Skip to main content

Hoe komt het dat sinds de nieuwe app gedownload is, alles zoveel trager gaat. 
voordat je bij Videoland komt, duurt al een eeuwigheid en als je wilt gaan kijken , kun je ook nog eerst koffiezetten.

gaat zoiets snel veranderen?

Helaas nog steeds precies dezelfde problemen als men eerder omschreven hebben.. 

 

Blijf graag op de hoogte over wat hier nu aan gedaan gaat worden.

 

Het lijkt alsof Videoland Netflix aan het kopiëren is qua interface e.d., maar blijkbaar te zwaar voor de tv ontvangers..


Bij ons werken Netflix en Youtube goed.
De nieuwe Videoland app start vaak niet op (er is een fout opgetreden) waarna de ontvanger soms spontaan reboot.

Soms werkt de videoland wel, (kun je inloggen) hij is dan wel heel traag. 

Mijn idee is, dat de Arris ontvanger gewoon niet meer genoeg rekenkracht heeft om de videoland app te draaien.


Wat een ellende om videoland te kijken via kpn. Echt zeer slechte service. 


Goedemorgen Allen, ik heb hier een statement vanuit de organisatie:

Videoland heeft een nieuwe app geïntroduceerd, de (rode) V2 app. Helaas merken we dat door gebruik van de Videoland V2 app (op termijn) het geheugen vol raakt op de HD-box. Hierdoor kan er instabiliteit en/of een vastloper ontstaan. We werken hard met de leverancier (Videoland) aan een oplossing. Maar door de complexiteit is hier niet direct een oplostermijn voor te geven.
 
Als de performance bij jou niet optimaal is via de HD-box dan is het alternatief; bekijk Videoland (tijdelijk) via een ander device. Dit kan zijn een andere TV-box (niet HD), mobiel device, tablet of SmartTV.

Ga naar videoland.com/nl/videoland-update voor hulp bij kijken op een ander device.


@Thomas 
bedankt voor je bericht. dat geeft in ieder geval inzicht in de situatie.

Inderdaad gebruiken wij het alternatief via een ChromeCast maar ik wil toch even benadrukken dat dat geen prettig alternatief is. De dienst is beschikbaar en wordt aangeboden via de KPN apparatuur. We verwachten dan ook dat het werkt en het schakelen met geluid en andere apparaten is niet meer dan een noodoplossing. Tevens betreft het niet alle KPN apparatuur. Onze buren hebben een andere settop box en daar werkt het prima. Dus ik wil graag benadrukken dat het een combinatie is van de Videoland App geheugen gebruik en de (verouderde) settop box van KPN. Dit is niet meer dan een voorbode dat deze boxen aan hun technische limiet komen. Bij videoland zijn de lijnen misschien nog kort en Nederlands, zodra de Netflix app hetzelfde geheugen gaat gebruiken is het natuurlijk uit met de pret van deze box.

Groet en nogmaals bedankt voor je antwoord.

Eric
Arris settop box

 

 


Is er al wat meer duidelijkheid over een echte oplossing? Dus dat het gewoon via kanaal 204 weer normaal gaat werken?