Skip to main content

Ik ben op 1 april overgegaan van Ziggo naar KPN, voornamelijk vanwege het aanbod dat ik dan 9 maanden gratis Viaplay kon kijken. Ik wil dat dit abonnement op Viaplay na die 9 maanden stopt. Hoe ver van te voren moet ik dat (via MijnKPN) opzeggen? Ik heb begrepen dat er 1 maand opzegtermijn is maar weet niet wanneer dit precies is.

Ik denk bellen.

Gratis 0800-0402


1 april… dat is dus tot en met de maand december.

Laatste race, Abu Dhabi, 20 november.

Viaplay loopt per maand. Zet je het stop dan loopt het nog door voor de rest van die periode. Dat kan minder dan een maand zijn. (zie specificatie kpn factuur)

Onderaan deze pagina staat uitleg (met button) over opzeggen Viaplay. Dan kom je in je MijnKPN omgeving.

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay.htm


Dus eind oktober opzeggen?


Hallo @Luc Janssen 

 

Volgens deze pagina https://www.kpn.com/service/televisie/zenders.htm kan je dat pakket na de 1ste maand per dag opzeggen, je hem dus op de laatste dag van jouw gratis periode uitzetten, dus 31 december.

Doe je dat eerder dan kan je vanaf dat moment geen gebruik meer maken van het pakket.

 

Op die pagina staat namelijk dit:

Vragen over zenderpakket aan- of uitzetten?

 

Wat is de contractduur van zenderpakketten?

Het abonnement heeft een contractduur van één maand. Hierna kun je het zenderpakket per dag uitzetten. Het reeds vooruit betaalde termijnbedrag wordt op de volgende factuur verrekend.
 

Hoe worden zenderpakketten gefactureerd?

Het abonnementsgeld wordt vooruit gefactureerd. Als je het extra zenderpakket wilt beëindigen, kan het zijn dat op de volgende factuur het abonnementsbedrag wel in rekening wordt gebracht. Als dit het geval is, krijg je dit bedrag terug op de factuur erna.
 

Worden zenderpakketten na een actieperiode automatisch stopgezet?

Een zenderpakket heeft een contractduur van één maand. Hierna kun je het zenderpakket per dag uitzetten. Het reeds vooruit betaalde termijnbedrag wordt op de volgende factuur verrekend. Let op: Je kunt een zenderpakket niet uitzetten in MijnKPN als je in de actieperiode zit. Wil je dat wel, neem dan contact met ons op.


Ok bedankt!!

Ik moet ze dan wel bellen lees ik. Hopen dat de wachtrij niet te lang is dan 🙂.


Viaplay opzeggen zou je ook via MijnKPN of via de TV ontvanger moeten kunnen doen:

 

Zenderpakket uitzetten via MijnKPN

  1. Login bij MijnKPN
  2. Kies je Thuis product
  3. Klik op het 'minteken' om een pakket stop te zetten
  4. Ga naar je winkelmand
  5. Ga akkoord met de voorwaarden
  6. Klik op de knop Bevestigen

 

Zenderpakket uitzetten via de TV

  1. Ga in het menu naar 'Instellingen'
  2. Druk op 'Zenderpakketten'
  3. Ga naar ‘geabonneerd’ aan de linkerkant
  4. Kies het zenderpakket dat je wilt uitzetten
  5. Kies ‘pakket opzeggen’
  6. Bevestig met je pincode

Â