Skip to main content

Hoi,

Het valt mij op dat bij de meeste automatische previews van Netflix ik geen geluid heb. Ik zou bijĀ alle automatische previews geluid verwachten, niet bij een paar. Op het moment is de verhouding zo ongeveer 80/20 (bij 80% geen geluid, bij 20% wel geluid).
Dit probleem doet zich niet voor op de Google Chromecast withĀ Google TV of de Nokia Streaming Box 8010.
Ik zie dit niet up de bekende issuelijst staan van problemen met de KPN TV+ Box.

Update: Het werkt correct als audio is ingesteld op ā€œpassthroughā€, maar dan werkt Dolby Atmos weer niet.

Inmiddels zijn we ongeveer 4 maanden verder na de introductie van de KPN TV+ Box. Ik had verwacht/gehoopt dat na 6 maanden de meeste problemen met de KPN TV+ Box wel opgelost zouden zijn.Ā We kunnen wel vaststellen dat dit een onhaalbare kaart is. Ik heb er een hard hoofd in dat in januariĀ 2024, een jaar na introductie van de KPN TV+ Box, de meeste problemen opgelost zijn. (Om over de wensenlijst maar niet te spreken)


Wat jammer dat dit niet optimaal werkt dan en ik zal dit zeker terugkoppelen. Wat is jouw opstelling in deze dan? Wederom bedankt voor jouw feedback!Ā 


HoiĀ @Remco_Ā 

De KPN TV+ Box is via HDMI aangesloten op de Yamaha CX-A5100 (pre-amplifier), zoals Ć”lle audio/video bronnen (4KĀ blu-ray, roon, platenspeler).
Ook de TV (LG OLED77C8LLA) is verbonden met deĀ Yamaha CX-A5100.
Het grappige is als ik de audio instelling op de KPN TV+ Box wijzig naar passthrough dat alle Netflix autopreviews gewoon werken. Wijzig ik de audio instelling op de KPN TV+ BoxĀ naar ā€œautomatischā€ dan blijft het even werken, maar na verloop van tijd neemt het aantal automatische previews dat het niet doet weer toe.
ā€œpassthroughā€ reageertĀ sowieso veel vlotter, audio wordt sneller weergeven na wisselen van preview/app/kanaal.


Dan lijkt het alsof die op automatisch dan niet de juiste analyse/keus maakt. Bedankt voor je toelichting en ik koppel dit als feedback voor je terug Dennis. Ik heb daar op dit moment los van de optie passthrough die jezelf al benoemt geen ander alternatie voor.Ā