Skip to main content
Beantwoord

Opgenomen programma’s niet kunnen bekijken op vakantie adres

• July 14, 2025
  • 15 reacties
  • 109 keer bekeken

Djeepman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Via laptop op de camping in Nederland niet je (thuis) opgenomen programma’s kunnen afspelen. Hoewel, sommigen wel andere niet. De medeling is dat ik een ontvanger moet hebben. Klopt die staan thuis. Waarom kan ik Vera wel kijken en Father Brown niet? Betaal de hoofdprijs bij KPN maar zoiets simpel lukt niet? Iemand een idee?

grt Jaap

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Djeepman ,

Voor sommige zenders heeft KPN niet de rechten om alle opgenomen programma’s buitenshuis te kunnen bekijken. En voor andere zenders kan het zijn dat een deel van de programma's niet terug te kijken is buitenshuis. 

15 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 14, 2025

Hallo ​@Djeepman ,

Voor sommige zenders heeft KPN niet de rechten om alle opgenomen programma’s buitenshuis te kunnen bekijken. En voor andere zenders kan het zijn dat een deel van de programma's niet terug te kijken is buitenshuis. 

• July 14, 2025

Dat dacht ik al, maar hoe kan kpn dat beter duidelijk maken als een nietsvermoedende klant dit tegenkomt, want nu zie je geen melding begrijp ik uit de vraag ?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 14, 2025

Tsjaa KeesYagi, 

Je ziet wel een melding dat je een ontvanger nodig hebt. En de ontvanger werkt alleen maar thuis op het thuisnetwerk.  

Het is inderdaad een wat indirecte melding. 

• July 14, 2025

Dan zou een klant de volgende keer de ontvanger meenemen op vakantie.

• July 14, 2025

Dat kan niet. Die werkt alleen thuis.

Father Brown opgenomen van BBC First ofzo? Die zender kan je alleen thuis op de ontvanger kijken. Opnames van die zender dus ook.

Djeepman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 14, 2025

Bedankt voor de reacties. Idd niet duidelijk van KPN. Los van dat vind ik dit een belachelijk iets. Ik heb een betaald abonnement dus waar is kijk zou niet uit mogen maken. Verbeterpunt voor KPN imo👍

grt Jaap

• July 14, 2025

Dat kan niet. Die werkt alleen thuis.

Dat weten we nu ook, maar dat blijkt niet direct uit de melding, dat bedoelde ik ( maar dat begreep je toch ook al ? ).

Djeepman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 14, 2025

Dat weten we nu ook, maar dat blijkt niet direct uit de melding, dat bedoelde ik ( maar dat begreep je toch ook al ? ).

Zekers!

• July 14, 2025

Ik heb een betaald abonnement dus waar is kijk zou niet uit mogen maken.

Dat maakt wel uit. Want je betaald alleen voor thuis op de tv ontvanger kijken. De app of website is gratis erbij. Daar betaal je niet voor. En als dat bijvoorbeeld door een technisch probleem bij KPN een paar weken niet zou werken, dan krijg je ook geen cent terug van je abonnementsgeld. 

Djeepman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 15, 2025

Ik heb een betaald abonnement dus waar is kijk zou niet uit mogen maken.

Dat maakt wel uit. Want je betaald alleen voor thuis op de tv ontvanger kijken. De app of website is gratis erbij. Daar betaal je niet voor. En als dat bijvoorbeeld door een technisch probleem bij KPN een paar weken niet zou werken, dan krijg je ook geen cent terug van je abonnementsgeld. 

Hallo Marlon, het argument wat je nu aanvoert slaat in mijn optiek nergens op. Het begrip “gratis” bestaat niet. Het is nl gewoon onderdeel van een betaald abonnement. Maar los van dat, ik weet nu waarom ik een aantal opgenomen programma’s niet kan bekijken. Ook je bedankt voor je input.

grt Jaap

• July 15, 2025

Hallo Marlon, het argument wat je nu aanvoert slaat in mijn optiek nergens op. Het begrip “gratis” bestaat niet. Het is nl gewoon onderdeel van een betaald abonnement.

Nee. Dat is het niet. Lees je contract maar eens door. Tv kijken via de website of apps word nergens genoemd. Het staat niet op de factuur. Je betaald er niet voor. Je hebt dus nergens recht op.

Djeepman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 15, 2025

Hallo Marlon, het argument wat je nu aanvoert slaat in mijn optiek nergens op. Het begrip “gratis” bestaat niet. Het is nl gewoon onderdeel van een betaald abonnement.

Nee. Dat is het niet. Lees je contract maar eens door. Tv kijken via de website of apps word nergens genoemd. Het staat niet op de factuur. Je betaald er niet voor. Je hebt dus nergens recht op.

Heb je KPN TV? Dan kijk je gratis online tv. Met onze app of via je browser op tv.kpn.com. In de hele EU. Log makkelijk in met je KPN ID of met je abonnementsnummer en pincode.

Ik weet het niet, de hierbovengenoemde vermelding staat gewoon op de KPN website. Niet alleen in Nederland maar in de hele EU. En nogmaals, niets is gratis. Het zit al verwerkt in je abonnement. Net als de “gratis” airmiles oid. Je hebt het al betaald. Dat is het “verdienmodel”. Jammer alleen dat KPN dat van het opnemen en afspelen niet duidelijk vermeld👍

mvgr Jaap

• July 15, 2025

Ik weet het niet, de hierbovengenoemde vermelding staat gewoon op de KPN website.

Klopt toch gewoon? Je kan toch tv kijken? Het is alleen niet het volledige zenderpakket. Maar het kan wel. Dus wat is er mis mee?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 15, 2025

Van zo'n beetje de helft van de zenders in het basispakket heeft kpn niet de rechten om de opnames (en terug kijken) buitenshuis aan te bieden. En ook van een deel van de zenders (BBC One, Two, Duitse) zelfs live kijken niet.

Vera is bij mijn weten NPO, dat mag gewoon.

BBC NL (Father Brown) kun je buitenshuis alleen 'live' kijken. Opnames BBC NL thuis ook alleen via ontvanger en smart-tv app. Niet via mobiele app of tv.kpn.com.

Heb je bij terugkomst lekker nog wat te binchen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • July 16, 2025

KPN heeft inderdaad niet voor alle zenders rechten ingekocht om opnames in de EU te bekijken. Andere providers mogelijk wel, maar dat moet je bij die opzoeken. Ik neem altijd mijn Chromecast TV mee en dan heb zie je thuis ook al welke opnames wel en niet te zien zijn. 

Wel vervelend dat Prime sommige titels wel buiten NL heeft, maar verder kijken thuis niet gaat. Netflix is te lang geleden wat dat betreft.