Skip to main content

Ik heb iets soortgelijks. Sinds een week een abo met hierin ook Netflix via KPN. De activeringslink doet telkenmale niéts anders dan mij in een scherm brengen waarbij ik mijn registratie moet doorlopen en afronden bij Netflix en op het eind een betaalwijze keuze maken via Ideal.

Daar stop ik dus met verder invullen want volgens mij loopt de facturatie via KPN en niet via nog een verse registratie welke ik moet aanmaken.

Hoe zit dit?

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

 

Hoi @Mikkkel, welkom hier. 

Het activeren van Netflix lukt niet begrijp ik. 

Je hebt het wel via ons aangevraagd en kunt niet gewoon met jouw gegevens inloggen in Netlfix of heb je nog geen account? 

Want je hebt wel Netflix via ons besteld

En daarna geactiveerd?


@Bart_Z : dank Bart,

Even voor de juiste volgorde chronologisch: já, ik heb Netflix via jullie aangevraagd, ik hád nog geen account voor Netflix en ik kan nu met mijn gegevens wél inloggen op Netflix séc en hierná kan ik dus de boel niét activeren omdat ik óf in een drie stappenplan beland waarbij uiteindelijk bij stap 3 met IDEAL een regulier abonnement dient te worden afgesloten óf via de activeringslink beland bij een scherm waar je verder niks mee kan en waar al meer mensen zijn geconfronteerd. Zie bijlage.


Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy


Waar ik wat minder goed tegen kan is het volgende. Ik ben dágen bezig geweest met het proberen de boel draaiende te krijgen met de wetenschap dat het allemaal geen rocketscience is. Vervolgens probeer je dan via 0800 de klantenservice te pakken te krijgen en dan wordt je op alle mogelijke manieren maar het bos in gestuurd via een bandje en een keuzemenu zodat je vooral maar niet aan de lijn blijft. De wachttijden zijn al heel lang niet meer van deze tijd maar ja, wat moet je anders als klant, en vervolgens ben ik hier als klant na een paar dagen zó klaar mee dat ik besluit de Netflix component er maar uit te slopen en zelfs dát kan niet en pas per 11 augustus want mijn abonnement is 11 juli ingegaan. Er is al wel keurig netjes een bedrag voor de hele handel geincasseerd. Vlekkeloos en snel. Een beetje begrip is hier op zijn plaats. 


Snap ik volledig. Het is ook niet fijn, alleen ergens loopt het toch spaak met de activering van Netlfix. Ik kan zo nog niet zeggen waar. Ik wil graag eens verder kijken. Hoor graag weer van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. Dan duik ik er verder in. 


@Bart_Z dank, ik heb mijn profiel van enige gegevens voorzien. 


Bedankt. Ik ben er mee aan de slag geweest en heb melding gemaakt bij de Back Office. Zij duiken er verder in en nemen binnen 5 dagen contact met je op via mail of telefonisch wanneer nodig. Hoor graag van je als het werkt. 


Heeft KPN ook een centraal klantendossier waarin alle acties worden vastgelegd? Ik heb een 45 uurs baan en precies om dié reden heb ik een bel afspraak met een medewerker in laten plannen op záterdag 10.00 in de ochtend. Ik heb geen baantje waarbij ik als mijn mobiel onder werktijd gaat ik deze naar believen op kan nemen. 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Update zaterdag 22 juli 2023 - deze zaterdagochtend NIET gebeld door een medewerker. Ik zat braaf klaar met alles om mij heen gereed. De bel-afspraak was van de week specifiek ingeplanned. @Bart_Z je kan dit topic sluiten. Zodra het 11 augustus is (hoezo kan dit pas een maand later?) sloop ik de Netlix component uit mijn abo. Ik ga deze avond nog wel zelf een Neflix abo afsluiten en dat is gewoon een paar minuten werk en dan kan je al kijken. Als iets te moeilijk is om in te regelen in een organsatie en als de organisatie te groot is geworden om een individuele klant binnen tien dagen niet eens de contractueel afgesproken producten te kunnen aanbieden dan moet wellicht de bezem een keer door de organisatie heen en dan bedoel ik niet de werkvloer, deze mensen kunnen er niks aan doen. zij moeten ook maar uitvoeren wat ergens in weer zo'n overbodige ver van de echte wereld managementlaag van achter een bureau wordt bedacht. 


Dat begrijp ik. Ik zie het alleen zo niet terug. Enkel dat jouw voicemail is ingesproken. Ik snap je keuze verder. Kan ik je nog ergens bij helpen, dan hoor ik dat uiteraard graag. 


Nee dankjewel Bart. Vandaag onder werktijd overigens gewoon weer gebeld door jullie 088 nummer met het spelletje wat gewoon weer opnieuw begon en een medewerker van jullie aan de lijn welke belde over een openstaand ticket. Heel indrukwekkend hoe jullie interne processen en een klantdossier gewoon niét op orde hebben. 


Ik zie dat het nu gesloten is. Je wordt niet weer gebeld. Mocht er iets zijn zien wij graag weer een nieuw topic. 


Misschien een goed idee om als organisatie in ieder geval áán te bieden om de klant de maand Netflix waarvoor hij betaald heeft, niét heeft kunnen kijken en niét de eerste vier weken heeft kunnen opzeggen retour te vergoeden? Het is maar 7 euro 99 maar na 13 dagen achter KPN aan te hebben moeten fietsen en elke keer de bereikbaarheidsmuur te moeten slechten wellicht fatsoenlijk.


Dat bij deze gedaan. Je vindt het bedrag in mindering op de volgende factuur.