Skip to main content

Beste,

Zijn er bij jullie reeds meer gevallen bekend, van stotterende live streams in de kpn itv app v7.6 voor Android?

Ik heb na ingebruikname van mijn nieuwe telefoon, Redmi Note 11 Pro 5g (Android 11), problemen met alle kanalen behalve NL1/2/3. 

Bij die kanalen loopt het beeld continu vast/stottert en blijft ook het geluid vaak hangen.

Op deze manier is er geen mogelijkheid tot kijken/streamen.

Via de storingsdienst, begreep ik dat dit probleem vaker lijkt voor te komen. Combinatie van telefoon en app. Echter wisten ze hier geen oplossing voor.

Bij andere streamingsdiensten zoals Videoland ondervind ik geen problemen, bij live streams.

Hopende op een spoedige oplossing!

Met vriendelijke groet,

Rick

 

Welke Android versie heeft u?


Welke Android versie heeft u?

Android 11 RKQ1.211001.001.


Welke Android versie heeft u?

Android 11 RKQ1.211001.001.

 

Android 11

Dan is dat het probleem niet.

Werken andere streamingdiensten wel goed?


Welke Android versie heeft u?

Android 11 RKQ1.211001.001.

 

Android 11

Dan is dat het probleem niet.

Werken andere streamingdiensten wel goed?

Ja Videoland / Netflix etc. werken wel soepel.


Hoi @Rick van Vroenhoven! Wat gek dat alleen onze app stottert. 😕 Hij stottert ook wanneer je hem op je RedMi kijkt, of wanneer je cast naar een ander apparaat? Hoe gaat het als je het even kort via het mobiele netwerk test, zijn er dan ook haperingen? Je hebt de app al eens opnieuw geïnstalleerd? Ik raad je ook aan om via de instellingen in de player de beeldkwaliteit op laag te zetten. Benieuwd of het dan nog hapert. Als het een bekend probleem is bij de storingsdienst neem ik aan dat ze het aan het onderzoeken zijn, maar ik kan niet inzien hoe dit verloopt, dus wellicht dat we een tussentijdse oplossing kunnen vinden. 


Hoi @Rick van Vroenhoven! Wat gek dat alleen onze app stottert. 😕 Hij stottert ook wanneer je hem op je RedMi kijkt, of wanneer je cast naar een ander apparaat? Hoe gaat het als je het even kort via het mobiele netwerk test, zijn er dan ook haperingen? Je hebt de app al eens opnieuw geïnstalleerd? Ik raad je ook aan om via de instellingen in de player de beeldkwaliteit op laag te zetten. Benieuwd of het dan nog hapert. Als het een bekend probleem is bij de storingsdienst neem ik aan dat ze het aan het onderzoeken zijn, maar ik kan niet inzien hoe dit verloopt, dus wellicht dat we een tussentijdse oplossing kunnen vinden. 

Hoi Sanne,

 

Wellicht niet geheel duidelijk, probleem doet zich bij mij alleen voor via KPN Itv app op Redmi Note 11 Pro 5G.

TV ontvanger in huis werkt soepel.

Haperingen zijn gelijk wanneer op 4/5G netwerk, dus daadwerkelijk een probleem in App/Mobiel combinatie.

Aanpassing van beeldkwaliteit heb ik ook mee gespeeld, ook al eens met medewerker KPN-winkel Ekkersrijt gekeken of dat verschil maakte. Daarnaast ook toen de app opnieuw geïnstalleerd, echter was dat geen succes.

Streamen naar een TV heb ik nog niet geprobeerd, zal ik zo eens proberen, echter verwacht ik dat dit niet beter zal zijn dan normaal in de app.

Daar hoop ik ook nog steeds op, echter zolang het maar sporadische meldingen zijn zal dit helaas wel geen prioriteit krijgen.

Groet,

Rick 

 


Zojuist getest casten naar tv of chromecast daarentegen lijkt geen verstoring te hebben.


Fijn dat het via casten wel goed gaat, maar ook logisch dat je het op je Redmi zelf wilt kunnen zien. Dank ook voor de uitgebreide toelichting! Zo weet ik precies wat er allemaal al gedaan is. Zou je nog je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik alles wat met je besproken is doornemen en kijken of er nog wat op te vinden valt. Of dat ik dit signaal ergens na kan vragen/door kan geven. Ik ben nog niet bekend met issues met de Redmi en de iTV app, maar als de technische dienst er wel van op de hoogte is ben ik ook benieuwd of ze al aan een oplossing werken. 


Fijn dat het via casten wel goed gaat, maar ook logisch dat je het op je Redmi zelf wilt kunnen zien. Dank ook voor de uitgebreide toelichting! Zo weet ik precies wat er allemaal al gedaan is. Zou je nog je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik alles wat met je besproken is doornemen en kijken of er nog wat op te vinden valt. Of dat ik dit signaal ergens na kan vragen/door kan geven. Ik ben nog niet bekend met issues met de Redmi en de iTV app, maar als de technische dienst er wel van op de hoogte is ben ik ook benieuwd of ze al aan een oplossing werken. 

Bedankt zover voor de hulp, ik heb mijn profiel zo ver mogelijk gevuld. Meld het even als er nog vragen zijn.


Dankje! Ik heb rondgeneusd, en zie inderdaad het volgende terug: 

Sommige toestellen voldoen niet altijd aan de industriestandaard. Deze merken zijn bijvoorbeeld Medion, Wiko, Elephone, Xiaomi en Vernee. We kunnen niet garanderen dat de iTV app op deze toestellen te gebruiken is.
Ook merken we dat veel klanten problemen ervaren met het afspelen van items op toestellen met chipsets van het merk MediaTek. Een mogelijke oplossing is om de beeldkwaliteit te verlagen in de Instellingen. Dit doet je door naar Profiel > Instellingen > Beeldkwaliteit te navigeren. In de app kan de beeldkwaliteit ingesteld worden voor WiFi en 3G/4G.

Ik heb ook uitgezocht of er al een update is over een mogelijke oplossing, maar dat is niet het geval. 😕 Niet het antwoord waar ik of jij op hoopten, maar op de korte termijn kan ik er helaas weinig anders van maken. Casten werkt in elk geval, dus als je vaak thuis bent kun je op die manier nog TV kijken. Ook kun je het via tv.kpn.com in de webbrowser nog proberen op je smartphone, of op een ander apparaat dat je mee hebt. Zo kun je hopelijk ook onderweg of buitenshuis kijken. 


Ook kun je het via tv.kpn.com in de webbrowser nog proberen op je smartphone, of op een ander apparaat dat je mee hebt. Zo kun je hopelijk ook onderweg of buitenshuis kijken. 

Dat is een goede tip voor TS Sanne. Ik gebruik het ook vaak via de G. Chrome browser in mijn telefoon om "bepaalde” zenders te kunnen casten.


Online via gegeven link ervaar ik in ieder geval gelijkwaardige issues op mijn mobiel.

In ieder geval bedankt voor het meedenken, laten we hopen dat er voor de toekomst gezien dan toch een oplossing komt.

Opzich wel opmerkelijk dat op voorgaande telefoon Xiaomi 9 Lite ik hier geen problemen mee ervaarde.


Hmm. Je hebt wel een merk telefoon waar ik tot dit topic nog niet van gehoord had.

Het werkt niet via wifi maar ook niet via mobiel netwerk? En een lagere kwaliteit instellen? 

Moet voor wifi en mobiel apart overigens.


Vorige keren toen ik testte was het in beide situaties met welke kwaliteit, stotterend.

Momenteel lijkt het op de laagste kwaliteit op zowel wifi als 4g, enigszins te werken. Zodra de kwaliteit hoger word gezet is het niet te volgen.

Ik zal het de komende dagen nog eens in de gaten houden. Kom er dus nog even op terug hoe het blijft.


Ik hoop ook dat er snel een oplossing komt, maar dat kan in veel gevallen ook nog even duren. Een concreet termijn heb ik niet. 😕 Jammer dat het via de browser ook niet helemaal lekker loopt. Je kunt inderdaad nog Google Chrome proberen zoals @PeterG ook noemde, of andere webbrowsers. Wellicht dat het met één van hen wel goed gaat!


Hoi @dannyvdm 

Dit topic gaat over de app in de Android telefoon. 


@saar.panda 

 

Ik blijf bij KPN.

Misschien iets duurder, maar wel zekerheid.