Skip to main content

Sinds een paar weken heb ik een smart tv (Sony). Alle apps werken prima, behalve de app van KPN. Eigenlijk direct bij het opstarten loopt beeld en geluid niet gelijk, naarmate ik langer kijk wordt het steeds erger. Dit is niet te doen. Ik wil graag gebruik maken van de digitale mogelijkheden, maar word nu noodgedwongen teruggeworpen op de ‘oude manier’. 

 

Wat is hier aan te doen? Ik gebruik een draadloze verbinding en nee ik ga niet allerlei trucages uithalen met kabels, en andere apps en zender WEER testen. Dit werkt gewoon goed zoals het hoor. Het gaat echt specifiek om de KPN app. 

 

Wie maakt me los? 🙂 Alvast bedankt!

@ChantalDamen Hoi Chantal, ik kan me goed voorstellen dat dat niet prettig tv kijkt! Goed dat je het laat weten.

Het gaat puur om de Smart TV app op jouw Sony tv lees ik. Alles werkt wel goed via de tv-ontvanger? Helpt het als je de Smart TV app verwijdert en opnieuw op je tv installeert? En bij welke functies gebeurt dit: live tv kijken, programma's terugkijken, vanaf het begin kijken en/of opnames kijken? Zit er verschil tussen deze functies? Alle details zijn welkom, dat maakt het makkelijker om met je mee te zoeken naar de oplossing. 


Hoi Alexandra, een wat late reactie omdat ik de tv in de tussentijd omgeruild heb voor een ander Sony-model (niet voor dit issue natuurlijk).

 

  1. Het gaat puur om de Smart TV app op jouw Sony tv lees ik.

Klopt. Ik heb de app ook op mijn telefoon (iPhone) getest en daar werkt het goed (beeld en geluid synchroon)

 

  1. Alles werkt wel goed via de tv-ontvanger?

Klopt. Alles werkt goed, reguliere tv werk goed en ook andere apps zoals Netflix en HBOMax geven geen problemen.

 

  1. Helpt het als je de Smart TV app verwijdert en opnieuw op je tv installeert?

Nee. Op de omgeruilde tv heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nog steeds loopt beeld en geluid niet synchroon. Hoe langer je kijkt, hoe minder synchroon het loopt.

 

  1. En bij welke functies gebeurt dit: live tv kijken, programma's terugkijken, vanaf het begin kijken en/of opnames kijken?

Live kijken: ja. Programma’s terugkijken: nee. Vanaf het begin kijken: Ja. Opnames kijken: Nee.

 

  1. Zit er verschil tussen deze functies? Live en vanaf begin kijken geeft vertraging (het beeld loopt achter op het geluid), opnames en terugkijken lijkt goed te gaan.

@ChantalDamen Hoi Chantal, geen probleem, dat kan gebeuren! Dankjewel voor je uitgebreide antwoorden 🙂 Als ik het goed begrijp, speelt het alleen bij live tv kijken en terugkijken van programma's. Dat is goed om te weten. Vul je ook je forumprofiel zo volledig mogelijk in? Dan kan ik je gegevens opzoeken en kijken we verder.


Hoi Alexandra,

Dat klopt, het is zo te zien bij live tv kijken en terugkijken.

Ik heb mijn profiel waar van toepassing ingevuld. Informatie over modemtypes etc. hebben jullie, dus dat ga ik niet extra invullen.

 

Groeten,

Chantal


@ChantalDamen Dat is prima. Ik heb alleen wel je postcode en huisnummer nodig, anders kan ik jouw gegevens niet opzoeken. Voeg je die nog toe in je profiel?


@Alexandra Gedaan! 👍🏻


@ChantalDamen Dankjewel, ik heb ze erbij gepakt. 

Ik weet niet wat we kunnen doen om dit op te lossen, ik heb daarom een melding voor je doorgezet naar onze Technische Dienst. Ik verwacht dat ze binnen enkele werkdagen contact met je opnemen om je verder te helpen. Aangezien het deels toch ook wijst naar de kwaliteit van je internetverbinding, raad ik je ook aan om onze Wifi Manager eens te volgen. Deze handige servicetool controleert je gehele verbinding en stelt je wifi zo optimaal mogelijk in.

Ik hoor graag hoe het verder is verlopen!