Skip to main content
Beantwoord

NPO Start gaat loopt steeds vast en gaat op zwart op Arcadyan tv-ontvanger

• January 12, 2026
  • 10 reacties
  • 71 keer bekeken

Ik heb sedert een paar dagen NPO Start via kanaal 205. De eerste keer bij een Aflevering van 45 minuten drie keer op start. De “frisse start” uitgevoerd.  Nu na een halfuurtje via kanaal 205 gekeken en weer op zwart.  Met YouTube en Ziggosport geen problemen. Ik heb een Arcadyan HMB 2260 V2 ontvanger. Natuurlijk is kijken via een laptop een een HDMI-verbinding een alternatief maar via kanaal 205 moet dat toch goed kunnen werken?>

Beste antwoord door Menno_Admiraal

Dag vikash
Was nog vergeten mijn post bij te werken
Het is me eergisteren gelukt om.via de App een terugbelverzoek te doen via +31 800 040.

Aardige medewerker heeft me geholpen en sinds gister TV+box geïnstalleerd 

Nu aan het ontdekken 

10 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

‘minuten drie keer op start. ‘dit moet zijn “minuten drie keer op zwart.”

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

Ik heb sedert een paar dagen NPO Start via kanaal 205. De eerste keer bij een Aflevering van 45 minuten drie keer op zwart. De “frisse start” uitgevoerd.  Nu na een halfuurtje via kanaal 205 gekeken en weer op zwart.  Met YouTube en Ziggosport geen problemen. Ik heb een Arcadyan HMB 2260 V2 ontvanger. Natuurlijk is kijken via een laptop een een HDMI-verbinding een alternatief maar via kanaal 205 moet dat toch goed kunnen werken?>

Admin: dubbele topics samengevoegd

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 12, 2026

Met de HMB2260 gaat dat niet werken. Het Linux platform is zo'n 15 jaar geleden met kunst en vliegwerk van apps voorzien, omdat concurrent Ziggo toendertijd apps op de Horizonbox ging zetten.

De software van de HMB2260 is echter veel te traag daarvoor.

Gebruik je smart (!) TV of ruil deze ruim 15 jaar oude ontvanger om voor de nieuwere Arris VIP5202. Hier voor kun je bellen met kpn via 0800-0402.

Je kunt ook naar KPN TV+ (je hebt nu i-TV), met een échte streamingbox (op Android-TV OS). Dit kan via MijnKPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

Beste PeterG  Dank voor je supersnelle reactie. ik ga een nieuwe ontvanger vragen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

0800-0402 gebeld kom daar niet verder mee. Krijg een sms-je met een link naar mijn kpn en op de website  kan ik geen vervangende ontvanger bestellen. Men wil me steeds een frisse start laten doen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

en de Chat-box is helemaal een ramp

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 12, 2026

Bel 0800-0402 en zeg tegen het voice response systeem “mijn Arcadyan heeft storing”.

Tip: bel je binnen 15 minuten nogmaals dan krijg je een medewerker aan de lijn.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Menno_Admiraal! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. NPO Start hoort stabiel te werken, zeker als andere apps zoals YouTube en Ziggo Sport op dezelfde ontvanger wel goed blijven functioneren. Je hebt al een frisse start uitgevoerd, dus dat is een goede eerste stap geweest 

Wat jammer dat het niet is gelukt om de klantenservice te bereiken. Je kunt hiervoor eenvoudig een terugbelafspraak inplannen. Dan bellen wij je terug op een moment dat het jou het beste uitkomt, zodat je niet zelf hoeft te wachten aan de lijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 14, 2026

Dag vikash
Was nog vergeten mijn post bij te werken
Het is me eergisteren gelukt om.via de App een terugbelverzoek te doen via +31 800 040.

Aardige medewerker heeft me geholpen en sinds gister TV+box geïnstalleerd 

Nu aan het ontdekken 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat fijn om te lezen dat het gelukt is om via de app een terugbelverzoek te doen en dat een medewerker je zo goed heeft kunnen helpen! Leuk dat je je TV+box inmiddels geïnstalleerd hebt. Veel plezier met het ontdekken van alle mogelijkheden!