Skip to main content
Vraag

Mogelijk om per direct Viaplay te upgraden?

• May 24, 2025
  • 12 reacties
  • 188 keer bekeken

Net viaplay besteld, maar niet goed opgelet (vond het nogal onduidelijk) en tv+ besteld. Maar dat is wel een heel beperkt account. Dat moest dus een basis account zijn. Is er een mogelijkheid om dit per direct te upgraden? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Hoi ​@VictorM! Ik begrijp dat je betaalzender Viaplay TV+ hebt toegevoegd aan je abonnement, maar dat je graag gebruik wilt maken van de streamingdienst Viaplay Nederland. (Viaplay Basis)

Ik snap de verwarring volledig, Viaplay maakt het niet bepaald simpel. 😅Gelukkig doet KPN wel hun best om het zo makkelijk mogelijk te maken. Zo kan je hier een tabel vinden met een vergelijking tussen Viaplay TV, Viaplay TV+ en Viaplay Basis. 

Ook kan je die op deze pagina vinden: (ik denk dat een duidelijkere knop hiervoor wel beter is)

Om terug te komen op je vraag: Ik denk dat je ook van Viaplay TV+ kan wisselen naar Viaplay Basis in MijnKPN. In de FAQ staat dat het wel kan als je van Viaplay Basis naar betaalzender Viaplay TV+ wilt:

Zou je eens kunnen proberen in MijnKPN te wijzigen naar Viaplay Basis? Laat gerust weten als het niet lukt, dan kunnen we nog meedenken zodat je morgen niks mist van de race. 😀

• May 24, 2025

De plus schept wel de verkeerde verwachting echter is dat omdat er twee tv kanalen zijn. Kanaal 51 het Viaplay TV kanaal met alleen herhalingen en samenvattingen. En het betaalde Tv kanaal (230) met alles van de F1 en een selectie Darts en Voetbal wedstrijden.

Daarnaast is er het oorspronkelijke stream abonnement. KPN verkoopt hiervan enkel het Basis abonnement daarnaast is er nog Standaard enkel bij Viaplay zelf beschikbaar als jaar of maand abonnement.

Jeff gaf het goede antwoord al, in principe kan je beide abonnementen naast elkaar hebben, wat natuurlijk niet erg zinvol is. Dus kies Viaplay Basis en stop Viaplay  tv+

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 24, 2025

Via mijnkpn  kan ik alleen viaplay tv+ volgende maand uitzetten en viaplay basis volgende maand aanzetten.... 

Hoi ​@VictorM! Ik begrijp dat je betaalzender Viaplay TV+ hebt toegevoegd aan je abonnement, maar dat je graag gebruik wilt maken van de streamingdienst Viaplay Nederland. (Viaplay Basis)

Ik snap de verwarring volledig, Viaplay maakt het niet bepaald simpel. 😅Gelukkig doet KPN wel hun best om het zo makkelijk mogelijk te maken. Zo kan je hier een tabel vinden met een vergelijking tussen Viaplay TV, Viaplay TV+ en Viaplay Basis. 

Ook kan je die op deze pagina vinden: (ik denk dat een duidelijkere knop hiervoor wel beter is)

Om terug te komen op je vraag: Ik denk dat je ook van Viaplay TV+ kan wisselen naar Viaplay Basis in MijnKPN. In de FAQ staat dat het wel kan als je van Viaplay Basis naar betaalzender Viaplay TV+ wilt:

Zou je eens kunnen proberen in MijnKPN te wijzigen naar Viaplay Basis? Laat gerust weten als het niet lukt, dan kunnen we nog meedenken zodat je morgen niks mist van de race. 😀

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Via mijnkpn  kan ik alleen viaplay tv+ volgende maand uitzetten en viaplay basis volgende maand aanzetten....

Shit, ik was er al bang voor. Ik heb geen ervaring met extra betaalzenders aanschaffen, maar zover ik zie is er ook geen 14 werkdagen opzegtermijn van toepassing.

Ik weet niet of een moderator dit op tijd ziet en iets hierin kan betekenen. Anders wellicht de vraag stellen aan de klantenservice. Je kan maandag bellen naar 0800-0402, of een terugbelafspraak inplannen.

Laat je het weten wat de uitkomst is?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

Extra pakketten of streamingdiensten kunnen alleen voor minimaal één maand genomen worden. Dit heeft een administratieve reden en is volledig geautomatiseerd. Geen mensenhand bij kpn kan dit veranderen.

Wat ik wel gek vind is dat je nu niet de streamingdienst Viaplay Basis kan nemen.

Er zijn 3 verschillende opties, op 2 kun je apart abonneren.

• 51 Viaplay TV: open sportkanaal in basispakket.
  • 230 Viaplay TV+ : tv sportkanaal op abonnement, alle F1, Duits en Engels voetbal, hoofdklasse hockey, darts
  • Viaplay Basis : streamingdienst via app. Met uitgebreid laanbod van live sport, films en series.
    Tijdens de formule 1 zijn er splitscreen reclameblokken. (maar als je een gratis F1TV abonnement neemt gekoppeld aan Viaplay Basis kijk je zonder reclameblokken http://f1tv.com/viaplay (eerst viaplay abo noodzakelijk)

HIER staat een, naar mijn mening duidelijk, schema met de mogelijkheden qua Viaplay.

• May 25, 2025

Ik heb helemaal over dat wisselen heen gelezen of niet goed geïnterpreteerd. Als het via de KPN factuur loopt is het dus of het betaalde TV kanaal of de streamdienst. 

Heel vreemd en voor mij persoonlijk weer een bevestiging dergelijke diensten niet via de provider af te nemen. Het Viaplay TV+ kanaal kan natuurlijk alleen via de provider.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Dit heeft een administratieve reden en is volledig geautomatiseerd. Geen mensenhand bij kpn kan dit veranderen.

@PeterG Klopt, maar er bestaat altijd nog iets als coulance. Dat er fouten gemaakt zouden worden was wel te verwachten met deze constructie. Het is alleen de vraag of de klantenservice/KPN dat ook wilt. 

En inderdaad wat jij ​en @Rowi. zegt is inderdaad wel interessant. ​@VictorM Kan je geen Basis erbij aanschaften? Ik snap dat je liever niet dubbel betaald, dan kan je beter even wachten tot je de klantenservice hebt gesproken.  

• May 25, 2025

De topic starter kan wel degelijk Viaplay Basis erbij aanschaffen, niet via KPN wel direct bij Viaplay zelf.

Blijft het wel vreemd dat betreffende Viaplay het extra tv kanaal administratief gelijk is aan de streamdienst binnen KPN.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Viaplay Basis levert via kpn geen enkel voordeel op. Zit niet in combivoordelen.

Ik heb 't via kpn omdat je het de eerste maanden in 2022 niet met iDeal kon nemen bij Viaplay zelf. Anders...

• May 25, 2025

Viaplay Basis levert via kpn geen enkel voordeel op. Zit niet in combivoordelen.

Ik heb 't via kpn omdat je het de eerste maanden in 2022 niet met iDeal kon nemen bij Viaplay zelf. Anders...

Het levert dus ook geen punt op? 

Ps wat de topic titel betreft upgraden kan niet want het zijn twee verschillende producten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Oh, inderdaad. Dát wel ​@Rowi. 

…. ik mag aannemen dat dat ook geldt voor Viaplay TV+ (@ moderator???) Anders is Viaplay TV+ wel heel oninteressant qua prijs aanbod en Combivoordeel punt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Zie ook deze topic.

Deze geeft ook veel informatie voor o.a. de topicstarter ​en anderen.

En ​@VictorM 

Bel morgen (maandag) gratis 0800-0402 en kijk of KPN nog iets voor je kan doen.

Ik zeg altijd: Nee heb je, ja kan je krijgen.

Dus gewoon proberen (toch?)😉