Skip to main content

Wij hebben Videoland via kpn. Sinds de update van KPN van Videoland loopt Videoland constant vast. Moeten we het kpnkastje uitzetten met knop achterkant en opnieuw opstarten. Dan doet hij het weer even. Maar blijft dagelijks terugkomen. Hij opent Videoland wel, maar als we iets willen afspelen krijg je zwart beeld met cirkel van laden in beeld. 

Als het goed is heb ik de nieuwe update erop staan (4.139.203) maar Videoland is nog steeds drama. 
Na het starten van een programma blijft er een draaiende cirkel in beeld. 
Ik heb ook zoals hierboven staat al een frisse start gedaan maar helaas is dat geen oplossing. Na de frisse start deed ie t 1x goed maar nu dus niet meer. 
Om elke keer een frisse start te gaan doen om Videoland te kunnen kijken is natuurlijk ook geen optie. 


Klopt bij mij ook ik heb Maandag JL doorgegeven en ze zouden kijken of er een oplossing voor is voor Videoland dit probleem is alleen sinds Videoland is vernieuwd met de oude Videoland had ik geen probleem.


Jammer te horen, @Danny881, @Jolanda. De afgelopen update heeft in het algemeen voor grote verbetering gezorgd in het gebruik van Videoland. Maar het kan dan alsnog zijn dat individuele klanten hier en daar nog wel problemen ervaren. Jullie lijken daar dus twee van te zijn. Het is alleen lastig om dat uit te vogelen waar het hem precies in zit dat het bij jullie nog wel zo moeizaam gaat. 

Ik wil jullie vragen om allebei je forumprofiel in te vullen. Het gaat dan zowel om de abonnementsgegevens als om welke tv ontvangers je hebt. Verder ook, per tv ontvanger waar je dit op ervaart, het MAC adres en verificatienummer. Zie de quote en afbeelding hieronder hoe je dit vindt.

 Reageer hier weer als je dit hebt gedaan. Beantwoord dan ook alsjeblieft de vragen hieronder. Ik kan niet beloven dat we dit kunnen oplossen bij jullie, maar we gaan het proberen :)

Ook wil ik jullie vragen om aanvullende beschrijving van wat je precies ervaart. Daarvoor heb ik een aantal extra vragen voor jullie:

  • Ervaar je dit op 1 of op meerdere ontvangers?
  • Heb je deze ontvanger(s) ook voorzien van een Frisse Start (Menu > Instellingen > Systeem)? Zo nee, wil je dat eens doen.
  • Hoe is/zijn de tv ontvanger(s) aangesloten op de Experia Box?
  • Als je het op een ontvanger ervaart, en je hebt wel meerdere ontvangers thuis, wil je hem dan eens omwisselen met een die het wel doet? Kijk of het probleem meeverhuist met de ontvanger, of op dezelfde plek blijft en nu voorkomt op de andere ontvanger.
  • Wat ervaar je precies bij Videoland? Loopt het vast bij selecteren van iets om te kijken, of tijdens het kijken?
  • Heb je dit bij specifieke films of series, of met alles?
  • Als het bij specifieke films/series gebeurt, geef dan alsjeblieft een aantal titels, en als het lukt ook datum en tijdstip waarop het misging.

 

Je vind het verificatienummer en het MAC adres per tv ontvanger via Menu > Instellingen > Informatie

 

 

 


@Erik_

profiel is inmiddels aangevuld. 
 

  • Ervaar je dit op 1 of op meerdere ontvangers?
  • Beide ontvangers 
  • Heb je deze ontvanger(s) ook voorzien van een Frisse Start (Menu > Instellingen > Systeem)? Zo nee, wil je dat eens doen.
  • Ja heb ik gedaan. 
  • Hoe is/zijn de tv ontvanger(s) aangesloten op de Experia Box?
  • Rechtstreeks via UTP kabel 
  • Als je het op een ontvanger ervaart, en je hebt wel meerdere ontvangers thuis, wil je hem dan eens omwisselen met een die het wel doet? Kijk of het probleem meeverhuist met de ontvanger, of op dezelfde plek blijft en nu voorkomt op de andere ontvanger.
  • Heb het met beide ontvangers. 
  • Wat ervaar je precies bij Videoland? Loopt het vast bij selecteren van iets om te kijken, of tijdens het kijken?
  • Na het selecteren van het programma blijft het rondje draaien dat het programma wordt geladen. 
  • Heb je dit bij specifieke films of series, of met alles?
  • Voor zover ik tot nu weer in ieder geval met een specifiek programma. 
  • Als het bij specifieke films/series gebeurt, geef dan alsjeblieft een aantal titels, en als het lukt ook datum en tijdstip waarop het misging.
  • Tot nu toe volgens mij in ieder geval big brother 2022 en net nog geprobeerd maar werkt nog steeds niet. 
    Net ook nog een ander programma geselecteerd en die speelt wel af. 

Bedankt voor je mail maar Videoland is al bezig om het op te lossen het is namelijk de probleem van Videoland niet van mij Videoland doet niet goed sinds het vernieuwd is voorheen had ik geen last dan lig het probleem niet aan het kastje.


@Erik_

profiel is inmiddels aangevuld. 
 

  • Ervaar je dit op 1 of op meerdere ontvangers?
  • Beide ontvangers 
  • Heb je deze ontvanger(s) ook voorzien van een Frisse Start (Menu > Instellingen > Systeem)? Zo nee, wil je dat eens doen.
  • Ja heb ik gedaan. 
  • Hoe is/zijn de tv ontvanger(s) aangesloten op de Experia Box?
  • Rechtstreeks via UTP kabel 
  • Als je het op een ontvanger ervaart, en je hebt wel meerdere ontvangers thuis, wil je hem dan eens omwisselen met een die het wel doet? Kijk of het probleem meeverhuist met de ontvanger, of op dezelfde plek blijft en nu voorkomt op de andere ontvanger.
  • Heb het met beide ontvangers. 
  • Wat ervaar je precies bij Videoland? Loopt het vast bij selecteren van iets om te kijken, of tijdens het kijken?
  • Na het selecteren van het programma blijft het rondje draaien dat het programma wordt geladen. 
  • Heb je dit bij specifieke films of series, of met alles?
  • Voor zover ik tot nu weer in ieder geval met een specifiek programma. 
  • Als het bij specifieke films/series gebeurt, geef dan alsjeblieft een aantal titels, en als het lukt ook datum en tijdstip waarop het misging.
  • Tot nu toe volgens mij in ieder geval big brother 2022 en net nog geprobeerd maar werkt nog steeds niet. 
    Net ook nog een ander programma geselecteerd en die speelt wel af. 

 

Dank je, @Danny881. Ik zie hier dat je Videoland niet via ons afneemt. Dat is op zich geen probleem. Behalve dat ik daardoor hier niet via ons technische systeem een melding voor kan aanmaken. Dus ik ga even kijken of ik dit op een andere manier kan aankaarten. Ik kom er later in de week bij je op terug.


Bedankt voor je bericht Videoland zou kijken hoe ze dit kun oplossen het is wel toevallig dat sinds Videoland is Vernieuwd dat het problemen geeft terwijl ik voorheen geen last had van Videoland toen de oude Videoland er nog was toen liep het op rolletjes maat sinds het vernieuwd is is er steeds problemen dat is dus raar was de oude Videoland maar gebleven maar helaas gaat dat niet meer denk ik.


@Erik_ 

Begin februari meldde ik dat ik problemen heb met de Videoland applicatie op mijn TV-kastje. Ik heb mijn gegevens doorgeven en ik heb ook nog gebeld met KPN. Er werd mij telefonisch verteld dat er aan gewerkt werd en dat ik, nadat het is opgelost, compensatie kan aanvragen. Bij mij lijken de problemen opgelost sinds de update van 1 maart. Dat is fijn!

Ik wil daarom graag compensatie aanvragen aangezien ik bijna 3 maanden de Videoland applicatie niet heb kunnen gebruiken terwijl ik er wél voor betaald heb. Ik kan echter nergens vinden hoe ik dat kan aanvragen. Ik kan alleen de aanvraag van compensatie bij een netwerkstoring vinden, maar deze is onbruikbaar omdat het om storingen gaat van maximaal 3 dagen en niet langer geleden dan 30 dagen.

Kun je me laten weten hoe ik de compensatie aanvraag? 


Daarvoor kun je het beste even bellen (0800-0402, gratis), @Klaas-Amersfoort. Dan kan de collega met je bekijken wat hier mogelijk is. Â