Skip to main content

Netflix starten via knop op ab, wel opstartgeluid netflix. Serie gestart, zodra aflevering begint geen geluid wel beeld.

netflix starten via kanaal 200 en dan de app, dan werkt het wel.

Hoi @blablablator. Welkom op het KPN Forum! Wat vreemd dat je geen geluid hoort wanneer je Netflix opstart via de knop op de afstandsbediening. Bedoel je het Netfix knopje op de witte KPN afstandsbediening of van je eigen Smart TV? Heb je de tv-ontvanger al eens gereset? Vaak is dat al de oplossing. Hou er wel rekening mee dat je opnieuw moet inloggen na het resetten van de tv-ontvanger


inderdaad netflix knopje. Zodra ik echter naar kanaal 200 ga, dan krijg ik de melding of ik de netflix app wil gebruiken, dan werkt het wel goed. Is dat dan niet dezelfde app als het knopje?

Kan ik ergens anders instellen dat 5.1 niet meer de ‘standaard’ geluidsweergave is bij netflix?


Kan ik ergens anders instellen dat 5.1 niet meer de ‘standaard’ geluidsweergave is bij netflix?

Welke model tv-ontvanger heb je in huis?


Diw 7022


Je hebt de mogelijkheid om in het menu onder audio-instellingen de optie pcm stereo aan te zetten, maar dan wijzig je alles. Wellicht heb je deze optie ook in de app van Netflix, maar eerlijk gezegd weet ik dat niet zeker.


inderdaad het probleem is niet de netflix app, maar de kpn tv ontvanger. De ontvanger staat standaard op “gebruik van het aangeboden signaal” Als het netflix programma in surround kan worden afgespeelt, gaat de tvontvanger alles in surround weergeven óók als je alleen een stereotv hebt aangesloten. De spraak wordt dan naar een niet bestaande center speaker gestuurd, dus geen stemmen.

omdat bijna alles nu via hdmi is aangesloten kan de tv ontvanger(bron) niet meer iedere keer het juiste uitgangssignaal bepalen, dus moet je iedere keer in het menu duiken.

Bij starten vd netflix app zou er een audiokeuzepopupschermpje (galgjewoord) misschien een update optie zijn voor de kpn ontvanger?


aanvulling: zet in het menu vd kpn ontvanger het geluid op passtrough. Anders werkten de volumeknoppen op je ab niet meer voor het volume van je tv.