Skip to main content
Beantwoord

Spotify abonnement opzeggen gaat niet goed

• June 5, 2025
  • 10 reacties
  • 67 keer bekeken

Mijn Spotify abonnement is opgezegd maar nog steeds actief. Hierdoor kan ik me niet aanmelden bij een Family abonnement.

Beste antwoord door Denise van KPN

Blijkt dat jouw Spotify Premium achter de schermen nog actief was, ​@XLBrand. Mijn collega heeft dit nu stopgezet. Als het goed is, kan je Premium nog gebruiken tot 20 juni. Daarna kan je lid worden van de Family.

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 8, 2025

Hallo ​@XLBrand ,

Dat kan wel tot één maand duren: 

Bron: 

Let op! Het kan tot een maand duren tot het abonnement omgezet wordt van Spotify Premium of Family naar Spotify Free.

Hoe lang loopt mijn Spotify abonnement?

Je hebt een minimale looptijd van één maand. Daarna kun je jouw Spotify abonnement maandelijks aanpassen (wijzigen of opzeggen). Je betaalt per gebruiksperiode van 30 dagen. Wijzigingen gaan daarom pas in per de eerst volgende gebruiksperiode. Je kunt in je accountgegevens op spotify.com of op de Spotify account pagina zien wanneer de volgende maand weer start.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 8, 2025

Ik heb m’n abonnement 13 april opgezegd. Het lukt me desondanks niet om me aan te melden bij het Family abonnement. Er wordt aangegeven dat ik nog een bestaand abonnement bij KPN heb. Dit probleem wordt vaker gemeld lees ik in andere topics hier. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@XLBrand Het klinkt alsof er achter de schermen iets is blijven hangen als je jouw Spotify Premium al op 13 april hebt opgezegd. Ik kijk graag even met je mee. Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 9, 2025

Hi Denise,

De ontbrekende gegevens waar je om vraagt zijn nu ingevuld. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb even gekeken, maar ik zie dat Spotify wel gewoon stopgezet is. Deze wordt ook niet meer in rekening gebracht op de factuur. Deze zou dan ook niet meer actief moeten zijn op jouw account.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2025

Hallo Denise. Dank je wel voor het nakijken maar ik blijft desondanks deze melding houden en kan me niet aanmelden. 

Het abonnement werkt ook nog gewoon via KPN. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat is wel vreemd. Ik ga navraag doen!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 13, 2025

Blijkt dat jouw Spotify Premium achter de schermen nog actief was, ​@XLBrand. Mijn collega heeft dit nu stopgezet. Als het goed is, kan je Premium nog gebruiken tot 20 juni. Daarna kan je lid worden van de Family.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 20, 2025

Hi Denise. Het is gelukt. Dank je wel voor je hulp. 😄👍

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Super! Graag gedaan. :)