Skip to main content

Sinds de laatste update van kpn en opnieuw installatie van de software op de kpn media box van de software en installatie van de viaplay ap op de smart tv is het ineens een ellende met alle apps op de smart tv , alle aps laden niet meer of zijn super traag ! Alleen met het uit en aan zetten van de kon box 12 gaat het weer als ik dan niet de viaplay ap open. 
 

echt heel vaag dit is trouwens bij gebruik van de samsung tv over de wifi, waar ik nooit geen problemen mee heb gehad 

 

ik ben nu aan het testen of alles blijft werken zonder de viaplay ap op de tv, lijkt wel of die ap iets doet met mijn wifi, tot nu toe doet alles het perfect, prime video, Netflix, YouTube etc.

dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ik de viaplay ap weer activeer op de tv 

admin: eigen topic aangemaakt

Ik neem aan dat je juist NIET de apps op je smart-tv bedoeld. Maar de apps op de tv ontvanger (met de verwarrende naam '’apps op tv'’ )

Met de laatste update ( 3 maart ) zouden o.a. traagheidsproblemen met de apps in de ontvanger opgelost zijn. Maar mijn ervaring is dat inderdaad ook niet. I.v.m. een vraag gebruikte ik gisteren de Youtube app in de kpn tv ontvanger. Binnen no time was de hele ontvanger vastgelopen.

Zelf gebruik ik helemaal nooit die apps die kpn aanbiedt. Maar de apps in mijn Samsung smart tv. En via chromecast die op de smartphone voor de 2de tv. Werkt in beide gevallen perfect.


Hoi @Paulhout, welkom bij ons op het forum. Je bent het een en ander gaan proberen begrijp ik. Heb je daarbij iets gevonden? En kan je vertellen hoe en waar je precies kijkt? Ik vermoed dat je de apps op je smarttv zelf bedoelde, aangezien onze tv-ontvanger geen Viaplay app heeft. Heb je het tv toestel als test ook eens met een kabel aan kunnen sluiten om te kijken hoe het dan gaat?


De app's op de KPN tv ontvanger zijn perfect, als je zelf geen Smart tv hebt.

 

Maar als je wel een Smart tv hebt, dan adviseer ik (behalve Videoland) om de app op de Smart tv zelf te gebruiken.

Doe ik al meer dan 8 jaar en nooit problemen en altijd erg snel.

Met de nieuwe Smart tv zelfs heel erg snel en 4K.

 

P.S.

Voor ViaPlay moet je zo wie zo de app op de Smart TV gebruiken, want die zit niet op de KPN tv decoder (nog niet althans). 


Het probleem is opgelost ! Hoe en waarom weet ik niet precies maar het heeft te maken met de laatste update van de box12 !  Daarbij is het niet meer nodig om 1 van de wifi schotels met de utp aan de modem box12 te koppelen.

 

na een software update van de utp gekoppelde wifi schotels was het probleem opgelost.

Valt me nu ook op dat de wifi schotels 2x nu separaat gekoppeld zijn aan het modem en niet meer dat de 2 wifi schotel gekoppeld aan de eerste 


Oh, dus je hebt je tv via wifi verbonden, @Paulhout ?

@joop2011 . Waarom Videoland niet via de smart-tv? Die app daarin is écht veel fijner, sneller en vollediger (live streams) dan die in de ontvanger.


Oh, dus je hebt je tv via wifi verbonden, @Paulhout ?

@joop2011 . Waarom Videoland niet via de smart-tv? Die app daarin is écht veel fijner, sneller en vollediger (live streams) dan die in de ontvanger.

 

@PeterG omdat ik regelmatig leest, dat als je Vidioland via KPN afneemt, dat het niet op de Smart TV gekoppeld kan worden.

 

Als je de gebruikersnaam en wachtwoord hebt, dan ga ik ervan uit dat het op de Smart TV goed zou moeten werken. :wink:


omdat ik regelmatig leest, dat als je Vidioland via KPN afneemt, dat het niet op de Smart TV gekoppeld kan worden.

Dat was eerst zo, @joop2011 . Sinds het omgezet is naar de app van videoland is het gewoon een Videoland-abonnement met het verschil dat je wel betaalt via kpn. Net als bij Netflix of Viaplay kan.

Dat het 2 verschillende abonnementen waren is sinds december vorig jaar niet meer. KPN heeft feitelijk alle klanten naar een écht Videoland abonnement omgezet. Videoland Plus.


Ja de samsung tv via wifi en alle apps via de apps van de smarttv, ik heb alleen de mediabox van kpn via de utp kabel rechtstreeks van de modem.

 

dus zenders komen van mediabox via kabel 

alle apps via wifi op de smart tv 


Oh, ik heb juist voor storingsvrije (live) streaming via bv NLziet, de KPN TV app en Viaplay, de tv juist bekabeld aangesloten, @Paulhout . Dat kan makkelijk aangezien de ontvanger er bekabeld naast staat. Desnoods een switch en (extra) 2 korte utp kabeltjes en huppatee…. geen wifi nadelen meer (o.a. snelheid die in elkaar dondert als ook de buren veel wifi gebruiken, we wonen dicht op elkaar tenslotte).


@PeterG  ja eens dat ben ik uiteindelijk ook vanplan om dat gewoon te gaan doen met een simpel kastje ! 
 

Dan heb ik ook het probleem niet dat wifi net vervelend gaat doen tijdens het spannende moment bij F1