Skip to main content

Heb jaarabonnement bij Viaplay zelf afgesloten maar om te activeren wordt op de Viaplay site gevraagd om KPN service ID 1 en 2. Waar kan ik die vinden?

@JBteU 

 

Dat is vreemd, als je het abonnement via ViaPlay hebt afgesloten, dan is dat helemaal niet nodig.

Dat is alleen nodig als je via KPN betaald. 

 

Het beste kan je contact opnemen met ViaPlay. 


@JBteU heb je al dit oudere topic al gelezen. Misschien wordt je daar wijzer en hopelijk krijg je het dan voor elkaar. 
 

Hier ook nog meer info


Goedemiddag, bedankt allebei.

In alle oude topics staat (volgens mij) niet de juiste info. Er wordt steeds verwezen naar het activeren als je via KPN Viaplay hebt aangeschaft. Nergens wordt beschreven hoe je te werk moet gaan als je via Viaplay een abonnement hebt gekocht. 

Zal er nogmaals induiken en ergens wel een oplossing vinden. Desnoods Viaplay opzeggen en via KPN opnieuw aanschaffen 


@JBteU een vraag. Via welke link probeer je in te loggen. In je bevestigingsmail (aankoopbewijs) van Viaplay zit ook een “knop” met inloggen. Wanneer je dan daar op drukt dan krijg je dus de inlog met de vraag voor je KPN ID’s. 


Dat werkt, bedankt. App op mobiel of tablet is ook geen probleem maar ik kan (nog) niet op tv (kanaal 225) kijken. Ergens op de website van Viaplay kan je provider KPN kiezen en dan vraagt hij om ID's. Deze zijn echter nergens te vinden


Dat werkt, bedankt. App op mobiel of tablet is ook geen probleem maar ik kan (nog) niet op tv (kanaal 225) kijken. Ergens op de website van Viaplay kan je provider KPN kiezen en dan vraagt hij om ID's. Deze zijn echter nergens te vinden

 

@JBteU dat klopt dat je niet op kanaal 225 kan kijken. Dat kan enkel wanneer je Viaplay via KPN heb afgesloten. Ik kijk Viaplay via de app op mijn televisie zelf. Je kan ook Viaplay op je televisie kijken dmv streamen van je telefoon naar je televisie mbv een Chromecast .

Meer info Viaplay kijken bij KPN

 


Thanks, dat verklaart een hoop. Zal mijn abonnement opzeggen (14 dagen herroepingsrecht) en dan via KPN afsluiten. Ben niet zo handig met externe dingen op tv te zetten.  


@JBteU houdt er wel rekening mee dat je dan enkel tijdens raceweekends naar Viaplay op kanaal 225 kan kijken. Hier onder nog een link met meer info over Viaplay en KPN. 
 

Viaplay kijken via KPN
 

 


Viaplay via KPN zal duurder zijn dan via een eventuele actie van Viaplay zelf, ik vraag mij dan ook af of nu opzeggen voor dat eene kanaal wel verstandig is.


Bedankt voor de extra info en bezorgdheid. Kijk alleen F1 en verder niks op Viaplay. Zal het alsnog eerst maar opzeggen en dan alles uitzoeken. 


Als het enkel om de F1 gaat is F1TVPRO mogelijk een betere keuze met meer mogelijkheden, wat betreft het volgen van de race op meerdere manieren.

 


Kanaal 225 was tijdelijk.

Ik weet niet 100% zeker of deze dit jaar ook beschikbaar is.

Maar via de app van ViaPlay op je Smart tv kan je ook de F1 perfect zien.


Als het enkel om de F1 gaat is F1TVPRO mogelijk een betere keuze met meer mogelijkheden, wat betreft het volgen van de race op meerdere manieren.

Ik ben het met je eens dat F1TV Pro een betere keuze is dan Viaplay en al helemaal voor mensen die enkel Formule 1 willen kunnen kijken.

Een aandachtspunt met F1TV Pro is wel dat de app in Nederland niet beschikbaar lijkt te zijn op smart-TV's. De app is wel beschikbaar op de nieuwe TV+ Box van KPN en ook op de Chromecast Google TV. Persoonlijk zou ik dan gaan voor de Chromecast Google TV, die is dan ook eenvoudig mee te nemen als je eens een keer bij vrienden thuis een race wilt bekijken.


Ook voor de Viaplay app is de nieuwe TV Box een optie of de Chromecast met GoogleTV.

 

Er zal in ieder geval gekozen moeten worden tussen het verschil van de twee streamdiensten en de meerwaarde van dat 'tijdelijke' tv kanaal als Viaplay via KPN wordt betaald.


Wederom dank voor de toelichtingen. Ik heb een voorloper van de Smart TV en apps toevoegen gaat niet zo eenvoudig en/of moet met hulpmiddelen. Eerlijk gezegd ben ik een luie kijker: afsluiten, aanmelden en kijken maar in de praktijk werkt het vaak anders. Voor nu heb ik eerst mijn abonnement bij Viaplay zelf geannuleerd. Als dat is afgerond dan kijk ik verder. 


@JBteU 

 

Zie hier.

Misschien is dit dan iets voor u.