Skip to main content

Vanavond mijn KPN Tv app op mijn Philips tv geüpdatet. Tot mijn grote verbazing dat deze ineens bijna 5 minuten achter loopt ten opzichte van de KPN Tv app op mijn telefoon.

In de afbeelding zie je dat de wedstrijd op tv bij 68:18 is en op mijn telefoon bij 72:58.

Iemand die mij hierin kan helpen? Dit is echt heel irritant

Sluit me hier bij aan, er blijven kleine problemen 


Ja, bij mij ook opgelost. De freeze van een paar seconden is wel weer terug…. You can’t have it all I guess….

Ik hoop dat ze ook voor die bevriezing iets bedenken. Die vertraging hebben ze ook vrij snel opgelost.


Ja, bij mij ook opgelost. De freeze van een paar seconden is wel weer terug…. You can’t have it all I guess….

Ik hoop dat ze ook voor die bevriezing iets bedenken. Die vertraging hebben ze ook vrij snel opgelost.

Tja, maar je kan je afvragen hoe zoiets pas tot uiting komt wanneer je de app live zet. Er zijn duidelijk wat steekjes laten vallen in het testproces lijkt mij.


De 5 minuten vertraging is dus opgelost. Alleen zijn er nu nog kleine bevriezingen. Ik heb het doorgegeven. 


Hier ook 5 minuten probleem is weg, maar nu telkens stilstaand of haperingen in beeld weergave.


We zijn bezig met het onderzoek naar de bevriezingen. Omdat op andere platformen (chromecast, airplay, tv.kpn.com, Samsung/LG apps) gelijkende klachten zijn met iets andere uitwerking, denken we aan één en dezelfde grondoorzaak. Op die platformen concentreerde dit zich vooral op RTL4 live. Daar lijkt in dit topic voor Android-TV alleen niet zozeer sprake van.

Deze bevriezingen hebben jullie op alle live zenders in de smarttv app op jullie Android of Google TV?
-ook NPO123 live?
-ook Terugkijken en opnames?
-ook Films/Series?

Ten aanzien van RTL4 live, daar is op 27 juni een aanpassing gedaan en voor de andere platformen lijkt dit heel goed uit te pakken in de twee avonden sinds die aanpassing; klachten lijken weg.

Wat we hier graag willen weten is of die bevriezingen zich sindsdien niet meer voordoen op RTL4 live, maar wel op de andere zenders live? Wellicht kan daar op gelet worden.

Dat zal ons onderzoek erg bespoedigen. Het is helaas niet zo eenduidig als andere keren, vandaar dat alle hulp welkom is. 

Het gaat in dit topic dus even niet om de smarttv apps voor Samsung en LG, maar echt alleen AndroidTV en GoogleTV.


Daarnaast nog een lastigere check (wederom alleen voor AndroidTV en GoogleTV), omdat elke hulp welkom is in deze fase:
Of de volgende minder populaire zenders dezelfde problemen kenden of kennen met bevriezingen; misschien dat iemands favoriete kanaal ertussen staat en het zich kan herinneren of op kan letten in komende dagen. De kanalen waar het om gaat:
RTL Lounge, RTL Television, Beleef Kpn, Ketnet, Een, Xite, Vijay TV, Dreamworks, Love Nature, 100%NL, Stingray Classica, Family 7, NDR, Star Gold/Utsav Gold, BBC One, MTV 80s, 192TV, X-Mo, TV Oranje, Nick Jr, Nick Toons, RTV-7, ONS, Nick Music.

Wat we zouden willen weten of dat de bevriezingen zich óók op deze zenders voordoen. Uiteraard dezelfde type bevriezingen/haperingen als op de veel bekeken zenders.


Ik heb een tijdje Love Nature gekeken via de smart-TV app (niet de TV+ app) op een TV+ Box en een aantal haperingen ervaren. Één wat langer durende hapering en verder korte haperingen.


NPO3 loopt bij mij op dit moment ook regelmatig vast. Betreft Androidtv met KPN itv 2.0.


NPO3 loopt bij mij op dit moment ook regelmatig vast. Betreft Androidtv met KPN itv 2.0.

@Ricktaal94 2.0? Bedoel je daarmee dat ‘1.0’ het hoofdmenu links had (app versie 2.9.x en lager) en ‘2.0’ het menu bovenin (app versie 3.0.16)?