Skip to main content

Goedemorgen.

We hebben een abonnement account via vrienden van Netflix en Videoland.

Vanaf van de week is het zo dat als ik of Netflix kijk of Videoland kan ik moeilijk terug na tv komen. Het lijkt vast te lopen.
Hoe is dit op te lossen

Alvast bedankt

Ā 

gr Marjov

Dit specifieke probleem herken ik niet maar de extra apps naast het doel van het kastje (tv kijken) werken niet na behoren. Heb een radicale keuze gemaakt om een Nvidia Shield TV Pro aan te schaffen. Je hebt ook de normale versie. Met NL ziet en de andere apps ernaast een flinke verbetering. Misschien niet het antwoord dat u wilt horen maar naast tv kijken heb ik ook slechte ervaringen. Daarnaast krijg je oude apps als dumpert en een soort buienradar meegeleverd. Alsof het kastje al 10 jaar oud is.


@Mar1960Ā Hoi Marjov, we denken hier op ons forum graag met je mee. De meningen willen nog wel eens uiteen lopen over het gebruiken van de apps op de tv-ontvanger, of nietĀ :slight_smile:

Werken andere functies goed, zoals live tvkijken en het terugkijken van programma's? Kan je preciezer beschrijven wat er gebeurt als je Netflix of Videoland wilt afsluiten? Welke tv-ontvanger heb je, en hoe is deze aangesloten op het modem? En helpt het als je jouw tv-ontvanger een frisse start geeft?Ā 


@Mar1960Ā als je een Smart tv hebt, adviseer ik de apps op de Smart tv te gebruiken.

Ik gebruik al meer dan 8 jaar de app op de Smart tv (ook op de nieuwe) en ik heb echt nooit problemen.

En op de app heb je ook altijd 4K (als je een 4K smart tv hebt).

Bij KPN moet je dan de 4K decoder Arris 5202 hebben (misschien heb je die, dat vermeld je helaas niet).Ā 


Deze arris hebben we. Ik weet niet welke dat is of wat u bedoelt. OpĀ het ogenblik werk het wel. Alvast bedankt


Deze arris hebben we. Ik weet niet welke dat is of wat u bedoelt. OpĀ het ogenblik werk het wel. Alvast bedankt

Ā 

Dit is de Arris VIP 2952 V2 en dat is een goede KPN tv decoder.

Het is een HD (2K) decoder. Dus 4K kan niet op deze decoder.

Ā 

Werkt verder alles goed met de decoder?

Ā 

Heb je al op de Smart tv gekeken of dat werkt? (als u een smart tv hebt).


Goedemorgen

Antwoord op de vraag of ik Smart tv heb gekeken is ja en het werkt.

Maar nu heb ik een vraag over 4K. We hebben een Philips 55oled tv en deze is wel 4K. Maar ik begrijp dat ons decoder dat niet is. Hoe kunnen we een decoder krijgen die passend is voor onze tv.

Met vriendelijke groet,

MarjoVĀ 


Goedemorgen

Antwoord op de vraag of ik Smart tv heb gekeken is ja en het werkt.

Maar nu heb ik een vraag over 4K. We hebben een Philips 55oled tv en deze is wel 4K. Maar ik begrijp dat ons decoder dat niet is. Hoe kunnen we een decoder krijgen die passend is voor onze tv.

Met vriendelijke groet,

MarjoVĀ 

Ā 

Voor Netflix, Disney+ (4K standaard) etc. adviseer ik om via de app van de Smart tv te kijken.

Ā 

4K decoder KPN kan je krijgen als je hussel hebt en het abonnement op 4K neemt en je download snelheid minimaal 100 MB is.

Abonnement 4K is ā‚¬ 2,50 per maand.

Hier krijg je 4Ā  4K zenders voor.Ā 

Kan via MijnKPN.

Ā 

P.S.

Ik kijk altijd via de app op de tv en nooit problemen.

De KPN tv decoder gebruik ik om tv te kijken (dan is het beeld via de KPN tv decoder mooier dan de KPN app op de tv).Ā 

Admin: MijnKPN link toegevoegd


@Mar1960Ā Goed om te zien dat je verder gekomen bent met de hulp van @joop2011Ā :blush: Ik zie dat hij je hierboven ook al goede tips gegeven heeft. Laat je ons weten of je er uit gekomen bent? Deel ze ook gerust als je nog vragen hebt.