Skip to main content

Na de overgang van XS4ALL naar KPN netwerk heb ik een aantal problemen:

  • korte beeldhaperingen bij reguliere TV kanalen (hadden we eerder nooit)
  • idem bij gebruik van de Netflix app (vaker dan voor de omzetting)
  • bij de YouTube app is de bediening en het laden van een video zo traag als een slak geworden (voor de omzetting werkte het feilloos)

Mijn configuratie is ongewijzigd, en de problemen doen zich zowel voor op mijn Samsung TV’s als op mijn Sony.

Dit is kennelijk een al langer voorkomend probleem zie ik op het forum.
 

Wat gaat KPN hieraan doen?

 

Arie de Ruiter, Amsterdam

"Dit is kennelijk een al langer voorkomend probleem zie ik op het forum."

Wat heeft u zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? Dan kunnen medewerkers en klanten daarna nog verder met u meedenken.


Alle TVs waren en zijn nog steeds verbonden met een bekabeld netwerk. Ik gebruik WiFi alleen als het niet anders kan, dus bij tablets enz.

Ik heb nog steeds de FritzBox van XS4ALL en 4 dezelfde TV ontvangers( Arris). Is die apparatuur verouderd? 

Ik zou werkelijk niet weten wat ik zelf verder kan bijdragen aan een oplossing.


@apdr heb je al de providernaam in de Fritzbox naar KPN veranderd? Wellicht helpt dit. Voor meer info zie DEZE LINK (helppagina van AVM (Fritzbox).

En welke TV ontvangers heb je (Merk en type).


Dank voor de tip! Ik heb de providernaam nu veranderd maar ik zie geen verbetering.

Mijn FritzBox is type 7581 (ik heb nog geen glasvezelverbinding)

De TV ontvangers: 2 x Arcadyan HMB2260 V2 (uit 2015) en 2 x Arris VIP2952 V2.

Probleem is bij alle ontvangers hetzelfde.

Zoals het nu is kan ik beter inloggen op YouTube Premium via mijn tablets en dan casten naar de TV.

 

 

 


@apdr de TV-ontvangers zijn nog goed. Deze worden nog steeds verstrekt door KPN. Hoe zijn de TV-ontvangers aangesloten. Rechtstreeks op de Fritzbox of zit er nog een switch tussen of wellicht aangesloten op een Devolo?


3 ontvangers via NetGear switches en 1 via Devolo. Alles met kabel.


@apdr ik hoop dat je Netgear switches voorzien zijn van IGMP snooping. De devolo wordt afgeraden. Geeft toch vaak storingen waardoor televisie kijken niet altijd optimaal is. 
Hier op het forum lees je regelmatig dat mensen ineens last hebben van klachten mbt televisie kijken en dan blijkt het toch aan switches of devolo’s te liggen. 


Mijn NetGear switches zijn OK. Ik weet dat Devolo niet ideaal is maar in dit geval was er geen alternatief (anders dan WiFi) en het werkte prima voorafgaand aan de omzetting naar het KPN netwerk.

Anyway, hartelijk bedankt voor het meedenken en je suggesties!


@apdr misschien kan je je Tv ontvangers een “frisse start” geven. Anders weet ik het ook niet. 
Wanneer je nog XS4ALL klant bent onder de noemer KPN kan je nog steeds contact opnemen met XS4ALL. 
 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur


Ga ik doen. Nogmaals bedankt!


Hallo @apdr, welkom op het KPN Forum!

Ik zie dat onze community al heel goed met je heeft meegedacht. Wat fijn.

Ik sluit me aan bij @Hoopvol: het probleem kan zitten in de netwerk switches en/of Devolo.

Je kunt dit testen door alle apparaten behalve een tv-ontvanger los te koppelen. Daarna sluit je 1 voor 1 een apparaat aan. Blijft de tv-ontvanger goed werken? Ga door naar het volgende apparaat. Krijg je weer storing? Koppel het laatst aangesloten apparaat weer los en ga naar de volgende. Zo kun je de boosdoener eruit halen.

Lukt het niet? Dan kan je inderdaad nog contact opnemen met de XS4ALL klantenservice:

Wanneer je nog XS4ALL klant bent onder de noemer KPN kan je nog steeds contact opnemen met XS4ALL. 
 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur


Dan je wel Denise.

Ontkoppelen, resetten van de ontvangers loste het probleem niet op.

Ik heb nu uitvoerig gesproken met een XS4ALL helpdesk medewerker en diens voorlopige conclusie is dat de oorzaak vermoedelijk bij mijn FritzBox ligt. Ik krijg een nieuwe toegestuurd en hopelijk zijn de problemen daarmee verleden tijd. 


Laten we hopen dat de nieuwe FRITZ!Box de problemen oplost.