Skip to main content

Mijn moeder heeft al meer dan 15 jaar een abonnement bij de KPN met glasvezel internet en een mobiel abonnement. Meer dan 70 euro per maand betaald ze. Dat is serieus geld voor iemand in de 80. Nu vind ze Spotify fantastisch op haar tablet. Alleen dat is met reclames en beperkingen... bloedirritant. Ik zeg tegen haar, kan je na zolang lid zijn en zoveel betalen geen extraatje krijgen in de vorm van een Spotify Premium abonnement gratis erbij? Na even bellen met de klantenservice van KPN werd dit verzoek om een trouwe klant tegemoet te komen, meteen van de tafel geveegd... wat best schandalig te noemen is. Terwijl iedereen tegenwoordig bij zo'n beetje elk Kpn abonnement een gratis Spotify  abonnement ontvangt, word de vaste klantenkring vergeten.

Nou... als ze het abonnement om laat zetten naar de nieuwste abonnementsvorm, dan kan er denk ik voor 70 euro makkelijk Spotify bij. Het enige probleem is dat ze dan een nieuwe tv+ ontvanger krijgt. En die vinden sommige oudere mensen wel eens te ingewikkeld/anders.

Wat heeft ze nu? 100 mbit internet? 1 tv ontvanger? Gebruikt ze opnemen? Telefonie? 

Welk abonnement heeft ze nu überhaupt? Alles-in-1 Standaard zit Standaard Spotify in.

Verder is het onzin dat tegenwoordig in elk KPN abonnement gratis Spotify zit.


Dit word het bijvoorbeeld als het abonnement omgezet word naar de nieuwste abonnementsvorm:

Hier zit 1 tv ontvanger bij zonder opnemen. 


Of je neemt gewoon de gratis versie van Spotify.

Heb je wel iets reclame en de bitsnelheid is lager. 


Ik ben al (met onderbreking van 1 jaar, toen moest ik voor glasvezel even naar een concurrent) al sinds 1990 KPN klant, ik heb ook nog nooit iets gratis gekregen. Zo nu en dan, als je zelf belt, een paar maanden korting op het een of ander, maar dat is het dan ook wel. Ik woon in het buitengebied en jaren lang was KPN daar alleenheerser. Toen ik na 29 jaar dus even “verplicht” (ander kon ik geen glasvezel aan laten sluiten en zou me dit, wilde ik het later toch aan laten sluiten ± €100 p/meter x 40 meter gaan kosten) mijn abonnement opzegde vroeg ik welke voordelen er voor mij dan vervielen als ik na een jaar weer klant werd. Niets, 29 jaar klant en geen enkel voordeel ten opzichte van huidige klanten.