Skip to main content
Beantwoord

Na elk programma stopt alles bij kijken via ingebouwde Chromecast op TCL tv

• June 25, 2025
  • 17 reacties
  • 126 keer bekeken

Goedendag ,

ook hier hetzelfde probleem. Wij kijken kpn tv via onze tcl tv met ingebouwde chromekast. 
het is inderdaad zeer onhandig dat na elk programma alles stopt. 

ook ik hoor graag de oplossing. 

mvg

fam maats 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Cirina en ​@Diemer.F, in de meest recente update (08.84.00) zit hier een verbetering voor. Als jullie die updaten zou het niet moeten stoppen na elk programma:

17 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Cirina, we hebben jouw bericht even afgesplitst naar een eigen topic, zodat we beter met je mee kunnen denken. Hoe kijk je precies? Je hebt het over de TCL tv en over een ingebouwde Chromecast. Kijk je het via de Smart TV app geïnstalleerd op de TCL, of kijk je het via de TV+ App op je mobiele telefoon of tablet en cast je het naar de Chromecast?

Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen hoe meer we met je mee kunnen denken.

• Auteur
  • Topper
  • June 26, 2025

De kpn i tv app hebben wij hierop geïnstalleerd. Weet je zo voldoende? 

Jasper van KPN
Moderator

Dank je, dat is op de TCL zelf dus zo te zien. Welk model TCL heb je precies, en hoe is deze aangesloten op het modem? Is dat met een kabel of draadloos?

• Auteur
  • Topper
  • June 27, 2025

Ik denk dat T dit model is TCL 58P655 (2024) en hij is draadloos. 

maar boven hebben wij hetzelfde probleem ook draadloos en een ander merk televisie. 

Jasper van KPN
Moderator

Op verschillende apparatuur dus, dat is een interessante. Wat voor merk en model tv is die andere tv? Zoals ik al zei zien wij niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt.

• Auteur
  • Topper
  • June 30, 2025

Dat is een Salora tv. Model weet ik zo even niet. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 30, 2025

Ik denk dat het probleem met de app in de genoemde TCL Google-TV 100 % gerelateerd is met...

Live programma stopt tijdens het kijken via KPN app op Google Chrome

Zelf heb ik met m'n Chromecast Google-TV 4k dit probleem nog niet geconstateerd.

• Auteur
  • Topper
  • June 30, 2025

En hoe doe ik de app updaten op de tv?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 30, 2025

En hoe doe ik de app updaten op de tv?

Het updaten van de app heeft geen zin. De huidige versie is 08.72.01.

En je mag je gelukkig prijzen dat ie op JOUW TCL überhaupt werkt. Want op de meeste TCL tv's kunnen gebruikers niet eens inloggen op de app.

Het probleem dat de zender niet doorloopt als je gewoon live kijkt wordt ook wel opgelost. Ook daarin ben je niet de enige.

En ook van Salora komen er HEEL VEEL klachten dat inloggen niet eens werkt.

Met beide toestellen sijpel je dus net door het allergrootste probleem heen! Wat een mazzel.

• Auteur
  • Topper
  • June 30, 2025

Bedankt voor je snelle reactie!  Sneller dan kpn 😄
we wachten het dan maar gewoon af. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 30, 2025

Ik heb 't druk als een klein baasje momenteel. Op één tv de match van Griekspoor. Op de tweede tv die van van de Zandschulp. En de laptop op schoot met o.a. de kpn community 😁

Jasper van KPN
Moderator

Ik denk dat het probleem met de app in de genoemde TCL Google-TV 100 % gerelateerd is met...

Live programma stopt tijdens het kijken via KPN app op Google Chrome

Dat denk ik ook, maar omdat dit juist niet een Chromecast streamer is is het toch iets anders. Daarom is het van belang om de precieze types te weten en door te kunnen geven aan de ontwikkelaars, zodat zij dat mee kunnen nemen in dat onderzoek. Als je het typenummer van de Salora nog kunt vinden kan ik die doorgeven ​@Cirina.

• Auteur
  • Topper
  • July 1, 2025

Die kan ik helaas niet vinden. Maar de tcl is het grootste probleem die moet worden opgelost. Die staat in de woonkamer en is het belangrijkste. Dus die graag oplossen als t kan 

Jasper van KPN
Moderator

Ik snap dat het voor jou op de TCL het belangrijkste is, maar het is niet iets wat alleen voor 1 apparaat opgelost kan worden. Hoe meer voorbeelden de ontwikkelaars hebben, hoe meer informatie ze hebben om een oplossing te vinden. Staat het typenummer ook niet achterop de Salora tv? Vaak zit er een sticker op de achterkant van de tv met details.

• Nieuwkomer
  • July 3, 2025

Zelfde probleem kijken met de kpn+ app op tcl65c809 en tcl43c68b na elk blok vooral sbs6 en rtl4 stopt gaat ie op pauze

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Diemer.F, vervelend dat je dit ook ervaart! Ik heb jouw typenummers ook doorgegeven aan de ontwikkelaars zodat ze het mee kunnen nemen.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 9, 2025

Hoi ​@Cirina en ​@Diemer.F, in de meest recente update (08.84.00) zit hier een verbetering voor. Als jullie die updaten zou het niet moeten stoppen na elk programma: