Skip to main content

IK heb twee service ID's van KPN nodig om mijn VIAplay app te activeren op mijn mobiel

Hallo @Henk9251 

 

Waarschijnlijk doe je het dan op de verkeerde manier, het zou zonder die Service ID moeten kunnen:

 

Hoe kan ik Viaplay aanzetten via KPN?

Je kunt Viaplay via KPN op verschillende manieren activeren:

  • via onze klantenservice
  • via de TV ontvanger (met de laatste versie van de software → versie HTML HTML4.138.202)
  • via MijnKPN (onder het kopje Streamingsdiensten)

Na je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail en daarna volgt er nog een aparte e-mail om een Viaplay account te activeren.

Het activeren van Viaplay kan op de pagina kpn.com/viaplayactiveren

  • Op deze pagina kan je inloggen met je eigen KPN ID.
  • Vervolgens staat er in het blauw in het klein 'activeren'.
  • Ga door naar de Viaplay website en maak een Viaplay account aan.
  • Dan ben je ingelogd en kan je beginnen met kijken.

Let op: activeren en beheren kan alleen vanaf je thuisverbinding!

Het is heel belangrijk dat je via de link in onze e-mail door gaat naar de Viaplay website. Zo wordt je als klant van KPN herkent en hoef je geen service ID's (1of 2) in te vullen.

Lukt het niet, check dan of je verbonden bent met je eigen KPN Internet verbinding. Wis cookies en de geschiedenis van je browser en/of probeer een andere internetbrowser of probeer het later opnieuw.

 

Bron:

 


@GeSp 

Mooi geschreven.

 

Hij moet inderdaad eerst inloggen op MIJNKPN (dat is de belangrijkste controle voor KPN).

Daarna (ingelogd blijven natuurlijk gaan naar “activeer ViaPlay”😉


Bedankt @joop2011 maar het is niet mijn tekst, komt uit de bronvermelding.

Ik zag net dat er een klein foutje in staat, de link naar MijnKPN klopt niet in dat artikel, nog even aangepast in mijn 1ste post.

Of werkt account.kpn.com alleen vanaf een KPN verbinding?


Dat activeren heb ik al een halfjaar geleden gedaan dus die link werkt niet meer. Dan kan ik alleen activeren via de Viaplay app maar dan moet ik aangeven bij welke provider in Viaplay is afgesloten en vervolgens krijg ik de vragen van de beide service ID's . Dus leuk jullie tips maar die helpen dus niet 


Dat activeren heb ik al een halfjaar geleden gedaan dus die link werkt niet meer. Dan kan ik alleen activeren via de Viaplay app maar dan moet ik aangeven bij welke provider in Viaplay is afgesloten en vervolgens krijg ik de vragen van de beide service ID's . Dus leuk jullie tips maar die helpen dus niet 

 

Je hoeft maar 1 keer te activeren.

Ga naar de ViaPlay site en klik op wachtwoord vergeten.