Skip to main content

Ik heb vorige week netflix 4k pakket afgenomen. Dit was natuurlijk gewoon beschikbaar via mijn kpn account.

Ja 4k tv dan wil je ook 4k netflix.  Nu kan mij STB 5952 v2 helemaal niet op UHD. Ik heb alleen de opties SD en HD.  Bel je met KpN en aan de medewerker ligt het niet, hij was behulpzaam en wilde echt helpen.

 

Probleem is dat hij geen stb kan omruilen die niet defect is, mijn issue dat ik een pakket koop die niet gebruikt kan worden omdat de apparatuur van KPN niet technische in staat is. Ik wilde ook 2,50EuR meer per maand betalen voor een 4k pakket, maar ook dan kreeg ik geen 4k stb. Dus dan gaan je betalen voor 4k netflix account en 4k streaming en je zit met een HD ontvanger die niet omgeruild kan worden.

 

Bizaar toch? Als KPN een product of dienst aanbied moeten zij ervoor zorgen dat je het pakket of dienst ook kan gebruiken.

Hopelijk kan backoffice iets beteken.. 

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Maar waarom kijk je niet Netflix via de Netflixapp van de tv? Dan heb je ook geen extra kosten.  Natuurlijk krijg je een 4k ontvanger als je het 4k abonnement neemt. Het kost geld en je krijgt maar 3 zenders due in 4k uitzenden. Zonde van het geld vind ik.


Yes. Is zeker een mogelijkheid.. ik had verwacht dat het gewoon zou werken via mijn STB. Heb een mooie netflix logo op mijn AB en de AB van de tv ligt in een kastje .. en puntje dit is geactiveerd door mijkpn omgwveing en ergens denk ja KPN kan dit makkelijk oplossen door een andere stb te leveren 


Ik wilde ook 2,50EuR meer per maand betalen voor een 4k pakket, maar ook dan kreeg ik geen 4k stb.

Heeft u een Hussel abonnement? Dan zou u met het 4K pakket gewoon een 4K ontvanger moeten krijgen.


Yes ik heb hussel. Maar de medewerker van kpn kreeg het ook niet voor elkaar met 4k pakket.  Systeem gaf aan dat hij niet mocht omruilen omdat mijn ontvanger nog werkt. 


Wellicht dat de haalbare snelheid onvoldoende is. Moet minimaal 100 zijn.


Mwa ik heb een 1Gbit verbinding op glasvezel.. alles is bekabeld aangesloten zonder devolo's etc.. aan de snelheid ligt het zeker niet


Yes ik heb hussel. Maar de medewerker van kpn kreeg het ook niet voor elkaar met 4k pakket.  Systeem gaf aan dat hij niet mocht omruilen omdat mijn ontvanger nog werkt. 

Die medewerker moet ook geen tv ontvanger omruilen. Die medewerker moet gewoon de 4K optie aanvinken. Dat kunt u zelf ook denk ik in MijnKPN. Het computersysteem van KPN gaat dan automatisch de tv ontvanger omruilen.

Na 6 maanden kunt u 4K weer uitzetten als u dat wilt. De 4K ontvanger hoeft dan niet terug. Die blijft u gewoon gebruiken. En Netflix 4K blijft dan werken dacht ik. Maar de 4K zenders van KPN natuurlijk niet meer.


Dat had de medewerker ook gedaan idd. Maar toch wilde het systeem geen swap indienen. Ik kan nergens de 4k pakket vinden in mijnkpn omgeving.


Heeft dat niet met de tekorten te maken?

Dat een werkend kastje omruilen nu niet gaat?


Heeft dat niet met de tekorten te maken?

Dat een werkend kastje omruilen nu niet gaat?

Dat is verleden tijd. Ik heb geen 4K en toch gewoon 2 stuks VIP5202 ontvangen (begin april). 


Hoi @SeanG, goed dat je ons gevonden hebt. Ik zie dat onze community je al geholpen heeft. Ik sluit me volledig aan bij hun berichten.

Je kunt het 4K pakket eenvoudig zelf aanzetten via MijnKPN. Als dit niet lukt, bel ons dan op 0800 0402. Mijn collega's maken dit dan voor je in orde.


@Denise_ hoi ja ja ik weet KPN goed te vinden. Panellid en oud TSDer ;)

4k kan ik niet aanzetten via mijnkpn. Krijg de optie niet. Ook heeft een KPN medewerker mij verteld dat hij wel de 4k pakket kan activeren maar dat ik als nog GEEN 4k stb kan ontvangen. Dit omdat het systeem geen swap wil kan inplannen op een stb die niet defect is.

 

 


En dat snap ik niet. Want als je het 4K pakket aanzet, krijg je automatisch een 4K tv-ontvanger toegestuurd. Daar hoeft geen aparte swap voor ingediend worden. Je hoeft alleen het 4K pakket aan te zetten. Je krijgt van ons dan vanzelf bericht wanneer jouw nieuwe tv-ontvanger jouw kant op komt.