Skip to main content
Beantwoord

KPN iTV website cast niet meer naar mijn televisie

• February 21, 2026
  • 37 reacties
  • 398 keer bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@EFJL, wat raar dat het bij jou niet lukt om te casten vanaf een laptop. Je hebt op advies van de anderen al meerdere dingen geprobeerd, maar nog geen succes. Op je profiel staan geen gegevens, dus ik daar kunnen we nog niets mee doen. Maar ik vraag me eerst nog iets anders af.

Gebruik je mogelijk een VPN op die laptop? Als er een VPN wordt gebruikt kan een apparaat het lokale netwerk soms niet goed zien. Ik kan niet inloggen op mijn modem als ik een VPN aan heb staan bijvoorbeeld. Als je een VPN hebt, zou je die eens uit kunnen zetten om te kijken of het dan wel lukt?

• Auteur
  • Topper
  • February 24, 2026

Beste Jasper, heel prettig dat jij ook mee wilt denken. Ik heb mijn profiel nu ingevuld en gebruik geen VPN. Ik hoop dat je mij verder kunt helpen.

Jasper van KPN
Moderator

Ik wil ​@TV Apps Team ook even polsen hierbij, mogelijk hebben zij ook nog een idee wat het in dit geval kan zijn. 

• Auteur
  • Topper
  • February 25, 2026

Heel graag, ik hoop het. Alvast bedankt.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • February 25, 2026

Logging bekeken van de beschreven situatie van de TS van 21-feb (de niet thuis situatie) en er gaat heel veel niet goed, maar er is ook nog geen kaas van te maken op afstand helaas, noch herkennen we de situatie. Dát er dingen niet goed gaan lijkt zeker, maar waarom dat in een 7000 error resulteert, áls dat het is, is niet duidelijk. Ook zien we meer dan 1 account op het IP tegelijk actief. Zou geen probleem mogen geven, maar reproductue van die situatie leverde niet de fouten op zoals we in zowel logging zien, of zoals ​@EFJL beschreef.

@EFJL graag het issue nog een keer reproduceren als het kan áls het nog lukt. Maar dan zonder TV+ android app eerst. Zo ‘clean’ mogelijk. Alleen tv.kpn.com starten, stream starten en dan via cast knop casten en even minuutje laten casten en dan andere zender minuutje casten. Dat tijdstip + datum vermelden a.u.b, + de ervaring.  En dan de cast stoppen.
Daarna bijvoorbeeld nog even met de TV+ app op hetzelfde account op hetzelfde netwerk casten, terwijl alle tv.kpn.com tabbladen zijn gesloten (of pc.laptop uit). Het is érg prettig als die testen niet parallel zijn zodat deze op tijd te onderscheiden zijn voor troubleshooting. 

Is dat een consumenten verbinding of wellicht een (groot-)zakelijke verbinding, waarop dit mis gaat? 

• Auteur
  • Topper
  • February 26, 2026

@TV Apps Team :

het gaat om een consumentenaansluiting. Onderstaande heb ik thuis uitgeprobeerd met de betreffende aansluiting zonder eerst Android TV+-app te gebruiken.

26-3   9.15 uur inlog tv.kpn.com

9.16 uur zender gestart

9.17 uur casten gestart via blauwe icoon, 'klaar om te casten' blijft in beeld, beeld op laptop staat stil

9.18 uur casten gestopt

9.19 uur andere zender gestart

9.20 uur casten gestart via blauwe icoon, 'klaar om te casten' blijft in beeld, beeld op laptop staat stil

9.22 uur casten gestopt, website tv.kpn.com afgesloten en laptop gesloten

9.31 uur Android TV+-app geopend op telefoon

9.32 uur zender gestart en stream gestart, alles gaat goed

9.33 uur stream gestopt

9.34 andere zender gestart en stream gestart, alles gaat goed

9.35 uur TV+-app afgesloten

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • Antwoord
  • February 26, 2026

Dank! We hebben je issue kunnen reproduceren met een eigen account. We gaan op zoek naar een oplossing.

Vermoedelijk is voor nu de workaround: log uit op tv.kpn.com en log opnieuw in, maar dan met je abonnementsnummer en PIN ( i.p.v. KPN ID). Zou je (en eventueel anderen) kunnen bevestigen dat je dan wél weer kan casten via tv.kpn.com?

• Auteur
  • Topper
  • February 26, 2026

Alvast hartelijk dank voor de inspanningen. Zeer gewaardeerd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 27, 2026

Is het nog gelukt door in te loggen met tv abonnementsnummer + pincode in plaats van kpn id?

• Auteur
  • Topper
  • February 27, 2026

Zeker, dat werkt probleemloos, zowel bij mij als bij anderen die met hetzelfde probleem zaten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 27, 2026

Ik heb het ook eens even geprobeerd. 

Ingelogd met KPN ID op tv.kpn.com. 

En inderdaad. Casten werkt dan niet. Je krijgt alleen het scherm "Klaar om te casten".

Ik heb voor de apps en tv.kpn.com echter nog nooit KPN ID gebruikt. Vind dan tv abonnementsnummer véél logischer. 😁

Jasper van KPN
Moderator

Dat is een oorzaak die ik niet verwacht had, mooi dat het zo gevonden is en aan gewerkt kan worden!