Skip to main content

Vandaag een LG smart TV geïnstalleerd. Daar zit helaas standaard geen Viaplay app op. Als ik deze op de tv download vraagt hij na mijn e-mailadres en wachtwoord om een activatiecode. Ik kan natuurlijk via kanaal 225 naar de F1 kijken of via een app op mijn telefoon en een Chromecast op de TV kijken maar rechtstreeks via een app zoals bijvoorbeeld Netflix is natuurlijk veel handiger. Ik kan me niet herinneren dat ik de app voor mijn telefoon middels een activatiecode hebben moeten opstarten. Weet iemand hoe ik aan mijn activatiecode voor mijn Viaplay abonnement kan komen?

Klopt. De app op een smart-tv gaat dmv een koppel code. 

En het klopt ook dat dat voor de app in je phone niet nodig is.

Wat die koppel code betreft, daar staat toch op je laptop ( of de browser ​​​​​​) naar een link te gaan? Daar kun je zo die code invullen ( mogelijk Daar eerst inloggen met je Viaplay account) en dan is de app op tv zo ingelogd. 


Peter, bedankt voor je reactie. Ik heb Viaplay inmiddels werkend op de nieuwe LG enkel alleen nog via een webbrowser op de TV. Het probleem is nu dus meer LG gerelateerd dan KPN of Viaplay. Ik moet dus uitvogelen hoe ik die Viaplay App aan de praat krijg op de TV zodat ik niet elke keer naar een webbrowser hoef. Bij een zelfde LG in de winkel waar ik deze gekocht heb stond de betreffende app er gewoon op. Verkoper kon echter ook niet makkelijk achterhalen hoe het downloaden van een nieuwe app nu  precies moet. 
 

groet, Rob


Als de app er al op staat, wat ik begrijp, hoef je die natuurlijk niet meer te downloaden.

De Viaplay app op een smart-tv kan alleen met de koppelcode worden geactiveerd.

Open de app in je tv. Ga dan in je laptop browser naar https://viaplay.com/activate . Mogelijk eerst inloggen met je viaplay gegevens. Daarna koppelcode van de tv app overnemen (intypen in het vakje), op verzenden klikken en hoppa, je bent ingelogd.

Heb je geen laptop of pc dan kan het ook in een BROWSER van de telefoon of tablet. 


Installeren app is gelukt. Bleek dat TV netjes op Nederlands stond maar de locatie op België? TV kwam gisteren nieuw uit de doos dus best vreemd. Had enkel mijn email en wachtwoord nodig. Inlogscherm was wel in het Zweeds maar daarna alles gelukkig wel Nederlands. 


Tja, in een groot deel van België is de taal ook Nederlands hè. Dus locatie en taal vind ik niet vreemd. 

Maar ja, het is ook zo dat je bv in Zweden ( locatie) als Nederlander je tv ook op Nederlands kunt zetten. Mits de locatie maar op Zweden staat als je daar bent. 

Kennelijk was het een oorspronkelijk voor België bedoeld model. En Viaplay is in dit deel van Europa alleen in en voor Nederland actief.