Skip to main content

Wij hebben dit ook. Vooral in de avond vanaf 21.30 is het op de commerciële zenders steevast slecht beeld. Ik gok dat het komt door de bitrate en dat KPN de boel terug schroeft om kosten te besparen. Wel jammer want ik gebruik de iTV app op de smart tv (reden omdat ik dat kastje niet op mijn meubel wil hebben). De kwaliteit van de app laat echter te wensen over. Niet alleen het matige beeld (korrelig, wazig) maar ook de vaak uitvallende app (herstart 1 of meerdere keren per avond). Dit is best vervelend als je net in een terugkijk sessie zit…

 

je zou van een grote jongen als KPN  een betere app verwachten voor 18€ per maand. Maar helaas, de kwaliteit van beeld en storing in de iTV app op de smart tv is beneden aanvaardbaar niveau. 
 

ik heb 200mbit, bekabelde tv netwerk aansluiting, via tv browser speedtest laat 180mbit download snelheid zien en bijna gelijke upload snelheid. Er zit in de hardware thuis/buiten dus niks vreemds. 
 

het is allemaal toe te wijzen aan het knijpen van de bitrate. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
 

Hi @Hugo84, welkom hier. 
Ik heb een nieuw topic voor je aangemaakt. Heb je de reactie van Jan gezien in de topic waar je hebt gereageerd? Hopelijk wel, want je kunt je daarvoor nog tot vandaag aanmelden als je de nieuwe app alvast wilt testen. Als je dit nog niet hebt gedaan. 

Hoi @Davith!
Er komt binnenkort een nieuwe app om tv te kunnen kijken via je smart tv en je kunt alles daarover teruglezen in dit topic. Je kunt je ook aanmelden om deze testen, hopelijk sta je daar open voor :) 

 


Je kunt de Box overigens gewoon uit het zicht plaatsen, @Hugo84.


Wij hebben dit ook. Vooral in de avond vanaf 21.30 is het op de commerciële zenders steevast slecht beeld. Ik gok dat het komt door de bitrate en dat KPN de boel terug schroeft om kosten te besparen. 

Nee, dat zal niet zijn om kosten te besparen. Wat wel kan zijn is dat het centrale TV platform overbelast raakt waardoor de bitrate teruggeschroefd wordt. Dit zien we wel vaker tijdens belangrijke voetbalwedstrijden.

 

Wel jammer want ik gebruik de iTV app op de smart tv (reden omdat ik dat kastje niet op mijn meubel wil hebben). 

Mijn hoogbejaarde ouders wilde ook geen "kastje" op hun design TV meubel en dus staat hun 5202 in het kastje uit het zicht. Als je een 2260 of 2952 hebt, zet dan een paar maanden de 4K optie aan, dan krijg je een 5202 en die kan je dus uit het zicht plaatsen.


Reageer