Skip to main content

Is het iemand al eens gelukt de KPN afstandbediening te koppelen aan chromecast? Ik zie hem wel als ik hem toe wil voegen maar even later: kan niet koppelen.

Ja, Dat kan!
Volgens mij wel alleen met die nieuwe van de TV+ 
van de 5202 weet ik niet zeker.

Paar keer op de knop koppelen drukken en uiteindelijk zou deze moeten werken.

Hoi @jspiljard. Ik zie dat wjb jou al heeft verder geholpen, waarvoor dank! Is het gelukt om dat afstandsbediening te koppelen aan Chromecast?

Is me nog niet gelukt, moet er nog mee aan de gang.

Het is me niet gelukt om te koppelen. Zoals gezegd, de afstandbediening staat vermeld in de lijst. Bij aanklikken komt er koppelen te staan en even later kan niet koppelen. Iemand nog een tip?

Kan je eens screenshots plaatsen?

Wat voor een afstandsbediening heb je nu gekoppeld aan jouw Chromecast Google TV?

Toch niet een afstandsbediening voor de 5202, dat gaat immers niet werken.

Aan de chromecast zit nu de bijbehorende afstandbediening gekoppeld. Degene die ik probeer te koppelen is de KPN afstandbediening met zwarte achterkant. In de instellingen van de curomecast te zien als IPTV_RC2.

Degene die ik probeer te koppelen is de KPN afstandbediening met zwarte achterkant. In de instellingen van de curomecast te zien als IPTV_RC2.

Ik heb het vermoeden dat je een afstandsbediening van een 5202 wilt koppelen maar dat gaat niet werken. Je kunt wel, zoals ik eerder heb aangegeven, een Comfort+ afstandsbediening van de TV+ Box gebruiken.

Je kunt wel de witte met zwarte achterkant met Google knop en zilveren “huisje” koppelen met de Chromecast. Al werkt ie dan waarschijnlijk niet meer op de DIW7022.

Maar dat kan niet met de witte met zwarte achterkant zonder Google knop en met menu knop. Die is niet geschikt voor Google-TV (of Android-TV).

Ik doe het voorlopig wel met de chromecast afstandbediening😪

Koop deze afstandsbediening voor je chromecast. Dan heb je P+, P- en cijfers. 

Zie ook het gelinkte artikel in het antwoord hier.

Heb de KPN + afstandbediening aangeschaft, gekoppeld aan de chromecast en alle benodigde functie’s werken. Krijg het alleen niet voor elkaar om het volume en aan-uit van de TV ook te laten werken. Verder al een hele verbetering.

Heb de KPN + afstandbediening aangeschaft, gekoppeld aan de chromecast en alle benodigde functie’s werken. Krijg het alleen niet voor elkaar om het volume en aan-uit van de TV ook te laten werken. Verder al een hele verbetering.

In het aangehaalde topic staat beschreven hoe je dat zou kunnen doen als je ook een TV+ Box aan die televisie gekoppeld hebt of een televisie met dezelfde afstandsbedieningscodes.

Krijg het alleen niet voor elkaar om het volume en aan-uit van de TV ook te laten werken. 

Dat kan alleen door eventjes te koppelen met een TV+ box DIW7022. Aangezien je een Arris VIP5202 hebt is dat dus niet ondersteund.

Reageer