Skip to main content
Beantwoord

Krijg geen mail om Viaplay te activeren

• December 7, 2025
  • 28 reacties
  • 283 keer bekeken

Goeiemorgen,

ik heb vanochtend viaplay geactiveerd, om vanmiddag de race te kunnen kijken. Aangezien KPN belooft dat ik in een half uur Viaplay kan kijken, ging ik er van uit dat dat ook zo zou zijn. Maar anderhalf uur laten heb ik nog altijd geen mail van KPN om Viaplay te activeren. Wel heb ik om 08.15 uur een mail gehad van KPN dat Viaplay is aan gezet. Ik zie echter ook niks in mijn account bij producten. Wat ik wel zie in mijn account, is dat ik een lopende bestelling heb en dat is dus die Viaplay.

Hoe lang moet ik nog wachten? Ik zou allang moeten kunnen kijken, aldus de belofte van KPN. Er wordt immers zo mee geadverteerd.

Toevoeging: ik heb mijn spambox meermaals gecheckt en ik heb geen VPN.

Beste antwoord door Erik van KPN

Goedemorgen, ​@Miriam2020, ​@Dilia en ​@Astrid_MIS. Minder fijn begin van een lekkere Formule 1 zondag. We zien wat meer meldingen van Viaplay bestellingen die niet lijken door te lopen. Dat is op dit moment in onderzoek. Hopelijk kunnen we dit ook zo snel mogelijk oplossen zodat jullie straks om 14:00 ongestoord kunnen kijken. Ik kom er op terug zodra ik meer weet!

We zien inderdaad dat orders niet doorlopen. Daar wordt nu aan gewerkt om ze er alsnog door te krijgen. Zoals het er nu uitziet zou dat ook op tijd voor de race klaar moeten zijn. Verdere updates volgen.

13:10 Er wordt nog gewerkt aan het oplossen van het probleem.

Omdat we zeker willen zijn dat jullie de race ongestoord kunnen kijken hebben we, per direct, kanaal 230 voor iedereen opengezet.

Zie je dit kanaal niet als je erheen zapt, herstart dan even je tv ontvanger. Dit kan door de KPN-knop op de afstandsbediening ingedrukt te houden totdat je een menu in beeld krijgt. Kies dan voor herstarten. Of je kunt de ontvanger eventjes stroomloos maken.

Aanvulling: Zie je hem dan nog niet, controleer of je toevallig de zenderlijst ‘favoriete zenders’ actief hebt. Dit check je met de blauwe knop op de afstandsbediening 

16:44 En inmiddels kan ik aangeven dat het onderliggende probleem ook is verholpen. We zien dat de vastgelopen orders bezig zijn met doorlopen. Wil zeggen dat je uiterlijk later vandaag een activatiemail of werkende Viaplay zender hebt. We laten kanaal 230 nog even openstaan totdat we zien dat dit voltooid is. 

28 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2025

Fijn, op zondag leest dit natuurlijk niemand. Inmiddels zijn we 2½ uur verder en er gebeurt gewoon he-le-maal niks. Ik krijg geen activeringsmail van KPN en ik kan Viaplay dus nog steeds niet gebruiken. De advertering dat je binnen een half uur kan kijken, is dus niet waar. Beloof dat dan ook niet. Speciaal voor de race vanmiddag wou ik Viaplay voor een maand activeren. 

Laat ik helder zijn, als ik vanmiddag geen race kan kijken, betaal ik er ook niet voor.  Je mag als bedrijf niet ergens mee adverteren wat je niet waarmaakt, dat mag niet volgens de wet. 

• Deelnemer
  • December 7, 2025

Hier precies hetzelfde!

• Topper
  • December 7, 2025

Goeiemorgen,

ik heb vanochtend viaplay geactiveerd, om vanmiddag de race te kunnen kijken. Aangezien KPN belooft dat ik in een half uur Viaplay kan kijken, ging ik er van uit dat dat ook zo zou zijn. Maar anderhalf uur laten heb ik nog altijd geen mail van KPN om Viaplay te activeren. Wel heb ik om 08.15 uur een mail gehad van KPN dat Viaplay is aan gezet. Ik zie echter ook niks in mijn account bij producten. Wat ik wel zie in mijn account, is dat ik een lopende bestelling heb en dat is dus die Viaplay.

Hoe lang moet ik nog wachten? Ik zou allang moeten kunnen kijken, aldus de belofte van KPN. Er wordt immers zo mee geadverteerd.

Toevoeging: ik heb mijn spambox meermaals gecheckt en ik heb geen VPN.

Ik heb hetzelfde probleem

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2025

Nou, dan zijn we dus allemaal in de aap gelogeerd. 😣

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • December 7, 2025

Wellicht hebben jullie   hier iets mee

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2025

Het probleem is dat ik geen activeringsmail krijg van KPN. Tevens is het in mijn account niet zichtbaar dat Viaplay is aangezet, terwijl ik die bevestigingsmail wél heb gehad. Het blijft ergens daar 'hangen’, zeg maar. Zonder activeringslink kan ik niks. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 7, 2025

Goedemorgen, ​@Miriam2020, ​@Dilia en ​@Astrid_MIS. Minder fijn begin van een lekkere Formule 1 zondag. We zien wat meer meldingen van Viaplay bestellingen die niet lijken door te lopen. Dat is op dit moment in onderzoek. Hopelijk kunnen we dit ook zo snel mogelijk oplossen zodat jullie straks om 14:00 ongestoord kunnen kijken. Ik kom er op terug zodra ik meer weet!

(Ik markeer dit even als vastgezet bericht zodat ook voor meelezers gelijk bovenaan het topic duidelijk is dat we eraan werken)

• Deelnemer
  • December 7, 2025

Het probleem is dat ik geen activeringsmail krijg van KPN. Tevens is het in mijn account niet zichtbaar dat Viaplay is aangezet, terwijl ik die bevestigingsmail wél heb gehad. Het blijft ergens daar 'hangen’, zeg maar. Zonder activeringslink kan ik niks. 

Ik krijg zelfs geen bevestigingsmail. Op TV staat dat de bestelling in behandeling is en dat dit ongeveer 10 minuten kan duren. Ingelogd op de PC en daar staat dat ik de lopende bestelling moet afwachten. Ik wacht al 2 uur...

• Deelnemer
  • December 7, 2025

Dank je Erik!

• Topper
  • December 7, 2025

Dank je wel, hoop dat het gaat lukken Erik

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2025

Dankjewel! Ik ga bidden.

• Nieuwkomer
  • December 7, 2025

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het gaat mij toch niet gebeuren dat we hierdoor de wedstrijd gaan missen? Ben er al een uur mee bezig. Man man man

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2025

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het gaat mij toch niet gebeuren dat we hierdoor de wedstrijd gaan missen? Ben er al een uur mee bezig. Man man man

Ik al bijna 4 uur. Alsof de activeringslink met paard en wagen bezorgd moet worden ;-) 

Laten we hoop houden, ik vind het heel fijn dat een medewerker dit heeft gelezen. Ik was al bang dat dat niet zou zijn op zondag. 

• Nieuwkomer
  • December 7, 2025

Had ik maar gewoon via Viaplay zelf besteld. Maarja ik blijf Nederlander, en zag dat je via kpn een paar euro korting op het abbonement kreeg. Iets met de gezegde, goedkoop is d...

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 7, 2025

We zien inderdaad dat orders niet doorlopen. Daar wordt nu aan gewerkt om ze er alsnog door te krijgen. Zoals het er nu uitziet zou dat ook op tijd voor de race klaar moeten zijn. Verdere updates volgen.

(Ik markeer dit als vastgezet bericht zodat ook voor meelezers gelijk bovenaan het topic duidelijk is wat de status is)

• Nieuwkomer
  • December 7, 2025

Hier hetzelfde probleem. 
ontzettend teleurstellend

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 7, 2025

Er wordt nog gewerkt aan het oplossen van het probleem.

Omdat we zeker willen zijn dat jullie de race ongestoord kunnen kijken hebben we, per direct, kanaal 230 voor iedereen opengezet.

Zie je dit kanaal niet als je erheen zapt, herstart dan even je tv ontvanger. Dit kan door de KPN-knop op de afstandsbediening ingedrukt te houden totdat je een menu in beeld krijgt. Kies dan voor herstarten. Of je kunt de ontvanger eventjes stroomloos maken.

Aanvulling: Zie je hem dan nog niet, controleer of je toevallig de zenderlijst ‘favoriete zenders’ actief hebt. Dit check je met de blauwe knop op de afstandsbediening 

​@Miriam2020, ​@Dilia, ​@Astrid_MIS, ​@Kpnfan2026, ​@Simone J     

• Deelnemer
  • December 7, 2025

Gelukt!! Dank je wel, vier blije gezichten hier! 

• Topper
  • December 7, 2025

Ik zie geen 230

• Topper
  • December 7, 2025

Ik zie geen 230

Jawel, KPN kastje opnieuw opgestart

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2025

Ontzettend bedankt Erik! Je bent een held! Dank je dank je dank je!!!

• Nieuwkomer
  • December 7, 2025

Ik heb me vanmorgen ook aangemeld voor viaplay, maar geen mails en ik zie ook geen kanaal 230 (ook al opnieuw opgestart 😢

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 7, 2025

Waarschijnlijk is modus 'Alleen favoriete kanalen’ actief en 230 staat niet in favorieten.

• Nieuwkomer
  • December 7, 2025

Ook dit is KPN, Dankjewel topper!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 7, 2025

Ik heb me vanmorgen ook aangemeld voor viaplay, maar geen mails en ik zie ook geen kanaal 230 (ook al opnieuw opgestart 😢

Waarschijnlijk is modus 'Alleen favoriete kanalen’ actief en 230 staat niet in favorieten.

Dan kan het zijn dat TDN's suggestie klopt, ​@Marja63. Je checkt of je een zenderlijst actief hebt via de blauwe knop op de afstandsbediening. Zo kun je ook weer overgaan naar de lijst met alle zenders. En dan moet 230 zichtbaar zijn.