Skip to main content

Sinds ongeveer een week crasht de kpn iTV app op mijn Nvidia Shield pro. 

De app kan opgestart worden maar zodra ik een zender start schiet de app, soms meteen, soms na enkele minuten, terug naar het opstartlogo van de app om vervolgens weer in het Home scherm van de app te belanden.

Dit begon nadat de app alleen de 3 publieke zenders liet zien (alsof je geen abonnement hebt).

Na het verwijderen van de app, opnieuw installeren en opnieuw inloggen is het crashen nu het resultaat.

Iemand een idee?

Hoi @DJ MvT, welkom op ons forum!
Echt een concreet stappenplan heb ik hier helaas niet voor.
Ik ga er even vanuit dat je de Nvidia Shield ook al herstart hebt, een factory reset daarvan zou nog kunnen helpen maar is misschien wat overdaad als eerste stap.
Heb je google chrome ook op je Shield staan? Kun je checken of die up-to-date is?

Hoe zit je apparaat verbonden met de experiabox? Gebruik je naast je experiabox nog andere netwerkapparatuur?

Meer informatie over de Smart TV app kun je vinden op onze kennisbank:

 


Herstart gedaan, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, heeft geen verschil gemaakt.

Het gekke is dat de app niet crasht naar het Home scherm van de shield maar als het ware opnieuw opstart (het splash screen wordt weer getoond, daarna het Home scherm van de kpn smart app).

Er staat geen Google Chrome op de shield, de shield is volledig up to date.

Het apparaat zit aangesloten via een passieve switch, van daaruit naar de experiabox. Er hangt ook een mesh systeem aan de experiabox maar deze zit op een andere lan op de experiabox.

Ter info: op een google tv dongle crasht de app niet, ook op de smartphones in huis niet. 

Het crashen op de shield is begonnen na een abonnementswijziging enkele weken geleden. Daarbij leek het eerst dat ik geen abonnement had (alleen npo1, npo2 en npo3 waren nog te zien, andere zenders openden niet). Na een x uitloggen en opnieuw aanmelden leek dit opgelost. Tot na enkele minuten de app begon te crashen.

Op de shield draaien ook youtube, Netflix, prime, sky en npo start. Al deze apps vertonen geen problemen.

 

Benieuwd of je hier iets mee kunt.


Welke passieve switch gebruik je?


Is een gigabit TP-Link unmanaged switch. Hangen ook de gameconsoles, versterker, bluray-speler en de Arris kpn ontvanger aan.


Het zou kunnen dat je die, afhankelijk van type, moet vervangen als het een ouder model is ivm multicasts. Een moderne E type is altijd aan te bevelen. Hij moet IGMP v3 ondersteunen. Treedt het fenomeen ook op als alle andere kabels uit de netwerkswitch zijn?


Dat geldt toch alleen voor de Arris ontvanger? Niet voor de smartapp lijkt mij? En verklaart ook niet waarom het maanden zonder problemen heeft gewerkt.

Ik kan nog proberen om alles los te trekken en te kijken wat het dan doet, thanks voor de info in ieder geval!


Multicasts (ongeadresseerde pakketten) geven op veel punten netwerkproblemen, omdat ze vertraging opleveren. De interactieve TV van KPN is er heel gevoelig voor inderdaad. Van een crash heb ik niet gehoord, maar je weet maar nooit.


Ja daar ben ik mee bekend, heb inderdaad alleen nooit eerder problemen gehad hiermee. De interactieve ontvanger geeft ook geen enkel probleem. Het is alleen de kpn smartapp die iets raars doet.


Ik heb er ook niet echt een directe verklaring voor, heb je het nog kunnen testen met de rest ontkoppeld?


Nee Thomas,

Heb nog geen tijd hiervoor gehad. We hebben de Arris box maar weer aangeslingerd en laten de kpn app even voor wat het is. Misschien dat het bij een volgende update weer werkt zoals voorheen.