Skip to main content
Beantwoord

KPN TV app werkt niet op laptop, foutmelding 1001

  • 23 August 2024
  • 2 reacties
  • 49 keer bekeken

Helaas werkt deze app niet op mijn laptop, ik krijg steeds een foutmelding 1001. Hoe los je dat op?

Er is geen KPN TV App die geschikt is om TV van KPN te kijken op een laptop (of PC). Dan zul je via TV via internet  moeten kijken. Je moet dan ook inloggen met je abonneenummer en pincode die je zou moeten hebben ivm een interactieve TV abonnement. Je kunt ook inloggen met je KPN-id. Succes! 


KPN TV Online foutmelding: 1001 in Nederland
Ook in het thuisland kun je geconfronteerd worden met: Foutmelding (Undefined) 1001 probeer het later nog eens. Dit komt omdat de tv-stream geen verbinding heeft met een Nederlands (of ander EU-) netwerk. Dit is noodzakelijk vanwege de contentrechten van tv-programma's, films en series. Een veel voorkomende oorzaak is een VPN-verbinding. Een VPN heb je vaak voor je werk nodig om thuis toegang te hebben tot werksystemen. 

Je kunt de VPN- verbinding volgen door de site: wat is mijn ip-adres? te raadplegen. Dan weet je waarnaartoe jouw verbinding wordt geleid. Is dat buiten een EU-land? Dan krijg je deze melding. En via deze site kun je jouw locatie controleren: https://mylocation.org/.  Is dat buiten een EU-land? Dan krijg je de: foutmelding 1001.

Oplossing hiervoor is:  Sluit de VPN-verbinding en/of andere beveiliging programma's die de internetverbinding mogelijk omleiden via een andere server.


Reageer