Skip to main content

Hallo,

 

Gisteren vol trots een Nokia streaming box gekocht voor op de camping (geen WiFi) ben ik bezig met inloggen van de iTV kpn app, moet ik WiFi hebben. HotSpot kan ik hier in de omgeving niet vinden.
Kan dit omzeilt worden en toch via mobiel netwerk (van KPN) kijken via de Nokia Box?

Bijvoorbaat dank 🙏🏼 

Die Nokia streaming box 8000 heeft ook chromecast built-in, wellicht dat je dat wel kan gebruiken. Misschien niet de elegantste oplossing maar kan je het apparaat nog wel gewoon voor de andere streaming diensten gebruiken.

 

Dat lijkt gebaseerd op een eerdere reactie van de topic starter inderdaad te werken.

OK, die reactie heb ik dan even over het hoofd gezien. Lezen op de telefoon heeft ook zijn beperkingen. 😏

Er zou overigens nog een alternatief mogelijk moeten zijn door zelf thuis een VPN server op te zetten waarmee de streaming box dan contact moet maken zodat je via je verbinding thuis contact maakt. Dat echter, is voor de gevorderde gebruiker en het heeft mij de nodige hoofdbrekens gebracht ondanks aardig in de materie te zitten en ik wil die weg dan ook niet aanraden. 

 

Hallo @obelisk Begrijp ik goed dat ik thuis een VPN server moet (kan) maken en vanaf de camping (30km verder) verbinding kan maken? 
Ik ben een beetje een digibeet vandaar deze vraag. 

Neem van mij aan dat je als digibeet niet aan die optie moet beginnen, als digimeer was het voor mij al een uitdaging.

Ga voor de chromecast optie ook al is dat niet de handigste.


Die Nokia streaming box 8000 heeft ook chromecast built-in, wellicht dat je dat wel kan gebruiken. Misschien niet de elegantste oplossing maar kan je het apparaat nog wel gewoon voor de andere streaming diensten gebruiken.

 

Dat lijkt gebaseerd op een eerdere reactie van de topic starter inderdaad te werken.

OK, die reactie heb ik dan even over het hoofd gezien. Lezen op de telefoon heeft ook zijn beperkingen. 😏

Er zou overigens nog een alternatief mogelijk moeten zijn door zelf thuis een VPN server op te zetten waarmee de streaming box dan contact moet maken zodat je via je verbinding thuis contact maakt. Dat echter, is voor de gevorderde gebruiker en het heeft mij de nodige hoofdbrekens gebracht ondanks aardig in de materie te zitten en ik wil die weg dan ook niet aanraden. 

 

Hallo @obelisk Begrijp ik goed dat ik thuis een VPN server moet (kan) maken en vanaf de camping (30km verder) verbinding kan maken? 
Ik ben een beetje een digibeet vandaar deze vraag. 

Neem van mij aan dat je als digibeet niet aan die optie moet beginnen, als digimeer was het voor mij al een uitdaging.

Ga voor de chromecast optie ook al is dat niet de handigste.

Oké, dan laat ik het hierbij. Het werkt met gebruik making van mijn iPad en iPhone en Nokia Box. Het is een omweg, maar het werkt.

 

(ps heb inmiddels gevonden dat het “onbeperkt” data verbruik gewoon gratis verhoogd kan worden, dus mocht het rotweer op de camping zijn kan ik rustig wat series streamen.)


Ik ben net als Marjan aan het klootzakken, ik heb er geen andere woorden voor, met KPN iTV op een splinternieuwe Nokia smart tv voor de caravan. Hierop is de KPN app geïnstalleerd, aangemeld met abonnementsnummmer etc. Hierbij krijg ik de melding dat het niet werkt vanwege de lokatie. Het niet werken van de hotspot/iTV is gewoon te gek voor woorden, de tool is hetzelfde als op je telefoon (iPhone) en nog kan je er niks mee. Mij werd aangeraden Google Home ertussen te gebruiken maar ook dat werkt alleen…. Inderdaad alleen thuis. 
ik ben ondertussen een beetje klaar met al onze handige smartphones, tv’s, unlimited data abonnementen en wat al niet meer. Ik heb KPN vast, internet en 2x mobiel unlimited; kosten ca. €160,- en nog kan ik geen tv gebruiken waar ik wil. 

KPN ga je schamen en ga dit gewoon beschikbaar maken voor de particulier!!! 😡😡😡


@Cx500t

Ik snap je frustratie. Maar KPN, en ook Ziggo en T-mobile gaan hun apps voor streaming boxen en tv's niet vrijgegeven voor gebruik anders dan via de eigen huisaansluiting. 

De voornaamste redenen zijn: voorkomen van abonnement delen en rechten afdracht van de zenders én de providers wat die dus niet willen.

Die rechten zijn duur, want niet gereguleerd via de Europese Commissie. En dat zijn de rechten voor de mobiele apparaten wel. 

Indien wel mogelijk qua rechten zouden onze abonnementen euro's duurder worden per maand. En dat wil jij niet en alle andere abonnees ook niet. 

Gelukkig is casten wel mogelijk. Als ik de Nokia mee neem naar mijn moeder werkt daar de KPN ITV app ook niet. Maar dan cast ik gewoon via de app in mijn smartphone. 

Als je voor de camper een tv hebt die werkt op Android-TV dan kun je casten. Is het een Samsung of LG dan is 't wat dat betreft nét het verkeerde merk. 


Peter, leg mij dan eens uit wat en hoe ik kan casten vanuit de app op mijn telefoon, want mijn iPhone geeft geen Nokia aan vanuit de KPN app. Alleen een mogelijkheid via Apple. 
Netflix bijvoorbeeld geeft wel de Nokia aan om te kunnen casten. Leg mij maar uit wat er dan misgaat of wat er verkeerd ingesteld staat. 
Ik weet het niet. 
Wat je zegt over abonnementen die euro’s duurder worden; of je dan 160 of 165 euro per maand kwijt bent maakt dan ook niet meer uit, je hebt dan wel het gemak wat je wilt. 


Ik begrijp dat ze met een probleem zitten als mensen hun account delen. Maar ik heb alles bij kpn, betaal er genoeg voor. Hoe moeilijk is het te checken dat ik via het mobiele netwerk van kpn gebruik maak van mijn Nokiabox. Dat is toch te zien. 
Als dat zo is, wat is dan het verschil KPNitv kijken via iPhone of de NokiaBox. Account van kpn mobiel is immers gekoppeld.

 


Marjan, zo zit ik er dus ook in!  Voor je aankoop heeft eenieder de mooiste en handigste oplossingen, totdat je bij gebruik tegen dit soort zaken aanloopt.
Ik heb een 2 maanden geleden een nieuwe Nokia smart Tv voor in de caravan gekocht á €250 maar heb er op deze manier te weinig aan. Staan nu op een camping zonder kabel-tv en dus denk je terug te vallen op je iTV abonnement, jammer. En ik denk niet dat Netflixen etc de oplossing is.  
Enige lichtpuntje dat ik kan melden is om NPO-start op je box te zetten, dat kun je wel zonder problemen kijken. 


Ik heb 't al uitgelegd. Ga ik niet nogmaals doen. Zo staan alle 3 de providers erin die een “app voor smart-tv" hebben: Ziggo, T-mobile en kpn.
Ik ga echt geen 3,50 tot 5,00 meer betalen, want daar hebben we het wel over, omdat een enkeling het via een smart-tv / streamingbox buiten de deur wil zien. Die app is juist bedoeld voor thuis met een 2de (of 3de) tv. Je bespaart dan ook nog 5 euro huur voor een ontvanger.

Heb je al eens gecheckt of je Nokia televisie wel een “chromecast build-in” heeft? Dat Netflix wel kan komt omdat Netflix met casten zijn eigen app gebruikt. Die wel in de Nokia tv zit.

In mijn Nokia streamingbox zit dat wel. Maar een televisie is een ander product. De tv's van Sony, Philips en TCL hebben op zeker ook chromecast build-in.

Hoe moeilijk is het te checken dat ik via het mobiele netwerk van kpn gebruik maak van mijn Nokiabox.

Dat kan. Maar dan is 't niet meer te blokkeren van buiten af voor alleen jouw abonnementsnummer en alleen dat apparaat. Want dan werkt het ook niet meer op je smartphone, tablet en laptop. Vandaar dat de blokkering al in de app voor smart-tv zélf zit.

Het is niet anders.

Wel kun je bv tijdelijk een abonnement nemen op NLziet. Dat kun je na één maand alweer stop zetten. Dus geschikt voor het kampeerseizoen. Daarop zitten zenders van NPO, RPO, RTL NL en Talpa inclusief vaak meer dan een jaar terugkijken. En de 3 zenders van de VRT hebben ze ook. Met tot een week terugkijken.