Skip to main content
Beantwoord

Spotify Duo aanvragen lukt niet, omdat ik Spotify bij KPN zou hebben

• May 18, 2025
  • 6 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik heb het zelfde probleem! Spotify Family dat via jullie liep opgezegd, met als gevolg dat ik nu ineens een Premium abonnement heb (????) en mijn zoon er inderdaad uit geknikkerd is en alleen Spotify Free heeft.

Maar als ik een Spotify Duo abonnement bij Spotify wil afsluiten, lukt dat niet want volgens hen loopt mijn - niet bestaande abonnement - via KPN. 

Ik heb zowel jullie klantenservice als die van Spotify gesproken en KPN zegt dat ze niks voor me kunnen doen, dat ik bij Spotify moet zijn.

En Spotify zegt, dat KPN degene is die die koppeling moet opheffen, zodat ik vrij ben om direct bij Spotify klant te worden. Dus KPN..... 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Denise van KPN

@TH Tot Ik zie dat er op 19 mei een klacht is aangemaakt en dat deze ook al in behandeling is. Het lijkt me goed om de uitkomst hiervan af te wachten. Dit voorkomt dat we dubbele dingen gaan doen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goed dat je jouw vraag hier stelt, ​@TH Tot! Ik kijk graag even met je mee. Ik heb daarvoor wel wat meer informatie van je nodig. Zou je je profiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 20, 2025

Hey Denise, ingevuld 👍🏻

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 20, 2025

Staat Spotify op de KPN factuur en zie je hem ook in MIJNKPN?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@TH Tot Ik zie dat er op 19 mei een klacht is aangemaakt en dat deze ook al in behandeling is. Het lijkt me goed om de uitkomst hiervan af te wachten. Dit voorkomt dat we dubbele dingen gaan doen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 30, 2025

Hey Denise,

Het bleek, dat KPN hele rare dingen heeft gedaan in 2013 ten tijde van mijn echtscheiding. Zijn en mijn zijn administratief nooit gescheiden in jullie administratie.

Hierdoor hadden "wij" - weliswaar op totaal verschillende adressen - een Spotify Premium account en heeft KPN daar in 2023 gewoon een Spotify Family account overheen gelegd. Dus dubbelop.

Dus mijn ex heeft 12 jaar betaald voor Premium en ik 2 jaar voor Family daar bovenop. 

De oplossing was dus: "zijn" account opzeggen. Daardoor verdween de link tussen "mijn" Spotify en KPN. En kreeg ik vervolgens de vrijheid om Spotify Duo te nemen, rechtstreeks bij Spotify. 

Ik zal dus nooit meer iets in bundel brengen bij KPN, want dat blijkt vragen om ellende te zijn. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goh, dat is inderdaad goed mis gegaan. Excuses daarvoor, want dit had natuurlijk niet zo moeten lopen. Normaal gesproken is het namelijk vrij makkelijk om entertainment toe te voegen of te verwijderen uit jouw abonnement. Gelukkig is het ook hier nu goed gekomen, met wat hulp van mijn collega's.