieuw in te stellen, dus ook je Google Home en je Chromecast.

Jan T

 om 10:42, Nov 2:

Echt even de account verwijderen in die app en opnieuw instellen.

Jan T

 om 10:42, Nov 2:

Ook even de offline functie aan zetten en weer uitzetten.

Jan T

 om 10:42, Nov 2:

En dan is het een kwestie van even aankijken en proberen.

Jan T

 om 10:43, Nov 2:

dus mijn spotify app en account verwijderen en opnieuwGelezen

U

 om 10:43, Nov 2:

is spotify connect niet te blokken op mijn modem?Gelezen

U

 om 10:43, Nov 2:

In de apps van de devices ja, zoals Google home app en chromecast.

Jan T

 om 10:43, Nov 2:

Dat zou een netwerkinstelling zijn in je router, wellicht wel, maar dat durf ik niet te zeggen.

Jan T

 om 10:44, Nov 2:

Als dat het niet oplost, kunnen we een nieuwe account aanmaken, en dan de devices via de nieuwe account aansturen.

Jan T

 om 10:46, Nov 2:

Maar dat zul je wel echt een wifi gasten netwerk moeten aanmaken, anders is het wachten op het volgende feestje of gasten die opnieuw verbinding leggen met je connect

Jan T

 om 10:46, Nov 2:

exact. Wifi gast heb ik nu ingesteldGelezen

U

 om 10:47, Nov 2:

hoe ga ik ik te werk om mijn huidige spotify family account te vervangen? Ik heb deze via mijn KPN pakketGelezen

U

 om 10:48, Nov 2:

Ah top! (gasten netwerk)

Jan T

 om 10:48, Nov 2:

maar domme vraag mischienGelezen

U

 om 10:49, Nov 2:

Wat je zou kunnen doen, is een nieuwe account aanmaken, en die dan gewoon uitnodigen via de Family uitnodigingslink,

Jan T

 om 10:49, Nov 2:

nee hoor!

Jan T

 om 10:49, Nov 2:

En dan die gebruiken voor het aansturen van je devices.

Jan T

 om 10:49, Nov 2:

*apparaten

Jan T

 om 10:49, Nov 2:

maar ook al heb ik een nieuwe account straks. De vebinding van gasten naar mijn devices blijft nog overeind toch?Gelezen

U

 om 10:49, Nov 2:

Als je de devices koppelt aan het nieuwe account, volgens mij zou dan er geen last meer van moeten hebben.

Jan T

 om 10:51, Nov 2:

Maar het is pioniers werk, en dus de enige manier om zeker te weten is het te proberen...

Jan T

 om 10:51, Nov 2:

geen keus denk ik. Gaan we doen. Maar toch het verzoek bij jullie developers na te gaan of die waardeloze functionaliteit aanepast / uitgesloopt kan wordenGelezen

U

 om 10:53, Nov 2:

dus alleen via bluetooth of wifi en niet ip-adressen vasthoudenGelezen

U

 om 10:53, Nov 2:

Top! We horen graag of het gelukt is! Ik zal het zeker doorgeven. Je kan dit ook kwijt op onze community, daar zitten ook andere slimme mensen, die hier misschien nog wel wat suggesties voor hebben.

Jan T

 om 10:55, Nov 2:

https://community.spotify.com/

Jan T

 om 10:55, Nov 2:

ok. ik had gisterenavond bij imeamd op tweakers gevraag of zijn gasten op zijn account of eigen account op spotify bij hem afspeldenGelezen

U

 om 10:56, Nov 2:

zie hieronder antwoordGelezen

U

 om 10:56, Nov 2:

Van uit hun eigen account die dan via mijn WiFi verbonden waren. Spotify Connect maakt dan kennelijk een soort tunnel of iets dergelijks waardoor hij in sommige gevallen verbonden blijft.Gelezen

U

 om 10:56, Nov 2:

bedankt in iedergevalGelezen

U

 om 10:57, Nov 2:

wij gaan het meemakenGelezen

U

 om 10:57, Nov 2:

:-)Gelezen

U

 om 10:57, Nov 2:

ja de mac adressen misschien, ik hoop dat het gaat helpen! Bijzonder geval dit!

Jan T

 om 10:58, Nov 2:

Mocht het niet lukken, gewoon weer even contact opnemen hoor! We helpen je er graag mee! ;)

Jan T

 om 10:58, Nov 2:

wel iets door Spotify serieus op te pakkenGelezen

U

 om 10:58, Nov 2:

thanksGelezen

U

 om 10:58, Nov 2:

fijne dagGelezen

U

 om 10:59, Nov 2:

Zeker! Bedankt en een hele fijne dag nog!

Jan T

 om 10:59, Nov 2:

jij ookGelezen

U

 om 10:59, Nov 2:

😊

Jan T

 om 10:59, Nov 2:

Â