Skip to main content

Oplossing gevonden voor probleem met streamen van Disney+

• January 30, 2025
  • 3 reacties
  • 856 keer bekeken

Hallo,

Ik heb eigenlijk niet een vraag maar meer een tip. Ik geloof nog niet gemeld op dit forum, maar corrigeer me maar als dit wel het geval is.

Sinds vorige week werkte Disney+ niet meer via mijn Samsung TV en ook niet via mijn KPN+ box. Bleef hangen op het Disney+ logo. Via browser op mijn PC lukte het trouwens wel.

Via wifi op mijn mobiel ook niet, maar dat kon ik oplossen door deze tijdelijk over te zetten op mobiele data. Dan lukt het via Wifi wel. Helaas werkte casten naar Chromecast op TV en KPN+ box dan toch ook niet.

Contact gehad met de helpdesk van DIsney+ en na een hoop oplossingen te hebben geprobeerd en van hun kant zaken te hebben ge-reset, bleek het aan de IPV6 instellingen van de router (KPN Box 10) te liggen. Disney+ schijnt dit nog niet te ondersteunen.

Deze dus uitgeschakeld  via Internetverbinding => IPV6.
De medewerker van DIsney+ gaat dat voortaan als eerste oplossing proberen bij KPN klanten 😀

Misschien hebben anderen die tegen hetzelfde iets aan deze oplossing. Alleen een probleem als IPV6 ergens ander noodzakelijk voor is, maar dat zien we dan wel weer.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 30, 2025

Beste ​@Renta ik heb vorig jaar ook een maand Disney+ gehad en werkte perfect. Ik heb voor de vaste lijn standaard IPv4/IPv6 volgens KPN protocol gewoon aan staan.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 30, 2025

Kan prima zijn ​@JanD , maar dat was vorig jaar…
Bij mij heeft Disney+ ook prima gewerkt volgens IPv4/IPv6 KPN protocol tot vorige week.

Het kan zijn dat de Disney+ App toch gewoon via IPV4 werkte tot nu toe.
Als de  helpdesk medewerker aangeeft dat Disney+ nog niet geheel IPV6 ondersteunt. En dat na uitzetten het wel werkt en na weer aanzetten het toch niet werkt, mogen we er toch wel van uitgaan dat het hier zeker mee te maken heeft.

Het kan ook te maken hebben met de grote KPN Box 10 update die hier geweest is een paar weken geleden natuurlijk waardoor IPV6, in dit geval geforceerd wordt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 31, 2025

Hi ​@Renta, welkom bij ons op het forum. 

Allereerst fijn om te zien dat het weer goed werkt bij jou. Uiteraard ook bedankt voor de genomen moeite om dit hier te plaatsen, hier kunnen andere meelezers ook iets aan hebben.Â