Skip to main content

Hallo,  ik heb de laatste tijd ook problemen met het gebruiken van de NPO plus app via m'n tv.  Iedere keer opnieuw moet ik weer koppelen via zo'n 8-cijferige code, terwijl dat voorheen niet zo was.

Ik heb een Arris VIP2952 ontvanger , en een vrij oude Philips tv. Op zich lukt het wel om programma's via NPO plus te kijken als ik de koppeling weer heb gemaakt, maar er zijn wel vaker haperingen dan voorheen, en de app werkt trager .   Begrijp ik goed dat het kan liggen aan het feit dat ik een ouder tv toestel heb , en mag ik al blij zijn dat ik uberhaupt nog iets kan oproepen van NPO plus ?  Ik sluit wel altijd even een kabel aan ipv. dat ik gebruik van de DVS set .

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Gebruik je de app in je televisie of die in de ontvanger? Dat is me niet helemaal duidelijk. 


@Aione 

Een DVS kan je zo wie zo het beste helemaal nooit gebruiken.

 

Je kijkt via de app op de Arris 2952 begrijp ik.

De Arris 2952 is een hele goede tv decoder, maar door het lage interne geheugen niet echt geschikt als mediaplayer.

 

Wat je zou kunnen overwegen is om je abonnement (als je contract vrij bent) om te zetten naar KPN tv+

Dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dat is een Android mediaplayer met uiteraard alle tv zenders die KPN heeft erop.


Dank voor je snelle antwoord, Joop.

Nee, ik ben niet contract vrij , dus wat dat betreft hou ik nu nog een tijdje deze tv ontvanger, maar bedankt voor de tip.

Wat betreft die DVS dingen; ik weet dat die verre van ideaal zijn. Maar  sinds m'n experiabox verplaatst moest worden naar de meterkast , toen hier glasvezelverbinding  kwam , is het superlastig geworden om vanuit die kast kabels aan te sluiten naar de tv en naar de computer. Omdat ik liever geen WiFi gebruik, heeft de installateur toen DVS ‘aangesloten’ . Werkt op zich over het algemeen best goed, zeker bij de computer. Maar ‘savonds leg ik regelmatig even een kabel aan de tv om ontspannen te kunnen kijken zonder dat tv programma's vastlopen.

 


@PeterG , ik neem aan dat ik de app via de ontvanger gebruik want ik zoek 'm op in het uitvouwmenu en druk dan op de rode knop om 'm te starten .


@Aione 

Misschien een optie om de coax kabel door een UTP kabel te vervangen. 

 

Je hebt een “vrij"”  oude KPN tv ontvanger.

Vreemd dat je niet contactvrij bent.

 

En de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt zo wie zo niet goed met een DVS.

En internet en tv gelijktijdig over DVS gaat ook niet goed.

Verder zit er steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk, waardoor de DVS steeds minder goed gaan werken. (het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt).


Ik heb een utp kabel .

 

vwb ‘contractvrij’ ; ik weet eigenlijk niet precies hoe het zit, maar ik heb pas geleden mijn internet/ tv  abonnement voor twee jaar verlengd bij KPN in ruil voor 5 euro maandelijkse korting komend jaar. Vandaar dat ik zei dat ik niet contractvrij ben.

Ik heb die DVS kastjes nu pakweg een jaar of 3, zowel bij de tv als bij de computer , en tot nu toe gaat dat best wel goed. Ook als beide apparaten tegelijkertijd gebruikt worden.  Maar als het de komende tijd/jaar slechter wordt dan zal ik uiteraard een andere oplossing moeten zoeken. 


Als je de DVS-kastjes gebruikt adviseert KPN dringend deze óf te gebruiken voor de TV óf te gebruiken voor internet, nooit gecombineerd om problemen te voorkomen. Dit staat ook duidelijk in de installatiehandleiding vermeld @Aione 


@Nomen Nominandum , I know, heb het gelezen in de handleiding. Maar het grappige is dat de KPN installateur die met de DVS kastjes op de proppen kwam ( ik had er zelf tot dan toe nog nooit van gehoord) zélf ze bij mij zowel op de computer als op de tv aan heeft gesloten !

Maar om even terug naar het oorspronkelijke onderwerp te gaan: ik heb géén probleem met de DVS kastjes, ik vroeg me af waar het aan kan liggen dat ik iedere keer opnieuw m'n NPO plus account met een code moet koppelen aan mijn tv (ontvanger) , in plaats van eenmalig.

 


Hoe vaak gebruik je de app. NLziet moet ik ook zeer vaak opnieuw koppelen; Viaplay is dan daarentegen al ruim 2 jaar ingelogd. 

Ik gebruik geen enkele app in de vip2952. Die is daar veel te traag voor. Tv kijken gaat wel prima. 


Je hebt een “vrij"”  oude KPN tv ontvanger.

Vreemd dat je niet contactvrij bent.

@joop2011

Kpn benaderd klanten pro actief om hun huidige abonnement te verlengen voor 1 of 2 jaar. Daar krijgt men dan korting voor; bij 2 jaar € 5 per maand. 

Dat kan dus zelfs nog een Alles in één abonnement zijn.

Maar ja. Dan kun je dus 2 jaar lang niet naar het huidige abonnement met de TV+ ontvanger. En nog een keer maar ja, voor 4 tientjes de Chromecast Google-TV met afstandsbediening en je hebt dezelfde mogelijkheden.


@PeterG 

Je hebt uiteraard gelijk.

En voor KPN is het een win win combinatie die alleen geld oplevert.

Maar netjes vind ik het niet van KPN, wel slim.

En KPN kan hierdoor H265 nog voor lange tijd niet invoeren en dat is voor zowel de klant als KPN zelf een nadeel.😉


Hoe vaak gebruik je de app. NLziet moet ik ook zeer vaak opnieuw koppelen; Viaplay is dan daarentegen al ruim 2 jaar ingelogd. 

 

Hoi @Aione, welkom terug 🙂 Ik denk dat Peter hier een goede vraag stelt. Als er wat meer tijd zit tussen momenten dat jij de NPO app gebruikt, dan kan ik me voorstellen dat je hem dan opnieuw moet koppelen. Kan zijn dat er vanuit de NPO iets veranderd is in hoe lang zij de koppelgegevens bewaren.


Hoe vaak gebruik je de app. NLziet moet ik ook zeer vaak opnieuw koppelen; Viaplay is dan daarentegen al ruim 2 jaar ingelogd. 

Hoi @Aione, welkom terug 🙂 Ik denk dat Peter hier een goede vraag stelt. Als er wat meer tijd zit tussen momenten dat jij de NPO app gebruikt, dan kan ik me voorstellen dat je hem dan opnieuw moet koppelen. Kan zijn dat er vanuit de NPO iets veranderd is in hoe lang zij de koppelgegevens bewaren.

 

@Erik van KPN  , ja, ik denk dat het zoiets moet zijn; dat NPO iets veranderd heeft . Als ik op m'n laptop naar NPOplus ga, dan moet ik nu ook weer veel vaker opnieuw inloggen dan voorheen.

En inderdaad, ik gebruik de NPO app niet zo heel vaak; bv. één of hooguit twee keer per week.