Skip to main content
Vraag

Spotify Premium via KPN opzeggen lukt niet

• February 6, 2026
  • 8 reacties
  • 20 keer bekeken

​Ik probeer mijn Spotify Premium abonnement op te zeggen, maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd tussen KPN en Spotify.

​De situatie:

​Bij Spotify: Mijn accountpagina vermeldt: "Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader hen voor vragen." De klantenservice van Spotify verwijst mij ook direct terug naar KPN.

​Bij KPN: De telefonische helpdesk geeft aan dat het als 'Online aankoop' op de factuur staat en dat ik het via Spotify of KPN Pay moet regelen. Ik gebruik echter geen KPN Pay en bij Spotify kán ik niets wijzigen.

​Achtergrond:

Ik weet 100% zeker dat dit abonnement jaren geleden is afgesloten als onderdeel van mijn mobiele abonnement (toen Spotify nog vaak 'gratis' bij een abonnement zat). Het lijkt erop dat mijn account nog op een oude koppeling staat die de huidige klantenservice niet direct ziet.

​Mijn vraag:

Zou een moderator (KPN medewerker) in de 'back-end' kunnen kijken om deze koppeling handmatig te verbreken of het abonnement stop te zetten?

​Alvast bedankt voor de hulp!

8 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom op onze Community ​@Arjen12345! Niet fijn dat je er niet uit komt met het opzeggen van Spotify. Ik lees dat je er zowel bij Spotify zelf als bij onze klantenservice niet uit komt.

Ik kijk graag even met je mee, het moet natuurlijk wel opgelost worden. Vul je voor mij je profiel in met je naam, adresgegevens (postcode en huisnummer), klantnummer en laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN rekeningnummer? Je kunt ze in de velden en anders in ‘persoonlijke opmerkingen’ kwijt van je profiel, dan zijn ze alleen zichtbaar voor jezelf en voor mij als moderator. Geef je me daarna hier een seintje?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 9, 2026

Done

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dank ​@Arjen12345! Ik zie inderdaad wat je beschrijft, dat Spotify als online aankoop op je factuur staat. Ik kaart het aan bij de backoffice, om te zorgen dat het alsnog opgezegd wordt. Je hoort het van me zo gauw ik nieuws voor je heb.

• Nieuwkomer
  • February 17, 2026

Ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden ben ook al 3 maanden bezig 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 17, 2026

Ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden ben ook al 3 maanden bezig 

Mij is beloofd dat het achter de schermen opgelost wordt. Ik ben inmiddels gebeld door kpn. Ik wacht het af of er deze maand nog afgeschreven wordt en laat het hier weten. 

• Nieuwkomer
  • February 17, 2026

Nou ik hoop dat het lukt ik word van kastje naar muur gestuurd 

ik ga maar weer eens bellen 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Een tikje laat, maar ik heb ook terugkoppeling gekregen dat 't rechtgezet wordt voor jou ​@Arjen12345! Spotify wordt stopgezet per 8 maart en zal daarna niet meer afgeschreven worden. 

Als je er niet uit komt ​@louiseg, maak dan gerust je eigen topic aan hier in de Community. Dan kijken we er voor je naar.

• Nieuwkomer
  • February 17, 2026

Gedaan