Skip to main content
Antwoord

Na overstap glasvezel vaak foutcode STB-zap-03/-40462 bij terugkijken en opnames

• April 23, 2025
  • 18 reacties
  • 171 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

5 dagen geleden ben ik aangesloten op glasvezel!  Nu zie ik constant STB-zap-03 als ik een prgramma terug kijkt of kijkt naar iets dat ik heb opgenomen in beeld. Zie ik steeds ‘dit is makkelijk zelf op te lossen”!!!!  Met de koper aansluiting had ik nooit problemen. Nu moet ik 4 keer op een avond ‘dit makkelijk zelf oplossen’. En als ik hier lees ik dit al jaren zo.  Wij moeten glasvezel nemen dus het moet ook goed werken. 

Beste antwoord door Anne Kathleen

Voor mensen die geinteresseerd zijn…..Ik ben er achtergekomen dat ik geen verbinding had via MijnKPN met de interactieve kastjes, wel de modem. Weer gebeld met KPN.  De IP adressen waren niet goed. Alles uit en dan een voor een aanzetten. Glasvezel, 2 min uit dan aanzetten. Modem resetten dan de TP links. Gisteren geen problemen meer. Fingers crossed.

18 reacties

• April 23, 2025

Welke tv ontvanger heb je? En hoe is die op de Experiabox/KPN Box aangesloten? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 23, 2025

Ik heb V10 aangesloten met kabels. 2 TV ontangers zijn Arris VIP5202 en beide blijven regelmatig hangen

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Ik heb V10 aangesloten met kabels. 2 TV ontangers zijn Arris VIP5202 en beide blijven regelmatig hangen

En de ontvangers zijn ook rechtstreeks aangesloten op de V10…?

• April 23, 2025

Zijn de tv ontvangers echt beide apart rechtstreeks met de Experiabox verbonden? Of zit er nog iets tussen? Een switch misschien? Draadloze verbindingset? Iets anders? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 23, 2025

Ik heb draadloze verbindgensets want tv kijken met wifi was niet te doen.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Ik heb draadloze verbindgensets want tv kijken met wifi was niet te doen.

En DAT…. is dus je probleem, zonder die DVS en met een gewone netwerkkabel zal het geen probleem geven.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 23, 2025

Maar met de koper aansluiting werkt het prima. Ik heb een tv boven dus moet met de verbindingset werken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 23, 2025

De tv beneden is gewoon rechtstreeks met de modem verbonden en die is gisteren 4 keer gestopt

• April 23, 2025

De tv beneden is gewoon rechtstreeks met de modem verbonden en die is gisteren 4 keer gestopt

Een draadloze verbindingset kan je hele netwerk om zeep helpen. Ook apparaten die daar niet mee verbonden zijn kunnen er last van hebben. KPN verkoopt ze niet meer. Dat is niet voor niets.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 23, 2025

Ik heb geprobeerd via MijnKPN het probleem op te lossen maar kwam niet verder dan kiezen welke ontvanger vast zat. Toen gebeld 2x….eindelijke iemand aan de lijn gekregen. De oplossing is om de ontvanger te resetten. So far so good! Menu>Instellingen>Systeem>Frisse start., je verliest geen opgenomen programma’s.  En als je een nieuwe contract neemt krijg je twee nieuwe boxen en een beetje korting. Moet je ook weten.  Bedankt voor de feedback.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 25, 2025

Stom van mij! Probleem is helemaal niet opgeslost. Een keer per dag een ‘frisse start’ en dan werkt het voor de rest van de avond….. Ik heb spijt dat ik zo snel heeft ja gezegd voor glasvezel.  Het ligt echt aan de glaszevel want met koper werkt alles prima.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • April 28, 2025

Voor mensen die geinteresseerd zijn…..Ik ben er achtergekomen dat ik geen verbinding had via MijnKPN met de interactieve kastjes, wel de modem. Weer gebeld met KPN.  De IP adressen waren niet goed. Alles uit en dan een voor een aanzetten. Glasvezel, 2 min uit dan aanzetten. Modem resetten dan de TP links. Gisteren geen problemen meer. Fingers crossed.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 28, 2025

Hoi ​@Anne Kathleen, Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Soms kan de oplossing inderdaad zo makkelijk zijn door alles even uit en weer aan te zetten, inclusief het glasvezelkastje. Fijn dus om te lezen dat het sinds de reset goed werkt. Dankjewel ook voor de terugkoppeling, hier hebben andere lezers ook iets aan! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 29, 2025

Hi Alex, het was opgelost maar nu niet meer. De zelfde avond dat het opgelost was begon de glasvezel kast een piep toon te maken. De volgende dag was het zo hard dat ik het hoorde in de keuken, meters weg. Dus weer gebeld. Ik moest de glasvezel kast van de stroom af eventjes. Toen was het geluid weg en was afgesproken om weer te bellen als het weer gebeurde. Ok…….maar het probleem met de tv was terug!. Weer gebeld. S’middags kwam een ‘monteur’. Hij liep de kamer binnen en zei ‘het ligt niet aan de glasvezel. Die kan geen geluid maken’ Toen belde hij een collega en zei ‘nee he die kastjes hebben geen loudspreker, die kunnen geen geluid maken’. Toen ik verteld dat de tv het probleem was met programma’s en opnamens terugkijken vroeg hij of ik die optie had!!!!! Hij wist niks, helemaal niks, Niks geprobeerd alleen mij uitzitten lachen.  Eerlijk denk ik dat hij van het glasvezel bedrijf is en niet KPN want hij had alleen een kaart van KPN. en een tablet. Donderdag komt weer een monteur, hij zou ook bij zijn maar hij komt niet meer binnen. En als de andere monteur ook niet van KPN is komt die ook niet binnen. Ik begin echt zat van te worden. Er is ergens een fout en met alle telefoontjes was ik goed geholpen tot dit lasate keer. Dit is waarom ik de gratis Superwifi en een nieuwe modem niet heeft genomen want ik was bang dat ik problemen zou krijgen. Had ik maar gedaan.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 30, 2025

Hi Anne, dit vind ik ook een vreemde gang van zaken. Een piepend geluid hoort het glasvezelkastje zeker niet te maken maar dat zegt niet dat dit niet is gebeurd. Los daarvan is de reactie van de monteur uiteraard niet zoals het hoort, laat staan het uitlachen. Ik ben dan ook benieuwd wat de monteur morgen gaat constateren en of het dezelfde monteur is. Vraag gerust ook om een legitimatie, dit hoort de monteur bij zich te hebben. Nog belangrijker is dat de televisie weer goed gaat werken. 

Zou je mij op de hoogte willen houden? 

Forum|alt.badge.img

Hi Alex ik had de afspraak afgezegd omdat ik dacht dat de tv probleem was opgelost (op 28-4 en 30-4 waren updates) maar...toch niet, het is wel minder vaak. Vanochtend gebeld om te vragen over een nieuwe afspraak en krijgt te horen dat als de monteur was geweest had ik een rekening gekregen want ze komen niet voor tv problemen. Raar want voor de glasvezel had ik geen problemen…. Je betaalt niet voor iets wat niet werkt, toch! De oplossing is, misschien, een contract verlenging en dan krijg ik twee nieuwe kastjes. En dan maar hopen die wel goed werken. Dus ga ik dat proberen.  Het is wel teleurstellend dat iets word verandered of je het wil of niet en als het niet werkt moet je betalen om het te goed te krijgen. Het is ook een paar keer gezegd dat als ik het probleem heeft veroorzacht moet ik betalen…….niet leuk.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 25, 2025

Voor mij was het pas opgelost met de TV+ boxen. en een verlenging van mijn contract. Dat scheelt met de kosten per maand, ietsje goedkoper.  Af en toe doe ik een reboot maar dat is normaal met digitaal tv.  Success Hans.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

Het is het enige dat voor mij werke.