Skip to main content

Beste,

Wij hebben twee problemen in huis met betrekking tot wifi/internet. 

  1. Elke keer als we van tv naar Netflix, Videoland, NPOPlus of een andere app willen overschakelen, moeten we de tv ontvanger 10 seconden uitzetten en dan weer aan. 
  2. Onze toon van Eneco geeft aan dat er geen verbinding is met de modem. We hebben hiervoor de wifi versterkers al een keer van het stroom gehaald, het ging toen een tijdje goed, maar sinds een week, krijgen we weer dezelfde melding. 

Iemand die bovenstaande herkent en die ons tips kan geven hoe dit op te lossen?

Alvast hartelijk dank!

 

Hi @MaritP! Welkom op het forum. Dat is niet hoe het hoort te werken. Laten we eens kijken.

Als het een probleem is met de software van de tv-ontvanger los je het op door een frisse start van de tv-ontvanger te doen. 

Lost dat het niet op, geef dan eerst wat meer informatie. Welk type tv-ontvanger heb je in huis? En hoe is deze verbonden met je Experia Box? Hoe is het daarnaast met de stabiliteit van de andere diensten? Je Toon van Eneco verbreekt even de verbinding. Is dat met andere apparaten ook zo?


1 Zijn dat de apps in je smart televisie of bedoel je die van Netflix en Videoland in de tv ontvanger van KPN zelf? En dan kan ik het nog niet helemaal plaatsen, want NPO plus zit niet in de ontvanger.

Ik kan hier gewoon, met de Samsung afstandsbediening, naar de apps van het televisietoestel. Onafhankelijk en ongeacht de situatie van de ontvanger: aan, stand by of eco.


Hoi Peter,

Het gaat om de apps op de smart tv. Ik kan ook met de afstandsbediening naar deze apps, maar dan krijg ik standaard de melding dat ik geen verbinding heb.

 Gr. 

Marit


Hoi Bram,

de frisse start heeft niet geholpen. de tv ontvanger is verbonden met de Experia Box. Hoe kan ik zien welke ontvanger ik heb?

 

Gr. Marit


Hoi Peter,

Het gaat om de apps op de smart tv. Ik kan ook met de afstandsbediening naar deze apps, maar dan krijg ik standaard de melding dat ik geen verbinding heb.

 Gr. 

Marit

Echt raar, Marit.

Ik heb zowel de tv als de ontvanger met een netwerkkabel (elk een eigen voor de duidelijkheid) verbonden met het modem.
De tv werkt volledig via internet ongeacht de aan/uit/ stand by van de ontvanger.

Vragen: Welk merk en type is je tv? Hoe is de tv met het internet verbonden: kabel of wifi?
Welk modem heb je: v8, v9, v10, v10a, Box 12 ? (staat voorop het modem)

En wat de tv ontvanger betreft: ook daar staat voorop merk en type. Bv Arris vip2952 of Arcadyan hmb2260 of Arris vip5202.


Hi @MaritP! Heb je het bericht van @PeterG nog gezien?