Skip to main content

App (op moderne iPhone) werkt niet goed.

Ik kijk nooit live-bagger, alleen opgenomen dingen.

1- opgenomen programma's kunnen met thuiswifi niet gepauzeerd, terug- of doorgespoeld worden. Pauzeren houdt in de app killen en later weer opstarten

2- zodra het ding buiten de huiswifi komt - op vrijwel elke andere wifi, in binnen- of buitenland, openbaar of met wachtwoord - gaat het mis.
Opstarten gaat meestal goed, de lijst opnames openen vaak ook. Bij aanklikken van een opname zegt de app soms dat je uitgelogd bent. Dat is niet zo, want na stoppen en opnieuw opstarten ben je er weer in. Plotseling kan de app ook aangeven dat er helemaal geen opnames zijn - totdat je een scherm teruggaat en dan is de lijst er weer wel. Of de app geeft aan dat er helemaal geen verbinding is.     
Als een opname start, blijft die na enige tijd altijd hangen. Soms helpt het om een stukje terug te gaan (schuifje werkt nl wel) en dan ‘rolt’ de app over het hangpunt heen. 

KPN is op geen enkele manier bereikbaar om deze vraag aan te nemen. Er zou een chat- en bel mogelijkheid moeten zijn maar nergens te vinden.  Opmerking over de app gemaakt in de AppStore, krijg als reactie ‘Jammer...etc..., heb je de app al eens opnieuw geinstalleerd?’ …… natuurlijk heb ik dat al 20 keer gedaan, maar dat helpt niet. 

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hi @MarchePas en welkom op het forum! 

Niet de bedoeling dat de app niet goed werkt, dus ik kijk met je mee. 
Mocht je trouwens liever willen bellen, dan kun je ons bereiken via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. 

De app is dus al opnieuw geïnstalleerd, hoe gaat het met het kijken van de opnames en het opstarten op een ander apparaat? 
Mocht het dan wel goed werken, wil je dan vertellen welke iPhone je precies hebt en welke iOS hierop draait? 
Ook wil ik je vragen om alle apps te sluiten en alleen de iTV app op je iPhone op te starten. Merk je dan dezelfde problemen? 

Ik hoor het graag! 


Hoi-

ik heb KPN iTV opgestart op deze computer. Dan komen alle opnamen direct op het scherm, en als ik er een open kan ik die herstarten, pauzeren, vooruit en achteruit spoelen.

Vervolgens heb ik iTV op de PC afgesloten en geopend op de iPhone. Ik heb een iPhone SE 2020 met iOS 16.4.1(a). Dezelfde aflevering opgestart. Maar dan kan ik niet heen -en weer spoelen of pauzeren. Ik kan wel de tijdbalk (schuif) verplaatsen om heen en weer in de aflevering te gaan. 

Los daarvan: opstarten van de app gaat met de thuis-wifi prima. Maar zodra ik die in een vakantiepark of hotel op wifi aanzet knalt de app er geregeld uit, beweert (vaak ten onrechte) dat ik uitgelogd ben, begint aan een opname maar hapert dan, of stopt, of schakelt naar het ‘u bent uitgelogd’ scherm. Of vertelt me botweg dat ik helemaal geen opnames heb.

 

Een ander zeer storend punt is dat de app elke keer de favoriete zenders kwijtraakt. Ik ben maar gestopt met de hartjes, want ik kan over een paar weken toch weer alles overnieuw doen….

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Dank alvast.


Dank voor het testen en het toelichten! 

Thuis gaat het dus goed, maar in hotels en vakantieparken niet. Nu is mijn ervaring dat de wifi van hotels en vakantieparken vaak niet al te probleemloos werkt, dus ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de beeldkwaliteit van de iTV app op laag zet. 
Dit kun je doen door een video of opname af te spelen, dan op het tandwieltje te drukken en dan de beeldkwaliteit op laag te zetten. 

Ik vermoed namelijk dat het aan de kwaliteit van de wifi ligt. Als die niet goed is komen signalen niet goed door en zullen zaken als het opslaan/onthouden van je favoriete zenders ook niet goed lopen. Met een lage beeldkwaliteit heeft de app minder snelheid nodig, dus kan dit beter met slechte wifi omgaan. 

Mocht het aanpassen van de beeldkwaliteit niet helpen, zou je het dan tijdelijk eens via het mobiele netwerk willen proberen? Dit hoeft maar kort, puur om te zien of je dan dezelfde problemen hebt. 


Hoi - dank voor de suggesties. Ik zal volgende week wel eens vanaf een externe locatie proberen. Ondertussen thuis de kwaliteit naar de laagste gezet en later op mobiel netwerk geprobeerd. In beide gevallen weigert de app te pauzeren of heen-weer te spoelen. 

 


Trial and error. Blijkt: opgenomen programma's van BBC leiden buitenhuis direct tot uitloggen en na opnieuw inloggen tot ‘geen opnames'.   De rest speelt wel af, maar kan alleen voor- en achteruit worden bewogen met de punt op de tijdlijn, kunnen niet gepauseerd of 30 sec heen en weer gespoeld worden.

MP


Dank voor het uitgebreide testen @MarchePas! Dan wil ik dit graag verder (laten) uitzoeken. 

Wil je hiervoor je forumprofiel invullen en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik aan de slag! 


@MarchePas Dank voor het aanvullen van je profiel! Ik heb een ticket voor je aangemaakt, er wordt binnen 3 á 5 werkdagen contact met je opgenomen hierover. Houd je telefoon dus in de gaten. 🙂 Mocht je gebeld worden door een onbekend of afgeschermd nummer, dan is de kans groot dat het mijn collega's zijn. 

Laat je hier weten of het gelukt is? Ik ben benieuwd!