Skip to main content
Beantwoord

Slecht geluid NPO app op de TV+ box

• March 12, 2025
  • 3 reacties
  • 93 keer bekeken

Gtpdm
Nieuwkomer

Dag, als wij de NPO app starten via de witte afstandsbediening, is het geluid absoluut kwalitatief minder dan wanneer we NPO streamen via telefoon/chromecast. Dan hebben we het geluid via de receiver en boxen, doen we het via de TV app, dan hebben we allen geluid via de tv. Nu kan je denken, dan heb je toch geluid? Klopt, maar als slechthorende moet het geluid om te kunnen volgen via de receiver met boxen en gehoorapparaat.

Iemand een tip?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Gtpdm. Ik snap het nog niet helemaal wat je bedoelt. In het begin noem je dat je NPO app opstart via de witte afstandsbediening en dat dan het geluid kwalitatief minder is. Dus gaat dan het geluid niet van de tv naar de Denon receiver (en de speakers)? Of kun je mij verduidelijken hoe de Denon receiver precies is aangesloten op je tv of tv-ontvanger?

En naar welk apparaat cast je de NPO app vanaf je telefoon? Je kunt dan zelf kiezen of je de KPN tv-ontvanger kiest of bijvoorbeeld de smart tv-app die op het toestel staat. Welk apparaat kies je dan? 

En als laatste noem je dat je de NPO app via de TV app afspeelt. Bedoel je dan de smart tv app van je televisie? Dan is het namelijk niet zo vreemd dat het geluid via de tv speakers gaat. Behalve als je een geluidsinstelling in je tv aanpast dat het geluid via HDMI of optische kabel naar de Denon receiver moet gaan. Heb je daar al naar gekeken? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 12, 2025

Eh, sluit ook je televisie toestel aan op je receiver….

Ik heb beide, TV+ box én de televisie, op de receiver. Het geluid van de app via de kpn box is ietsjes doffer dan die via m'n Samsung TV.

Die op de TV+ box is de standaard Android TV app die de NPO gemaakt heeft. KPN kan hier niets mee.

Casten doe ik alleen nog bij apps die alleen voor mobiel/tablet beschikbaar zijn.

Gtpdm
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 13, 2025

Ik heb inderdaad de tv ook op de receiver aangesloten. Alle geluid loopt via de Denon.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 14, 2025

Hoi ​@Gtpdm. Ik snap het nog niet helemaal wat je bedoelt. In het begin noem je dat je NPO app opstart via de witte afstandsbediening en dat dan het geluid kwalitatief minder is. Dus gaat dan het geluid niet van de tv naar de Denon receiver (en de speakers)? Of kun je mij verduidelijken hoe de Denon receiver precies is aangesloten op je tv of tv-ontvanger?

En naar welk apparaat cast je de NPO app vanaf je telefoon? Je kunt dan zelf kiezen of je de KPN tv-ontvanger kiest of bijvoorbeeld de smart tv-app die op het toestel staat. Welk apparaat kies je dan? 

En als laatste noem je dat je de NPO app via de TV app afspeelt. Bedoel je dan de smart tv app van je televisie? Dan is het namelijk niet zo vreemd dat het geluid via de tv speakers gaat. Behalve als je een geluidsinstelling in je tv aanpast dat het geluid via HDMI of optische kabel naar de Denon receiver moet gaan. Heb je daar al naar gekeken?