Skip to main content
Beantwoord

Spotify verhoogt de prijzen, ook bij KPN?

• April 2, 2025
  • 62 reacties
  • 2422 keer bekeken

Toon eerste bericht

62 reacties

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dan betalen KPN klanten dus 1 maand en 5 dagen een lagere prijs dan de klanten rechtstreeks bij Spotify? 

Correct!

• Nieuwkomer
  • April 23, 2025

Hallo allemaal! Even een bericht vanuit KPN. 

Spotify Basic wordt door Spotify zelf aangeboden aan hun klanten die op of vóór 1 april 2025 Spotify Premium hadden via Spotify zelf. Als je Spotify Premium via KPN hebt óf na 1 april 2025 overstapt naar Spotify Premium via Spotify, kan je geen gebruik maken van Spotify Basic. Je zult dit dan ook niet als aanbod zien in de Spotify app.

KPN biedt Spotify Basic dus niet aan. Ik hoop dat het zo duidelijker is! Mochten jullie nog vragen hebben, laat het gerust weten. 

Dat is niet zo’n goede zaak. 
Een mooie tijd om toch eens alle internet, vast, mobiel, en tv abonnemententegen het licht te houden. Ik denk dat ik wel een besparing kan vinden bij een andere aanbieder.

• Deelnemer
  • April 24, 2025

@Marcia van KPN Welke opzegdatum moet ik hanteren (en waarschijnlijk velen met mij) voor Spotify?

Betreft dat ook een opzegtermijn van een maand of is dat per direct?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Dynafire. Daar telt een opzegtermijn van een maand voor.

• Topper
  • May 3, 2025

Ik ben diep teleurgesteld in de hele gang van zaken. Dat Spotify de tarieven flink omhoog gooit, daar kan KPN/XS4ALL weinig aan doen, maar dat wij, abonnees, achtergesteld worden (geen toegang tot Basic) en dat de communicatie en informatievoorziening te laat en benedenmaats is, vind ik provider-onwaardig. Ik wacht nog steeds op een schriftelijke reactie van XS4ALL.
Dus ik stop met Spotify (en stap over op Tidal Family: lagere abonnementskosten, hogere geluidskwaliteit en betere betaling van de artiesten). Het liefst zou ik nu ook stoppen met XS4ALL, maar daar zit ik nog een jaar aan vast.

• Nieuwkomer
  • May 3, 2025

Wat ik schandalig vindt is dat ik van september 2016 t/m maart 2020 wel direct bij Spotify een abonnement had en vanwege gemak naar betaling via KPN ben overgegaan en dat ik nu dus achter het net vis. Ik vind dat Spotify én KPN dit samen moeten oplossen. 

• Nieuwkomer
  • May 3, 2025

Hallo allemaal! Even een bericht vanuit KPN. 

Spotify Basic wordt door Spotify zelf aangeboden aan hun klanten die op of vóór 1 april 2025 Spotify Premium hadden via Spotify zelf. Als je Spotify Premium via KPN hebt óf na 1 april 2025 overstapt naar Spotify Premium via Spotify, kan je geen gebruik maken van Spotify Basic. Je zult dit dan ook niet als aanbod zien in de Spotify app.

KPN biedt Spotify Basic dus niet aan. Ik hoop dat het zo duidelijker is! Mochten jullie nog vragen hebben, laat het gerust weten. 

Ik ben vanaf 2016 klant bij Spotify en voor het gemak in 2020 overgegaan naar betaling via KPN. En nu is dit dus het gevolg. Ik vind dat KPN met Spotify moet regelen dat Basic ook voor KPN kla ten beschikbaar komt. 

• Deelnemer
  • May 14, 2025

Hoi ​@Dynafire. Daar telt een opzegtermijn van een maand voor.

Heerlijk een opzegtermijn van een maand…..

25 april opgezegd en bevestigd. Afgelopen maandag nog een factuur (ja ik weet het die wordt achteraf gecorrigeerd) waarop Spotify Family tot 10 juni wordt gefactureerd.

En ja hoor gistermiddag de melding van Spotify “Je hebt geen toegang meer tot Premium.”

Wordt onderhand wel doodmoe van het amateuristische gedrag van KPN.

• May 14, 2025

Volgens mij geldt er geen opzegtermijn van een maand op Spotify bij KPN. Er is wel een minimale afnameduur van 1 maand. Maar na 1 maand wird Spotify volgens mij meteen stop gezet als je het opzegt.

• Deelnemer
  • May 14, 2025

Volgens mij geldt er geen opzegtermijn van een maand op Spotify bij KPN. Er is wel een minimale afnameduur van 1 maand. Maar na 1 maand wird Spotify volgens mij meteen stop gezet als je het opzegt.

Afgezien van het feit dat Remco van KPN aangeeft dat er een maand opzegtermijn op zit werkt dat dus ook niet zo.

Al jaren Spotify via KPN en opgezegd op 25 april en deze werd dus op 13 mei door Spotify stopgezet.

Gewoon heel vervelend als dat allemaal verkeerd wordt gecommuniceerd, maar goed dan maar VPN lijntje naar India en een goedkoop premium abo nemen. 

• Nieuwkomer
  • September 8, 2025

dit is slecht.

• Nieuwkomer
  • September 11, 2025

Spotify verhoogt de prijs, waardoor veel mensen hun premiumabonnement niet meer willen verlengen. Persoonlijk gebruik ik de ************** ie helemaal gratis is, wat geweldig is.

Admin: bericht aangepast. Het linken naar externe apk's is niet de bedoeling. Kijk even in onze huisregels.