Skip to main content

Ook ik heb slechte verbinding met iTV. Het lijkt erop dat opgenomen programma's minder storing geven dan rechtstreeks kijken?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt. 
 

Ook ik heb slechte verbinding met iTV. Het lijkt erop dat opgenomen programma's minder storing geven dan rechtstreeks kijken?

 

Welke KPN tv decoder heb je? (veel mooier beeld dan via de KPN ITV app).

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12 (KPN router modem)?

 

Vooral een DVS of switch zonder IGMP snooping kan problemen geven met IPTV.

 

Oeps, sorry, topic gaat over de KPN ITV app.

Welke Smart tv heb je? 


We hebben gisterenavond weer geprobeerd rechtstreeks TV te kijken via internet in Spanje, maar het beeld staat constant stil met het groene ronddraaiende rondje, heel slecht dus. Opgenomen programma's storen veel minder.


We hebben gisterenavond weer geprobeerd rechtstreeks TV te kijken via internet in Spanje, maar het beeld staat constant stil met het groene ronddraaiende rondje, heel slecht dus. Opgenomen programma's storen veel minder.

Goedemorgen @BoTP, begrijp ik het goed dat je in Spanje via onze ITV app probeert te kijken? In dat geval ga ik jouw reactie afsplitsen en maak er een eigen topic van. Dit topic gaat namelijk over het gebruik maken van de ITV app specifiek voor een smart televisie. 


Prima idee


Op wat voor een apparaat gebruik je de KPN TV app?

Kijk je dan op dat apparaat zelf of cast je naar een Chromecast cq. Android TV?


Wij kijken op mijn laptop, tablet en telefoon op alle apparaten hetzelfde problem. Heel vervelend nu we voor langere tijd in Spanje verblijven


Zet de beeldkwaliteit eens op laag.

Kan je dan wel televisie kijken?


Hallo @BoTP, ik hoop dat je een fijne tijd hebt in Spanje! Ben je verder gekomen met de tip om de kwaliteit van de app aan te passen in de app? 

Ik weet niet of je daar kijkt via de wifi, bekabeld internet of het mobiele internet. Voor het mobiele internet kan je kijken of het beter gaat als je een andere provider kiest in de omgeving. Zit je op het lokale (thuis) internet en heb je de optie om het bekabeld aan te sluiten, probeer dan vooral dat eens. 


Ik  zit op de wifi van een gehuurd huis en geen optie om te bekabelen


Ik  zit op de wifi van een gehuurd huis en geen optie om te bekabelen

Ik denk ook niet dat je de oorzaak in de wifi moet zoeken en al helemaal niet als andere streaming apps (Netflix, YouTube) wel goed werken.

De kans is veel groter dat er onderweg van Spanje naar Nederland ergens een bottleneck zit die roet in het eten gooit.

Ik ben wel benieuwd of je met beeldkwaliteit Laag wel televisie kunt kijken.


Wat bedoel je met beeldkwaliteit Laag.

Ik keek gisterenavond het ene opgenomen programme zonder 1 storing en het andre opgenomen programma was niet te bekijken een en al storing ra, ra hoe kan dit????


Wat bedoel je met beeldkwaliteit Laag.

 


Zojuist contact gehad met KPN , advies doe kpnspeedtest en zie hoe sterk internet via wifi is je moet minsters 10 MB hebben om goed TV te kunnen kijken 


Zojuist contact gehad met KPN , advies doe kpnspeedtest en zie hoe sterk internet via wifi is je moet minsters 10 MB hebben om goed TV te kunnen kijken 

En wat is de snelheid dan via de KPN speedtest (klik)?

Doe ook eens een snelheidsmeting met de Ookla Speedtest app richting een server in Spanje.

Welke snelheid meet je dan?


4 mb


4 mb

En welke is dat, de eerste of de tweede?