Skip to main content

Wij hebben exact hetzelfde probleem als hierboven vermeld. En dus al enige tijd problemen met  netflix. Na elke aflevering wordt vermeld dat er een storing is. Zelf de router al een aantal maal opnieuw gestart. Helpdesk heeft de hele boel gereset (dmv software opnieuw installeren), hierdoor is de storing een aantal dagen opgelost, maar is weer helemaal terug, en dus is het probleem nog niet opgelost. Ik lees ook overal dat dit dus al veel langer speelt. Graag dan ook uw oplossing

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Wij hebben exact hetzelfde probleem als hierboven vermeld. En dus al enige tijd problemen met  netflix. Na elke aflevering wordt vermeld dat er een storing is. Zelf de router al een aantal maal opnieuw gestart. Helpdesk heeft de hele boel gereset (dmv software opnieuw installeren), hierdoor is de storing een aantal dagen opgelost, maar is weer helemaal terug, en dus is het probleem nog niet opgelost. Ik lees ook overal dat dit dus al veel langer speelt. Graag dan ook uw oplossing

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

 

Ik ga er vanuit dat je via de KPN tv decoder kijkt.

Probeer het eens met de app op de Smart tv (als u die heeft).

 

Persoonlijk geef ik daar ook altijd de voorkeur aan.

Wij doen dat al vanaf 2013 (Netflix) en nooit problemen. 

En nu ook Disney+ en ViaPlay. (moet dan wel met de AB van de tv of universele AB).

Dus in de meeste gevallen heb je dan 2 AB's op je tafel liggen (vind ik zelf geen probleem). 


Bedankt voor je reactie joop.

Onze tv heeft wel een aantal apps, maar is al wel 9 jaar oud inmiddels. Zal eens kijken of ik daar ook de netflix app tussen heb staan, en of dit uitkomst bied.


Zie hier, zelfde vraag in principe.


Bedankt voor je reactie joop.

Onze tv heeft wel een aantal apps, maar is al wel 9 jaar oud inmiddels. Zal eens kijken of ik daar ook de netflix app tussen heb staan, en of dit uitkomst bied.

 

Het is inderdaad heel erg vreemd dat een Smart tv erg kort van updates wordt voorzien.


Hoi @arjanlist, welkom op ons forum!
Behalve het gebruiken van de Netflix app op je TV wil het ook nog wel eens helpen je ontvanger te resetten of een frisse start te geven!


Hoi Thomas,

Ik heb de receiver al een aantal keer herstart, dan gaat het een aantal dagen goed, en begint het weer van voorafaan. Met behulp van de helpdesk hebben we ook een aantal instellingen teruggezet, ook de frisse start, echter zonder blijvend succes. Tot nu toe is via de app naar netflix gaan wel succesvol, hopelijk blijft dat zo.

Is dit een probleem in de receivers van kpn? Of een combinatie vd receiver met een wat oudere tv? Ik zie deze melding namelijk vaker voorbij komen op diverse forums.


Heb ik niet echt een eenduidig antwoord op vrees ik, dit soort issues kan hem zitten in de verbinding, tussen je TV ontvanger en experiabox, ergens achter de schermen, in de software van de ontvanger of in de hardware. Achter de schermen en met de software zijn we natuurlijk constant bezig de dienstverlening te verbeteren en dit soort problemen op te lossen/te voorkomen. Maar de verbinding en hardware zijn op afstand allemaal wat lastiger.

Fijn dat je in ieder geval een oplossing hebt gevonden met Netflix via de app!

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Hoi Thomas,

Het ging een paar dagen goed, maar nu geeft netflix dezelfde problemen via de app van de tv, net als netflix wordt benaderd via de knop op de afstandsbediening als via de tvgids.

Netflix stopt uit zichzelf en geeft de foutmelding weer waarna netflix vast loopt/wordt afgesloten. 

Het is heel erg irritant, en wordt alleen maar erger op deze manier.

We betalen (al jaren) maandelijks een aanzienlijk bedrag aan kpn, inclusief een goed werkend netflix. Ik hoor dan ook graag van je welke oplossing kpn voor ons kan bieden. 

 


We denken natuurlijk graag even met je mee.

  • Wat voor snelheden haal je als je op www.fast.com een speedtest doet?
  • Kun je toelichten hoe je je thuisnetwerk hebt ingericht?
    • Hoe heb je de TV op de ontvanger aangesloten?
    • Hoe heb je de ontvanger op de experiabox aangesloten?
    • Wat voor netwerkapparatuur gebruik je verder nog allemaal?
  • Heb je meerdere ontvangers? Heb je dit probleem op beide ontvangers? En wat gebeurt er als je ze met elkaar omwisselt?

Beste Thomas 

Snelheid is 89 mbps.

 

Onze tv is aangesloten op de ontvanger met een hdmi kabel. Vanuit het modem in de meterkast loopt een vaste kabel naar de tv ontvanger in de woonkamer. Ook naar de tv ontvanger in de slaapkamer loopt een vaste kabel.

We hebben verder nog 2 wifi versterkers van kpn in huis (omdat we merkten dat we op sommige plekken minder wifi bereik hadden), één in de woonkamer en één in de slaapkamer.

We kijken eigenlijk alleen netflix beneden in de woonkamer, dus ik weet niet of daar verschil tussen zit.

 

Het kan dus begrijp ik een oplossing zijn om de ontvangers om te wisselen? Wat kan daar de reden van zijn?

 

Wat wel opmerkelijk is, is dat sinds ik dit topic heb aangekaart hier op het kpn forum, we geen last meer hebben van de betreffende storing, waardoor het voor ons nog meer een raadsel is waar het probleem in kan zitten... 


Ah dat is wel echt de beste manier van aansluiten 😊 alles bekabeld!
Het omruilen is vooral om uit te sluiten of het in de ontvanger of ergens in de aansluiting zit. Stel dat je ontvanger van de slaapkamer het wel gewoon goed doet in de huiskamer zou dat betekenen dat er iets met die ontvanger niet helemaal lekker zit. 

Fijn dat de storing weer verdwenen is, ik heb er zo niet direct een verklaring voor vrees ik. Als het op de smart TV app ook problemen gaf zou het iets bij netflix geweest kunnen zijn maar dat is altijd wat gissen.


Hoi Thomas,

 

Bedankt voor je reactie.

Het is helaas een beetje "de goden verzoeken" geweest gisteren, want gisteravond hield netflix er tot 2x toe weer uit zichzelf mee op tijdens het kijken van een serie.…

Oftewel, probleem nog niet opgelost ben ik bang...


Beste @Thomas 

Ik heb zoals je voorstelde de tv ontvanger van de slaapkamer omgewisseld met de tv ontvanger in de woonkamer, maar we ervaren nog steeds dezelfde klachten bij het kijken van netflix. Netflix wordt de ene keer ná iedere aflevering van een willekeurige serie afgesloten, of na het kijken van een paar afleveringen achter elkaar....graag zie we een oplossing vanuit kpn tegemoet in deze


@arjanlist Even voor mijn beeldvorming, het probleem doet zich dus voor op beide ontvangers maar op 1 locatie? 

Of begrijp ik het zo niet goed? 


Hoi @Rutger_ 

Als ik de ontvangers verwissel houd het probleem inderdaad aan bij het kijken naar netflix beneden in de woonkamer

Gisteren nog hebben we 4 afleveringen gekeken van een serie waarna netflix na iedere aflevering werd beëindigd. Soms loopt netflix inclusief tv ontvangers helemaal vast, waardoor opnieuw opstarten vd tv ontvanger de enige oplossing is...

 

Als ik netflix stream vanuut mijn telefoon naar mijn tv met een chromecast heb ik (vooralsnog) minder tot geen problemen.


Hoi @arjanlist, sorry voor mijn late reactie. Ik was even afwezig. Als het probleem bij de TV beneden blijft zou het toch ergens in de aansluiting moeten zitten. Kun je daar ook eens een andere internetkabel proberen? En deze eens in een van de andere poorten op je experiabox proberen?

Als je hier liever direct contact over hebt kun je trouwens ook altijd met ons bellen op 0800-0402, dat is meestal iets sneller!


Ik zie dat het forum er vol mee staat. Ik voeg er nog even 1 aan toe.

hier namelijk al enige tijd hetzelfde probleem. Netflix sluit af na iedere aflevering of start überhaupt niet of ik moet opnieuw inloggen.

Heb dit probleem nog nooit eerder gehad. Videoland overigens idem. In huis niets veranderd verder dus zou moeten werken allemaal zoals altijd gedaan heeft. 
 

kastje alle frisse start gegeven, opnieuw opgestart, reset, stekker eruit. Niks helpt. 


Je kan het beste Netlix, etc. kijken via een Smart tv of Chromecast.😉


Snap ik, maar betaal er toch voor, moet het ook werken. Ga er niet minder voor betalen namelijk als ik via andere wegen ga kijken


Snap ik, maar betaal er toch voor, moet het ook werken. Ga er niet minder voor betalen namelijk als ik via andere wegen ga kijken

 

Je betaald voor Netflix via KPN.

KPN is een tussenstation voor de facturatie (niet meer).

En ik denk dat de Linux app minder goed is dan de app voor Google en LG etc. 

 

De app's op de KPN tv ontvanger betaal je niet voor, dat is service.

Net zoals de app's op je Smart TV, Mobiele telefoon, etc.