Skip to main content
Beantwoord

Sport aanzetten op HBO MAX via KPN, hoe doe ik dit?

• August 13, 2025
  • 10 reacties
  • 175 keer bekeken

Zojuist HBO MAX via KPN aangeschaft voor de sport.
Sport moet apart aangezet worden, hoe regel ik dit via KPN?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Willem van Noort ,

Dit kan sinds kort via KPN. Zie hiervoor ook dit topic: 

Voor het gemak ook het antwoord hier:

https://auth.max.com/subscription

Via deze link zou je de sport add-on moeten kunnen toevoegen. Inloggen met je KPN account.

Zo en nu het vervolg. HBO Max gratis is geactiveerd via mijn keuzevoordeel. Dus ik heb nu hbo Max gratis. Maar ik wilde juist de sport toevoegen kan dit? Het antwoord is ja. Via de link hierboven van rowi ging ik naar hbo Max. Daar stond dat ik hbo Max had via kpn en of ik sport wilde toevoegen voor 5 euro per maand. Ja graag. Na datalek met iDeal en alles opnieuw sluiten en opstarten werkte alles. Ik heb nu eurosport zonder reclame en kan deze streamen naar mijn televisie. Bedankt. Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze info.

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 13, 2025

Hallo ​@Willem van Noort ,

Dit kan sinds kort via KPN. Zie hiervoor ook dit topic: 

Voor het gemak ook het antwoord hier:

https://auth.max.com/subscription

Via deze link zou je de sport add-on moeten kunnen toevoegen. Inloggen met je KPN account.

Zo en nu het vervolg. HBO Max gratis is geactiveerd via mijn keuzevoordeel. Dus ik heb nu hbo Max gratis. Maar ik wilde juist de sport toevoegen kan dit? Het antwoord is ja. Via de link hierboven van rowi ging ik naar hbo Max. Daar stond dat ik hbo Max had via kpn en of ik sport wilde toevoegen voor 5 euro per maand. Ja graag. Na datalek met iDeal en alles opnieuw sluiten en opstarten werkte alles. Ik heb nu eurosport zonder reclame en kan deze streamen naar mijn televisie. Bedankt. Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze info.

Top, dank je wel voor de informatie!

Ik had graag ook het sportgedeelte via KPN toegevoegd, maar helaas blijkt dat niet mogelijk. Wat meer transparantie vanuit KPN zou hier zeker op z’n plaats zijn. Ik heb contact gehad met een helpdeskmedewerker, maar die gaf aan dat je via HBO Max alleen films kunt streamen. De communicatie was kortaf en weinig behulpzaam.

Had ik dit van tevoren geweten, dan had ik direct alles via HBO Max geregeld. Volgende maand zet ik HBO Max bij KPN stop en neem ik het complete abonnement rechtstreeks bij HBO af.

Nogmaals bedankt!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 15, 2025

Je bedoelt de Eurosport deel (niet de zenders, die zitten er wel bij met reclame) om diverse sport evenementen zonder reclame te kunnen zien.

Deze Add-in optie heeft KPN helaas niet.

Dan moet je HBO Max inclusief sport deel via HBO afnemen (helaas)

Dit staat wel als idee op mijn wensenlijst. (zie hier).

Voor HBO Max inclusief sport zie hier.

• August 15, 2025

@Willem van Noort geen enkele third party in dit geval KPN heeft deze mogelijkheid. Dat zal ook niet zo snel veranderen. Daarom dus die omweg die Noordzee heeft gedeeld. 

Zo kan je als je Netflix via KPN afneemt geen gebruikmaken van de Extra lid optie.

Hoe het zit met de extra Channels die Primevideo heeft kan ik nergens terugvinden.

Terzijde je hebt niet voor HBO gekozen als Combivoordeel bij level 3?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 16, 2025

@Willem van Noort geen enkele third party in dit geval KPN heeft deze mogelijkheid. Dat zal ook niet zo snel veranderen. Daarom dus die omweg die Noordzee heeft gedeeld. 

Zo kan je als je Netflix via KPN afneemt geen gebruikmaken van de Extra lid optie.

Hoe het zit met de extra Channels die Primevideo heeft kan ik nergens terugvinden.

KPN heeft geen enkele add-on.

Daarom heb ik ze in de wensenlijst “welke zenders wil jij in 2025 erbij hebben” vermeld.

En ook de Extra lid optie bij diverse streamingdiensten ook niet (Netflix is niet de enige). 

• August 16, 2025

Ik weet dat KPN geen add-on heeft die is namelijk van HBO zelf. Het punt is dat je dit niet direct via KPN of welke andere provider dan ook kan toevoegen enkel direct vanuit het eigen HBO account. De betaling van die add-on zal door HBO worden geïncasseerd.

Ik kan nu al schrijven dat dit ook nooit gaat veranderen. Dat is de prijs die je als klant betaald door dit via de provider af te nemen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 16, 2025

Ik weet dat KPN geen add-on heeft die is namelijk van HBO zelf. Het punt is dat je dit niet direct via KPN of welke andere provider dan ook kan toevoegen enkel direct vanuit het eigen HBO account. De betaling van die add-on zal door HBO worden geïncasseerd.

Ik kan nu al schrijven dat dit ook nooit gaat veranderen. Dat is de prijs die je als klant betaald door dit via de provider af te nemen. 

Dat bedoelde ik ook.

En nooit? Je weet niet wat de toekomst gaat brengen.😉

Daarom is bij mij altijd het glas halfvol.😉😊

• August 16, 2025

Inderdaad nooit waarom ben ik daar van overtuigd, dat is in het belang van de streamingdiensten. Die hebben bijna zeker liever dat je direct bij hun het abonnement afsluit. 

Neem Netflix als KPN het abonnement kado doet is het nagenoeg logisch dat er consequenties aanzitten dat gaat voor HBO Max ook op. De klanten mogen al blij zijn dat er met bijbetaling voor een ander abonnement kan worden gekozen.

We zullen het wel mee maken wat de toekomst brengt. Als dergelijke Extra's mogelijk worden via de provider blijven er wel andere verschillen. Zoals het kunnen afsluiten van een jaar abonnement waarbij je effectief slechts 10 maanden betaald lukt dat via KPN bij Disney of Prime Video of HBO Max? Nee dat gaat je niet lukken.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 17, 2025

@Rowi. 

Niemand heeft een glazen bol.

Niemand weet wat er in de toekomst gaat gebeuren.

Dus daarom, zeg nooit nooit.

Hier hou ik het bij.

• August 17, 2025

@Rowi. 

Niemand heeft een glazen bol.

Niemand weet wat er in de toekomst gaat gebeuren.

Dus daarom, zeg nooit nooit.

Hier hou ik het bij.

Prima dan hierbij mijn laatste opmerkingen verdien modellen veranderen weinig als KPN dit zou willen zal dat extra onderhandelingen vergen. En als HBOMax ( lees WarnerbrosDiscovery)  dit wou hadden ze KPN en de andere providers dit allang toegestaan met de laatste verandering.

Enkel als de marketing mensen van HBOMax  denken dat het extra abonnement oplevert is er een kleine kans dat er ooit iets veranderd.