Skip to main content
Vraag

KPN Smart TV app werkt niet meer op TCL TV

Sinds enkele dagen kan ik geen tv meer kijken op mijn TCL TV via de kpn+ app. Ik heb hem eraf gegooid, opnieuw geïnstalleerd, tv op fabrieksinstellingen teruggezet, op de kabel aangesloten maar kan niet inloggen. Dit ook op de twee verschillende manieren gedaan (KPN ID en inlog met pincode). 
Volgens de technische dienst van KPN ligt dit aan de tv (deze is net nieuw en hiervoor deed de app het wel) en zou de app te zwaar zijn voor deze tv. Volgens de winkel kan dit niet het geval zijn zeker omdat hij het eerst wel deed. Ik ben er al een halve dag mee in de weer geweest. Wie weet de oplossing? 

16 reacties

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Hier precies het zelfde probleem.. is er al een oplossing?

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Extex en ​@Paulien_456. Wat voor tv hebben jullie precies, het merk en het model? En welke versie van Android TV staat daarop? Als dat voldoet aan de minimale vereiste zou de app niet te zwaar moeten zijn. 

Komen jullie wel in het menu? Als jullie daar komen zou je onder je Profiel naar Apparaat instellingen kunnen gaan en Multimedia Tunneling aanzetten om te kijken of dat een verschil geeft.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

TCL 40S5400A recent in december 2024 aangeschaft. 

De kpn appt werkte naar behoren, tot enkele dagen terug. 

Toen kwam er in beeld dat er een update van de kpn app nodig was. Dit gedaan, opnieuw ingelogd. 

Maar nu duurt het openen van de app heel lang, als ie al opend. Ik heb een account moeten aanmaken, wat gelukt is. Maar...  Als ik dan bij het tv programma kom wordt ik uit de app gegooid. 

Ik heb de cache verwijderd. 

App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 

Tv uit en aan, stekker er uit.. 

Niets helpt. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Ik heb 2 van deze televisies recent aangeschaft en beide hebben exact het zelfde probleem. Het lijkt me dan ook niet aan de tv te liggen maar aan de app. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Jasper. Je zou me er ook over mogen bellen: 06********

Admin: privégegevens verborgen i.v.m. privacy

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb je nummer verborgen, dit is een openbaar platform en i.v.m. privacy is het niet verstandig om gegevens openbaar te delen.

Dank je voor de toelichting, dan weet ik wat er aan de hand is. Er zijn een aantal van zulke meldingen en die zijn bij de ontwikkelaars bekend. Die zijn er mee bezig. Als er meer bekend is zullen we dat in de Product Updates delen.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Hoelang zal dit nog duren denk je?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 6 maart 2025

Ik heb een TCL 32S5409AF. Gekocht januari 2025. Model uit 2024. 
Ik las dat er ook Philips toestellen zijn met dit probleem sinds de laatste app-update. 
Hoe lang gaat het duren voordat de app is aangepast en wij weer tv kunnen kijken?

Jasper van KPN
Moderator

Dat weet ik niet, dat is voor mij ook afwachten. Zodra we bericht krijgen dat er een update is zullen we dat zoals gezegd delen in Product Updates.

De mobiele/tablet app kan je nog wel gebruiken, als je een Chromecast hebt kan je op die manier op tv kijken.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 8 maart 2025

Hier ook sinds de update een steeds vastlopende kpn+ app op onze TLC 32S59B

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Robeve, bovenstaande geldt dan ook voor jou. Afwachten tot de update komt.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 15 maart 2025

Goedendag, hier hetzelfde probleem.

Begrijp dat we moeten wachten. Maar op welke manier wordt je geïnformeerd dat de juiste upgrade er is? Of moet je gewoon af en toe proberen?

PeterG
Superuser
  • 61623 reacties
  • 15 maart 2025

Af en toe deze checken

https://community.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=9

Je kunt je ook abonneren op de sectie Product Updates. Maar dan krijg je van alle producten een mail.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+31

Klopt helemaal, ​@jdh1972! Je kunt je abonneren door op de link te klikken die Peter deelt en vervolgens rechtsboven op ‘abonneren'. Je krijgt dan bij elke nieuwe Product Update een mail van ons. Zo weet je zeker dat je niets mist :-). 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 4 april 2025

Is er ook een mogelijkheid om een oude update erop te zetten, want het begint toch wel lang te duren zo 😢

Jasper van KPN
Moderator

Die optie is er niet, dit zal echt met een update opgelost moeten worden. Zoals eerder genoemd kan je mogelijk via de mobiele app en Chromecast kijken, om dat te overbruggen.

Reageer