Skip to main content
Beantwoord

Probleem met streamen van TV+ app naar Chromecast in het buitenland

• January 5, 2025
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Sinds een paar weken kan ik sommige kanalen niet meer streamen naar Chromecast tijdens het reizen. Specifiek standaard kanalen, zoals NPO 1, 2, 3, Net 5, RTL4, etc. Ik ben in staat om premium kanalen te streamen, zoals CNN, C + I, ID, etc. Ik heb alle resets gedaan, de app opnieuw geïnstalleerd, niets helpt! Gelieve te adviseren. Bedankt! 

Beste antwoord door joop2011

Even om verwarring te voorkomen, je streamt vanaf je mobiel of tablet met de KPN tv+ app naar de Chromecast.

(KPN+ kan ook de de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box zijn)

1. De mobiele telefoon en de Chromecast zitten beide op hetzelfde WIFI netwerk?
  2. Je zit wel in de EU, waar KPN TV+ app te ontvangen is?
  3. De KPN tv+ app werkt wel goed op de mobiele telefoon of tablet goed (dus zonder streamen)?

Buiten je eigen KPN netwerk, kan je zo wie zo niet alles zien of ontvangen via de KPN+ app.

P.S.

I.v.m. de laatste zin.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar. Uiteraard kijkt een moderater (KPN medewerker) ook mee en helpt ook.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 5, 2025

Even om verwarring te voorkomen, je streamt vanaf je mobiel of tablet met de KPN tv+ app naar de Chromecast.

(KPN+ kan ook de de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box zijn)

1. De mobiele telefoon en de Chromecast zitten beide op hetzelfde WIFI netwerk?
  2. Je zit wel in de EU, waar KPN TV+ app te ontvangen is?
  3. De KPN tv+ app werkt wel goed op de mobiele telefoon of tablet goed (dus zonder streamen)?

Buiten je eigen KPN netwerk, kan je zo wie zo niet alles zien of ontvangen via de KPN+ app.

P.S.

I.v.m. de laatste zin.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar. Uiteraard kijkt een moderater (KPN medewerker) ook mee en helpt ook.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 5, 2025

Zie ook deze topic.

Misschien is er een probleem met de KPN+ app.

Ik ga er dan vanuit dat KPN eraan werkt.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@VanAnt, welkom op de community. Er zijn een aantal dingen die mee kunnen spelen zoals Joop al aangeeft. Heb je dat al kunnen bekijken? Als het via de telefoon zelf goed gaat (zijn 3e vraag), zou je dan kunnen kijken welk type Chromecast het om gaat?

Het topic waar hij naar verwijst gaat over een issue specifiek met de Chromecast 2, daar wordt aan gewerkt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2025

Hello, allemaal, ​@Jasper van KPN 

Bedankt voor jullie feedback. Echter, ik denk dat mijn probleem anders is dan het probleem dat ​@joop2011  hierboven noemde.

Ik kan zonder problemen verbinding maken met Chromecast (Chromecast Google TV model, trouwens) via de Cast-knop. Ik kan daarna Premium-kanalen (zoals CNN, C + I, ID, enz.) succesvol streamen. Alleen wanneer ik probeer standaard kanalen te streamen (zoals NPO's, RTL's, SBS's, enz.), crasht de app volledig, en wat ik dan zie, is het Google TV-startscherm.  En dat is begonnen 3 weken geleden pas, daarvoor alles werkte perfect!

Dit is niet hetzelfde als het probleem waarbij de app geen verbinding kan maken met Chromecast en blijft laden, ben ik bang.

Jasper van KPN
Moderator

Dat klinkt inderdaad als een heel ander iets inderdaad. Welke versie van de app heb je op je telefoon staan, en werkt het wel als je op de telefoon zelf naar die bewuste zenders probeert te kijken? Of hebben ze dan ook moeite?