Skip to main content

Gisterenavond midden in film Netflix en alle smart tv apps weg. Vandaag alles van spanning gehaald. Hielp niet. Ethernet kabel rechtstreeks aangesloten op tv. Nu werkt Disney+ wel en zelfs zonder kwaliteitsverlies, wat ik wel had via het KPN modem. 

 

Hoe krijg ik nu weer ethernet via de modem van kpn en dan ook nog eens zonder kwaliteitsverlies?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hoi @ReneNield, welkom bij ons op het forum. Bedoel je dat je de smart tv via Wifi had verbonden en dat dat was weggevallen? Het is me niet helemaal duidelijk hoe je precies kijkt. Je noemt de Disney+ app, daardoor vermoed ik dat je via de smart tv kijkt en niet via onze tv-ontvanger, wij hebben die app namelijk niet. 

Als het inderdaad de Wifi is, zou je dan kunnen vertellen wat er precies niet meer aan werkt? Kan je niet verbinden, zie je het netwerk niet meer als je zoekt naar de beschikbare netwerken? 


Gisterenavond midden in film Netflix en alle smart tv apps weg. Vandaag alles van spanning gehaald. Hielp niet. Ethernet kabel rechtstreeks aangesloten op tv. Nu werkt Disney+ wel en zelfs zonder kwaliteitsverlies, wat ik wel had via het KPN modem. 

 

Hoe krijg ik nu weer ethernet via de modem van kpn en dan ook nog eens zonder kwaliteitsverlies?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

 

Disney+ moet je zo wie zo kijken via de Smart tv.

Normaal moet dat ook via WIFI kunnen, maar hier geld een vaste UTP kabel is beter.

Je kan er een Switch tussen zetten, dan kan je zowel de TV als KPN tv ontvanger op de UTP koppelen.

Zorg er wel voor dat de switch IGMP snooping ondersteund, anders doet de TV ontvanger het niet.

Bijvoorbeeld deze: Zie hier  De Netgear GS105E is een goede switch.  

 

Ik kijk altijd via de app van de Smart tv, nooit problemen.

Al meer dan 8 jaar.

De KPN tv ontvanger voor tv kijken, opnames, film huren. 


Inderdaad @joop2011 , 

Die apps op de TV ontvanger zie ik ook meer als een service van KPN voor klanten met een oudere tv.

Ik kijk ook alle apps zoals Netflix, YouTube etc via mijn smart tv, is altijd betere kwaliteit als via de TV ontvanger. 

Dus zie bij TS niet echt het probleem.