Skip to main content

Ik vind het echt bizar dat KPN nog geen app heeft ontwikkeld voor Apple TV. Ziggo heeft een app, NLZiet heeft een app. 
 

Kpn lijkt niet helemaal te beseffen dat dit soort producten veel beter zijn dan de gewone smart tv software en dat de komende jaren dus steeds meer en meer mensen dit zullen gaan gebruiken. 

 

Als deze app niet snel komt ga ik denk ik maar mijn abonnement opzeggen.

Kpn lijkt niet helemaal te beseffen dat dit soort producten veel beter zijn dan de gewone smart tv software en dat de komende jaren dus steeds meer en meer mensen dit zullen gaan gebruiken. 

Als er een platform is waarvan de verkopen tegenvallen/teruglopen, dan is het de Apple TV wel. Ik verwacht juist dat er in de komende jaren steeds minder mensen zullen zijn die een Apple TV zullen gaan gebruiken. Ik denk dat het meerendeel gewoon de apps op hun smart-TV zullen gaan gebruiken en als ze (nog) geen smart-TV hebben eerder zullen kiezen voor een Android/Google TV device.

Overigens zal de kwaliteit van een eventuele smart-TV app van KPN op een Apple TV niet beter zijn dan van die op een Samsung (Tizen), LG (WebOS) of Android/Google TV.

Ze zullen gebruik maken van dezelfde TV streams (met lagere kwaliteit) en de functionaliteit en het design zullen ook identiek zijn.

 

Ik blijf me telkens weer verbazen over het feit dan mensen coûte que coûte een streaming device, zoals een Apple TV, willen gebruiken en de aanzienlijke achteruitgang in beeldkwaliteit en functionaliteit daarbij voor lief nemen. Echt, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt, ik ga toch echt voor kwaliteit. Leuk voor een tweede televisie op de slaapkamer maar voor in de woonkamer ... nee.


Als je de apple tv en de native smart tv software met elkaar vergelijkt zul je begrijpen wat ik bedoel. Het scheelt een factor 3-4 in snelheid.
 

Live tv zal ongetwijfeld minder goed zijn dan via een apart kastje maar live tv wordt een steeds minder belangrijk onderdeel van home entertainment, en alle andere apps werken (veel) beter en sneller op de Apple tv.

Het klinkt alsof je het nog nooit geprobeerd hebt.

 


Live tv zal ongetwijfeld minder goed zijn dan via een apart kastje maar live tv wordt een steeds minder belangrijk onderdeel van home entertainment, en alle andere apps werken (veel) beter en sneller op de Apple tv.

Als live TV toch een steeds minder belangrijk onderdeel wordt van home entertainment, waarom zou KPN dan überhaupt nog met een app voor live TV moeten komen?

Dat heeft dan toch geen zin?

 

Het klinkt alsof je het nog nooit geprobeerd hebt.

Klopt, de leverancier van de Apple TV (Apple) staat bij ons op de lijst van verboden leveranciers en je zult bij ons dan ook geen enkel apparaat van Apple vinden.

 

Ook is het zo dat je met een Android/Google TV meer vrijheid hebt in het gebruik.

Zo heeft een Apple TV geen app om een VPN verbinding met het thuisnetwerk op te zetten. Op een Android/Google TV device is eenvoudig een VPN cliënt te installeren waarmee het wel mogelijk is om een VPN verbinding met het thuisnetwerk op te zetten en dat heeft behoorlijke voordelen. Niet alleen werkt de smart-TV app van KPN daardoor ook buitenshuis maar ook Netflix ziet die Android/Google TV alsof deze thuis staat waardoor het aangekondigde aanpakken van het delen van abonnementen dit apparaat niet zal kunnen detecteren.

Onze zoon studeert in Leiden en kijkt op een Chromecast Google TV zowel naar Netflix als televisie via de smart-TV app van KPN. De Chromecast Google TV maakt automatisch een VPN verbinding met onze VPN server thuis en de communicatie van deze twee apps loopt volledig door die VPN tunnel. Andere apps (zoals bijvoorbeeld Spotify) gaan buiten de VPN tunnel rechtstreeks Internet op.


Hoi @Elio.C en welkom hier op ons forum!

Deze vraag wordt vaker gesteld en ik wil je daarom ook doorverwijzen naar dit eerdere topic waarin dit onderwerp ook wordt behandeld. Met alle goede wil van de wereld kan ik daar verder weinig aan toevoegen. We zouden het uiteraard jammer vinden mocht je hierom besluiten ons te verlaten!


Ik gebruik internet van kpn en televisie via de schotel bij Canaal digitaal. Of via hun app.

Ik woon in een buitengebied en daar ondersteunt kpn geen smart tv.

het fijne van de app van Canaal digitaal is dat je overal op je I-pad tv kan kijken, zelfs in Zuid-Afrika waar ik vorige maand verbleef. Ook tijdens onze vakanties met de camper kunnen we tv kijken indien er goeie wifi is op de campings, maar dat gaat steeds beter.

Jammer dat kpn hier niet mee aan het werk gaat. 


Als er een platform is waarvan de verkopen tegenvallen/teruglopen, dan is het de Apple TV wel. Ik verwacht juist dat er in de komende jaren steeds minder mensen zullen zijn die een Apple TV zullen gaan gebruiken. Ik denk dat het meerendeel gewoon de apps op hun smart-TV zullen gaan gebruiken en als ze (nog) geen smart-TV hebben eerder zullen kiezen voor een Android/Google TV device.

Ik blijf me telkens weer verbazen over het feit dan mensen coûte que coûte een streaming device, zoals een Apple TV, willen gebruiken en de aanzienlijke achteruitgang in beeldkwaliteit en functionaliteit daarbij voor lief nemen.

 

 

Aanzienlijke achteruitgang in functionaliteit? Achteruitgang ten opzichte van wat dan? 

Zo’n beetje alle streaming diensten zijn beschikbaar. Het is bedienbaar en snel. Wat ontbreekt er? Alleen VPN? Dat hebben de meesten niet nodig, laat staan dat ze weten wat het is. De nog uit te brengen tvOS 17 schijnt een VPN mogelijkheden te krijgen.

De beeldkwaliteit van de AppleTV 4K zelf is prima en niet anders dan een Android/Google speler. De meeste spelers gebruiken dezelfde makelij chips. Het eerder de media aanbieder cq kabelaar dat de beeldkwaliteit verkwanseld door alles meerdere keren te transcoderen (zoals Ziggo en CanalDigitaal).

Wat ik wel heb gemerkt is dat bij de meeste gangbare Android/Google mediaspelers met name die in de TV ingebouwd zitten vaak nog traag is. Het is net alsof er een goedkope Chinese HDMI stick in de TV zit. Na een jaar of wat krijgen ze niet of nauwelijks nog software updates. En begrijpelijk… men wil liever snel weer het nieuwe model verkopen. Ik had zo’n slimme Android speaker van een bekend merk… na een paar updates hield het op.

Wij hebben sinds 2017 AppleTV 4K in huis en nu bijna zes jaar later nog steeds de enige speler aan de TV (zonder kabel) - we hebben niks anders. Het apparaat krijgt nog steeds nieuwe software. Hoewel ik ‘m oorspronkelijk alleen voor het proberen/prutsen had gekocht, werd deze na een week al ingepikt door de familie. De DVD speler wordt nog maar een paar keer per jaar gebruikt en de kabelaarbox en de ChromeCast gingen na een maand al in een doos voor de kringloop.