Skip to main content

Afgelopen week heb ik mijn KPN-abonnement verlengd. Aan mijn vorige abonnement (vanaf 2015) was Spotify gekoppeld en dat heb ik gecontinueerd. Kort erna ontving ik een mail om Spotify te activeren. Als bestaande gebruiker zou ik dan mijn abonnement eerst op Premium moeten zetten. De gesuggereerde werkwijze eindigt echter in een lus.

  1. Log in op spotify.com/account.
  2. Klik onder Je abonnement op ABONNEMENT WIJZIGEN.
  3. Scrol naar Spotify annuleren en klik op PREMIUM ANNULEREN.

Er staat onder "Je abonnement’ in mijn geval geen ‘abonnement wijzigen’, wel ‘ Meer informatie over je abonnement’. In dat geval kom ik via ‘ Premium-abonnement annuleren ‘ weer bij bovenstaand menu.

Onder ‘ Je abonnement’ staat ook  ‘is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement.’ Dat gedaan hebbend kom ik in een zinloze interactie met een robot.

Kortom, een beetje mal allemaal! In Mijnkpn staat wel dat het abonnement actief is. Moet ik toch nog iets oplossen of blijft het gewoon werken? 

Hi @fhoedemakers en welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt.

Als je bij je verlenging opnieuw Spotify hebt besteld dan zou het gewoon moeten blijven werken. Mocht je toch ineens merken dat je account op ‘Free’ is gezet, dan kun je via de Spotify activatiepagina alsnog je Spotify abonnement activeren. 🙂
Mocht dat tegen die tijd niet lukken, trek hier dan gerust weer aan de bel! 


Ok, dat is duidelijk. Dank voor dit antwoord.