Skip to main content
Beantwoord

Picture in Picture werkt niet meer met tv.kpn.com via Safari

• May 28, 2025
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

Hallo KPN

er blijkt verschil te zijn tussen afleveringen of de functie Picture in Picture te activeren is? Bij reguliere zenders krijg ik het bekende icoontje, maar bij deze uitzending niet?

https://tv.kpn.com/play/943269657.1

Ga ik naar een live zender dan zie ik het icoon wel, het lijkt erop dat mijn browser het volledig ondersteund.

Behoort dit te functioneren?

Beste antwoord door TV Apps Team

We hebben er naar gekeken. Zoals ​@Erwin van KPN al meldde: PiP is inderdaad een pure browser functie, die is niet afhankelijk van een restrictie of logica, zoals dat bijvoorbeeld bij doorspoelen met Terugkijken het geval wél is, waarbij dat bij het ene programma wel mag en het andere niet.
Wat we wel nu hebben geconstateerd is dat Safari ‘ziet/denkt’ op dat moment dat het audio-only content zou zijn en derhalve beslist geen PiP mogelijkheid te geven. Er zit wel degelijk video in natuurlijk, je ziet het immers nota bene op je scherm, maar waarom Safari dat ineens zo interpreteert is erg apart natuurlijk. Andere browsers constateren wel netjes dat er video aanwezig is bij diezelfde video en dus tonen een PiP functie (indien van toepassing). Firefox heeft een andere plek voor PiP:

Terug naar Safari en PiP: voor nu gaan we uit van een Safari-bugje en gaan er beetje vanuit dat dit onvoorspelbare gedrag door hen vanzelf opgelost wordt t.z.t. met een update. Als dat nu héél lang duurt, of het gedrag verergert in Safari, meldt het dan opnieuw (bij voorkeur in dit topic). 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Erwin van KPN
Moderator
ik test

Hoi ​@Wopper . Ik test het hier net even met chrome en ik heb gewoon de pnp functie.  Die staat bij mijn weten ook los van de uitzending maar is een feature van de browser zelf. Waarom die bij jou niet verschijnt is mij een raadsel. 

• Auteur
  • May 30, 2025
ik test

Hoi ​@Wopper . Ik test het hier net even met chrome en ik heb gewoon de pnp functie.  Die staat bij mijn weten ook los van de uitzending maar is een feature van de browser zelf. Waarom die bij jou niet verschijnt is mij een raadsel. 

Vreemd hè? Omdat het wel onder live TV werkt is mijn browser Safari OK. Zou je een bug willen loggen bij het team?

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 30, 2025

@Wopper Welke browser gebruik je? Op Firefox heb ik bij SBS6 én jouw link geen PiP icoontje.

Via Edge en Chrome kan ik de link die jij stuurde in PiP openen. 

Edge
Chrome

• Auteur
  • May 31, 2025

@Wopper Welke browser gebruik je? Op Firefox heb ik bij SBS6 én jouw link geen PiP icoontje.

Via Edge en Chrome kan ik de link die jij stuurde in PiP openen. 

Edge
Chrome

Safari op MacOS. Jouw test geeft ook aan dat ze dit beter kunnen testen, het PIP gedrag is onvoorspelbaar. 

Erwin van KPN
Moderator

Helder.  Ik ga het doorgeven. Dank voor het testen!

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • Antwoord
  • June 10, 2025

We hebben er naar gekeken. Zoals ​@Erwin van KPN al meldde: PiP is inderdaad een pure browser functie, die is niet afhankelijk van een restrictie of logica, zoals dat bijvoorbeeld bij doorspoelen met Terugkijken het geval wél is, waarbij dat bij het ene programma wel mag en het andere niet.
Wat we wel nu hebben geconstateerd is dat Safari ‘ziet/denkt’ op dat moment dat het audio-only content zou zijn en derhalve beslist geen PiP mogelijkheid te geven. Er zit wel degelijk video in natuurlijk, je ziet het immers nota bene op je scherm, maar waarom Safari dat ineens zo interpreteert is erg apart natuurlijk. Andere browsers constateren wel netjes dat er video aanwezig is bij diezelfde video en dus tonen een PiP functie (indien van toepassing). Firefox heeft een andere plek voor PiP:

Terug naar Safari en PiP: voor nu gaan we uit van een Safari-bugje en gaan er beetje vanuit dat dit onvoorspelbare gedrag door hen vanzelf opgelost wordt t.z.t. met een update. Als dat nu héél lang duurt, of het gedrag verergert in Safari, meldt het dan opnieuw (bij voorkeur in dit topic). 

• Auteur
  • June 13, 2025

Dank voor de uitgebreide reactie ik zal het in de gaten houden. Fijne ondersteuning op deze manier 👍