Skip to main content
Beantwoord

Spotify Premium naar Family werkt niet

• 10 januari 2025
  • 5 reacties
  • 60 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb in december mijn Spotify Premium account omgezet naar een Family account. Ik had verwacht dat dit gelijk ingeschakeld zou worden, maar ik zag geen verandering in mijn spotify abonnement. Wel staat er nu in mijn abonnement van KPN dat ik Family heb en betaal hier dan ook voor. Ik heb nu al twee keer contact gehad met de klantenservice. De eerste keer was de helpdesk er zeker van dat 7 januari het abonnement ingeschakeld zou worden ivm de nieuwe maand. Dit was niet het geval. Hierop weer teruggebeld. Het zou moeten werken zei de medewerker en wilde een ticket aanmaken. Dit werkte echter niet aan zijn kant en gaf aan dat ik een paar dagen later maar terug moest bellen en hij zou me mijn family account crediteren. Ik was er wel een beetje klaar mee met 30 minuten in de rij wachten op weer een afwijzing en gaf ook aan dat dit geen service was. Hierop mocht ik in een keer niet meer mijn geld terug. Op de vraag waarom gaf hij aan dat we er niet uitgekomen waren en hij besluit of ik wel of niet wat terug krijgt. Later werd de verbinding verbroken. Ik ben er nog steeds kwaad over, maar hij gaf zelf aan dat er geen leidinggevende zijn en klachten alleen via email kunnen. Kortom ik betaal nog steeds voor Family en heb Premium. Kan iemand mij helpen?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@pascalh, welkom op onze community. Deze wijziging loopt met je spotify factuurperiode. Als je m ooit halverwege de maand hebt besteld gebeurt een wijziging als deze dus ook op diezelfde dag in de maand. Op onze factuur zou dat ook zo moeten komen te staan.

Is er inmiddels al iets veranderd aan je situatie?

Jeroen van KPN
Bekijk origineel

5 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15477 reacties
  • Antwoord
  • 14 januari 2025

Hoi ​@pascalh, welkom op onze community. Deze wijziging loopt met je spotify factuurperiode. Als je m ooit halverwege de maand hebt besteld gebeurt een wijziging als deze dus ook op diezelfde dag in de maand. Op onze factuur zou dat ook zo moeten komen te staan.

Is er inmiddels al iets veranderd aan je situatie?

Jeroen van KPN

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 14 januari 2025

Hoi Thomas, dat had ik inderdaad begrepen. Een collega van je gaf aan dat de 7e mijn factuurperiode is. Vandaar dat ik weer op de lijn ben gekomen. Nog niets veranderd. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15477 reacties
  • 15 januari 2025

Ik heb even meegekeken en dit is dus wat onhandig, jouw KPN factuurdatum is inderdaad elke maand op de 7e . De spotify factuurdatum loopt hier niet gelijk aan, deze is namelijk op de dag dat je destijds ooit spotify aangezet hebt. Die datum kunnen wij helaas niet inzien maar zo kan het dus tot 30 dagen duren voordat deze wijziging doorgevoerd is.

Hetzelfde geldt ook voor het opzeggen. Als je spotify opzegt loopt hij door tot de eerstvolgende factuurcyclus van je spotify

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 29 januari 2025

Hallo Thomas, mijn abonnement is nu inderdaad ingegaan. Dank je. Mijn vraag is wel hoe zit het nu met mijn abonnementsgeld wat ik de eerste maand heb betaald hiervoor?

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 maart 2025

Hoi,

Ik snap je helemaal.  Heb ook een paar keer contact gehad met kpn. Ik heb ook nog steeds premium en on de app staat family. 

Dit soort verhalen zieniknheel vaak. De kpn medewerker verbrak bij mij gewoon de verbinding.  Ik was woest maar kan er verder niets mee. Ik kijk nu maar naar volgende maand of het werkt.

Ik heb er spijt van dat ik van een abonnement bij Spotify zekf naar kpn ben overgestapt.  Ik had voor mij en mijn dochter Spotify en nu heb ik het alleen nog voor mijzelf.

Ze snappen het zelf niet bij kpn. En dan doen alsof ik niet in mijn recht sta om het abonnement stop te zetten. Je wordt als stront behandeld. Als ik weg kan bij kpn zal ik het niet nalaten.

Reageer