Skip to main content
Vraag

Prime video op telefoon loopt vast terwijl geluid door loopt

• April 5, 2026
  • 5 reacties
  • 35 keer bekeken

Beste,

De afgelopen 3 weken heb meerdere malen problemen gehad met prime video op mijn telefoon. Heb elke oplossing uitgeprobeerd en niks helpt. De app loopt vast, donker scherm en geluid loopt door! Het is niet meer leuk!  Wat kan kpn eraan doen. Want zoals ik lees is dit al meer dan 2 jaar een probleem.. heb vorig jaar een splinter nieuwe modem gekregen dus daar kan niet het probleem in liggen.

Wat is er loos in jullie netwerk! ??

5 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 8, 2026

Goedemorgen ​@Maurice R , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Allereerst natuurlijk enorm balen dat je sinds 3 weken zoveel last ervaart met Prime Video! Ik neem aan dat je de app van Prime zelf gebruikt? Deze wordt niet door KPN gemaakt maar door Prime zelf dus ik vind het lastig om te zeggen waar dat precies fout gaat. Dat staat verder ook volledig los van het feit dat je vorig jaar een nieuw modem hebt ontvangen. 

Wat is er loos in jullie netwerk! ??

Ik vermoed niet dat ons netwerk hier het probleem is maar dat dit dus puur met de app van Prime zelf heeft te maken. Als er een probleem was met ons netwerk, had je niet alleen problemen ondervonden met Prime maar met veel meer applicaties. Heb je de Prime app al eens helemaal verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd? Dat wil wel eens helpen! 

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • April 8, 2026

Als toevoeging; controleer even of op je telefoon de nieuwste software staat. 

Heb je verder ook problemen met je verbinding? Denk aan trage of wegvallende wifi, andere apps die misschien niet werken, dat soort dingen. Als het antwoord op die vraag “nee” is, ligt dit niet aan het KPN netwerk. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 8, 2026

Beste, 

Opnieuw installeren heb ik al heel vaak gedaan. En nee ik heb ook problemen met Netflix dat we namelijk via kpn kijken. Daar is het probleem buiten de proporties getreden. Daar ben ik inmiddels meer dan 8 uitgevallen. De app stopt midden in kijken van serie of film volledig uit tot het punt dat zelfs mn telefoon volledig wordt afgesloten en ik deze, alleen nog uit en dan weer aan moet zetten. Terwijl ik op de achtergrond wel nog geluid hoor wat ik op dat moment keek op Netflix.

Nee het ligt niet aan mijn telefoon want ik heb het alleen met de Netflix app via kpn en bijvoorbeeld niet bij Videoland wat ik zelf heb aangeschaft.

Ja, heb de nieuwste software en mijn telefoon is nog geen jaar oud. 

Het is te kort door de bocht dat het bij mij als klant ligt. Want voorheen heb ik eerder netflix gehad op dezelfde telefoon, alleen had ik betaalde app en had ik nooit problemen.

Zou graag willen dat dit opgelost wordt. 

Kan het doordat ik via kpn deze Netflix app heb ontvangen dat er bugs inzitten?

Ik denk graag in oplossingen en niet naar elkaar wijzen, want dat lost niet probleem op!

Ik zoek naar een goede oplossing.

Het probleem speelt namelijk ook op de app via de tv.. daar ondervind ik dezelfde problemen.

En is las afgelopen week op dit forum dat deze problemen niet alleen bij mij spelen en ook niet van dit moment is maar veel langer speelt. 

Verneem graag je reactie, 

Groet Maurice

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • April 8, 2026

Beste ​@Maurice R 

Het maakt niet uit of je Netflix afneemt via KPN of via Netflix, hetzelfde geldt voor alle andere streamingdiensten. KPN geeft jou slechts toegang tot die diensten maar hebben verder 0 invloed op hoe de app werkt of het aanbod: die is voor elke gebruiker hetzelfde en wordt beheerd door Netflix of Prime zelf, niet door KPN. 

Als jij problemen hebt met videos afspelen in de Prime en Netflix app zijn er 3 opties:

• Het ligt aan de app
  • Het ligt aan je apparaat
  • Het ligt aan je verbinding

Meer opties zijn er simpelweg niet. Heb je al contact gezocht met Prime of Netflix om een oorzaak te vinden? Conform de algemene voorwaarden ben je als je prime afneemt bij KPN ook klant van Amazon Prime geworden, dus je kunt gewoon contact met ze opnemen.

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 8, 2026

Hou je vinger op het pictogrammetje van Prime, dan krijg je een submenu klik op App-info.
Klik dan op Opslaggebruik, dan op Cache wissen kijk of dit helpt.